2018-12-13, 21:27
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Överrumplade henne? Hanna? Men hon var ju med på det hela - hon behövde inte överrumplas.

H sägs ha skrivit på någon sorts mördarpakthandling, ja. Men det kan ju ha varit månader sen. Inte just samma dag morden skedde. Något planerat datum har väl inte framgått heller. Hon kanske tyckte februari skulle passat bättre. Kanske mördades barnen en ā två dagar före H, O kanske hängde sig mitt i natten mot den 9/1. Händelseförloppet, tidsmässigt är fortfarande lite suddigt i mina ansträngda ögon.
Time will tell.
Citera
2018-12-13, 21:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Det fanns inget datum när far och dotter syntes i affären. Det enda som sades var "under mellandagarna".
A*nes och O var senast sedda den 5:e. Frågeställningen är: besökte de affären och vad handlade de där i så fall?
Citera
2018-12-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
H sägs ha skrivit på någon sorts mördarpakthandling, ja. Men det kan ju ha varit månader sen. Inte just samma dag morden skedde. Något planerat datum har väl inte framgått heller. Hon kanske tyckte februari skulle passat bättre. Kanske mördades barnen en ā två dagar före H, O kanske hängde sig mitt i natten mot den 9/1. Händelseförloppet, tidsmässigt är fortfarande lite suddigt i mina ansträngda ögon.
Time will tell.
Och det var antagligen därför hon proppat i sig full med lugnande medel just den kvällen? Det var inte nån liten sömntablett - det var "ansenliga mängder" lugnande, enligt polisen.
Nå, jag är nöjd i alla fall. FUP:en är lagd till handlingarna, polisen går vidare. Och även de anhöriga. Dags för det riktiga livet nu.
Citera
2018-12-13, 21:30
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej precis. Bevisligen så sket de i det. Du vet likaväl som mig vad strypning innebär, jag tänker dock inte fördjupa mig i detaljer men bespara mig omskrivningarna. Det brutalt.

Jag skulle inte vilja säga att alla strypningar är på samma sätt som man tror, och det för mig till detaljer som brukar finnas i dom protokoll och där rättsmedicinsk expertis för fram sitt resonemang. Jag har en trolig bild men delar den inte eftersom det är känsligt. Brutalt ja men inte helt ovanligt även om det är svårsmält.
Citera
2018-12-13, 21:36
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Och det var antagligen därför hon proppat i sig full med lugnande medel just den kvällen? Det var inte nån liten sömntablett - det var "ansenliga mängder" lugnande, enligt polisen.
Nå, jag är nöjd i alla fall. FUP:en är lagd till handlingarna, polisen går vidare. Och även de anhöriga. Dags för det riktiga livet nu.

Jag är också nöjd - vad gäller pressträffen. Polisen berättade mer än vad, åtminstone jag förväntat mig.
Likväl finns det tusen frågor kvar. Är dock inte säker på att den som sammanställer FU och lägger den till handlingarna har fått alla svar heller.

Stackars barn
Citera
2018-12-13, 21:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag skulle inte vilja säga att alla strypningar är på samma sätt som man tror, och det för mig till detaljer som brukar finnas i dom protokoll och där rättsmedicinsk expertis för fram sitt resonemang. Jag har en trolig bild men delar den inte eftersom det är känsligt. Brutalt ja men inte helt ovanligt även om det är svårsmält.
Vanligt ja och brutalt. Jag tänker heller inte dela med mig, det räcker att ha sett helvetet eller läst vad andra svin beskriver som gör det för lust.
Det gör mig dock upprörd om de suttit och planerat länge, knaprat tabletter själva och väljer denna metod utan sedering.
Citera
2018-12-13, 21:38
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Fast det är ingen åsikt det är allmänt accepterad fakta. Du ska skilja på det och åsikter. Det är totalt ointressant däremot vad du tror det som är viktigt är vad polisen meddelat och nonsens om att dom kan ha haft mer i kroppen är inte alls troligt att polisen undanhållit det. Det resonemanget ger dig fritt spelrum att spekulera åt just konspirationshållet.

Det är din åsikt och din tolkning av polisen information. Vad de tillsammans med anhöriga har beslutat att inte gå ut med har du ingen aning om.
Citera
2018-12-13, 21:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag blir så illa berörd av att några skriver att AGNES inte ville leva längre!! Tittar eller lyssnar folk på sånt utan att AGERA!! Stackars flickorna..förstår nu varför Moa pratade med träd istället, för INGEN lyssnade !!
Fruktansvärt om så är fallet och överförjävligt om man sätter det i samband med ord som "hjälpte dem att dö"..
Det är MORD på ett hemskt sätt, ovetande när de lagt sig för att sova.
Citera
2018-12-13, 21:43
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Får du vara om du vill men det är säkra kort gällande att ingen av dom drev den andre utan det hela är helt i samförstånd. Ingen har tvingat den andre till ