2018-12-13, 22:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför undviker du det faktum att ett barn inte hade nåt lugnande i kroppen som var uppgift från presstalesperson?
Menar du att polisen ljuger?
De flesta här skulle nog uppskattat info om hästdoser i barnen.
För vår egen skull, det känns bättre då.
Det lindrar dock inte barnens lidande.

Nej jag undviker inte utan skriver vad polisen sagt, större mängd hos föräldrarna och spår av lugnande läkemedel i en av flickorna. Tycker inte att jag behöver poängtera att en flicka inte hade något, det säger sig självt.
Nej självklart menar jag inte att polisen ljuger, har inte skrivit ett ord om att jag tvivlar på polisens information.
Det jag sagt är att polisen var tydliga med att all information ej kommer att lämnas ut. Vilket också är självklart.
Citera
2018-12-13, 22:20
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag tror att det kan vara så enkelt att fallet helt enkelt inte varit prioriterat alls och polisen i Skåne har gått på knäna på grund av alla skjutgalna dårar i Malmö. Någon resurs skall ju ha tid att ägna sig åt att sammanställa alla resultat osv.

Fallet har varit, som man brukar säga, varit "polisiärt uppklarat" sedan lång tid. Man har varit intresserad av två saker: 1. Är det någon utomstående inblandad, och 2. Hur har det gått till?

Därefter tittar man på motiv och försöker hitta förklaringar, dvs man bekräftar på andra sätt vad brottsplatsutredningen visat, man gör undersökningar av datorer, dokument, talar med omgivningen etc etc.

Då verkar det som att man kommit fram till att barnen strypts eller kvävts, att barnen inte fåt några märkbara doser av droger, att mamman har stora doser av lugnande och att pappan också haft detta. Mamman är strypt (lätt gjort om hon varit mycket avtrubbad) pappan har hängt sig (kanske med stöd av lugnande medel). Barnen kan en eller två vuxna övermanna relativt enkelt.

Argumenten för det utvidgade självmordet tycks vara uttryckt och baserad på döttrarnas medicinska diagnos. Det har inte gått att hitta andra förklaringar.

När polisen går ut med en sådan redogörelse bör man ju inse att den grundas i forensiska undersökningar och en professionell utredning i övrigt. Det är inte Listiga Lisa eller Fiffiga Fredrik som har spånat ihop en tänkbar historia, utan det här är baserat på evidens. Allmänheten får visserligen inte granska varje sorgesam detalj i detta, men polismyndigheten och deras hjälpinstitutioner kan ändå inte hitta på vad de vill.
Citera
2018-12-13, 22:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nej jag undviker inte utan skriver vad polisen sagt, större mängd hos föräldrarna och spår av lugnande läkemedel i en av flickorna. Tycker inte att jag behöver poängtera att en flicka inte hade något, det säger sig självt.
Nej självklart menar jag inte att polisen ljuger, har inte skrivit ett ord om att jag tvivlar på polisens information.
Det jag sagt är att polisen var tydliga med att all information ej kommer att lämnas ut. Vilket också är självklart.
Dom sa att det inte förekom ngt lugnande i ett barn vilket är fakta att förhålla sig till.
Det innebär att de inte fick nån "dödscocktail".
Citera
2018-12-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Skribenten kunde inte svara på vilket datum eller ens månad detta var, men skulle försöka kolla upp det. Skribenten återkom inte med mer uppgifter kring detta vad jag vet.
Ok - så var det nog.
Citera
2018-12-13, 22:29
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vet du det menar du? Du menar att en nobody på forumet Flashback påstår att Polisen undanhåller information om den kemiska undersökningen av familjen`? Fortsätt så tycker jag så kan vi diskutera med modsen om det behövs ännu en tråd där man påstår att polisen undanhåller viktig information så som att det fanns mer substanser i barnens kroppar.

Wooo hoo vilken jävla dundertomte du är.

Du vet förstås inte vad det menas med allmänt accepterad fakta när polisen anger att ingen drev den andre till något i detta fallet utan dom var överens. Du menar kanske att dina åsikter är mer faktabaserade än polisens. DU kan göra dundertomten sällskap i så fall.

Vad är det du inte fattar? Polisen har inte gått ut med all information, vilket de även varit tydliga med i sin presskonf.
Citera
2018-12-13, 22:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Vad är det du inte fattar? Polisen har inte gått ut med all information, vilket de även varit tydliga med i sin presskonf.

Vad är det du inte fattar om den toxikologiska rapporten? Att man undanhåller information som du påstår och att det fanns mer i kropparna än vad dom talat om. Är det någon mening att ens nämna det öht i så fall? Hur vore det om du Einstein förhöll dig till fakta och ger fan i att sprida desinformation och konspirationsteorier om att polisen inte berättar vad mer som fanns i familjens kroppar. Antingen lägger du fram källa på det du säger eller så tiger du om såna påhitt.
Citera
2018-12-13, 22:34
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag undrar om flickorna kan ha fått något att dricka som sövde dom och som kan försvinna ur kroppen.

Definitivt. Men då hade de också vaknat.
Citera
2018-12-13, 22:43
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad är det du inte fattar om den toxikologiska rapporten? Att man undanhåller information som du påstår och att det fanns mer i kropparna än vad dom talat om. Är det någon mening att ens nämna det öht i så fall? Hur vore det om du Einstein förhöll dig till fakta och ger fan i att sprida desinformation och konspirationsteorier om att polisen inte berättar vad mer som fanns i familjens kroppar. Antingen lägger du fram källa på det du säger eller så tiger du om såna påhitt.

Lägg ner, kom inte och tala om för andra vad de skall göra eller inte. Försökt och tänk lite. Teorier och spekulationer förekommer i trådarna på fb, lev med det.
Citera
2018-12-13, 22:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Dom sa att det inte förekom ngt lugnande i ett barn vilket är fakta att förhålla sig till.
Det innebär att de inte fick nån "dödscocktail".

Om jag fattar detta inlägg rätt så pratar vi förbi varandra
Citera
2018-12-13, 22:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Lägg ner, kom inte och tala om för andra vad de skall göra eller inte. Försökt och tänk lite. Teorier och spekulationer förekommer i trådarna på fb, lev med det.

Inte när man börjar tvivla på polisens uppgifter och mer eller mindre påstår att dom undanhåller uppgifter för att det inte passar dina påstående eller teorier du har haft i ett års tid.
Spekulationer är en sak konspirationer något helt annat. Du verkar tappad på det sättet att du sitter och påstår att polisen meddelar dödsorsakerna och de lugnande medel som fanns i kropparna, men berättar inte att det fanns mer i kropparna. Det är konspirationsteorier med noll värde för dom som säker fakta. Det finns trådar för misstroende mot polis och där man fritt kan säga vad man vill att gröna män från mars kom ner. Det här duger fan inte i en brottstråd att man fullkomligt kör över polisens uppgifter byggda på rättsmedicinsk expertis och så försöker du styra tråden här. Det kan du glömma nu när fakta ligger på bordet ska inte du få fortgå ditt jävla skvaller.
Citera
2018-12-13, 22:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Om jag fattar detta inlägg rätt så pratar vi förbi varandra
Vad missförstår jag i länkat citat, inlägget innan?
Citera
2018-12-13, 22:50
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Fallet har varit, som man brukar säga, varit "polisiärt uppklarat" sedan lång tid. Man har varit intresserad av två saker: 1. Är det någon utomstående inblandad, och 2. Hur har det gått till?

Därefter tittar man på motiv och försöker hitta förklaringar, dvs man bekräftar på andra sätt vad brottsplatsutredningen visat, man gör undersökningar av datorer, dokument, talar med omgivningen etc etc.

Då verkar det som att man kommit fram till att barnen strypts eller kvävts, att barnen inte fåt några märkbara doser av droger, att mamman har stora doser av lugnande och att pappan också haft detta. Mamman är strypt (lätt gjort om hon varit mycket avtrubbad) pappan har hängt sig (kanske med stöd av lugnande medel). Barnen kan en eller två vuxna övermanna relativt enkelt.

Argumenten för det utvidgade självmordet tycks vara uttryckt och baserad på döttrarnas medicinska diagnos. Det har inte gått att hitta andra förklaringar.

När polisen går ut med en sådan redogörelse bör man ju inse att den grundas i forensiska undersökningar och en professionell utredning i övrigt. Det är inte Listiga Lisa eller Fiffiga Fredrik som har spånat ihop en tänkbar historia, utan det här är baserat på evidens. Allmänheten får visserligen inte granska varje sorgesam detalj i detta, men polismyndigheten och deras hjälpinstitutioner kan ändå inte hitta på vad de vill.

Eh ja? Jag gav bara ett förslag på anledning till varför det dröjde lång tid innan polisen gick ut med resultaten eftersom de flesta analyserna lär ha varit klara sedan länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in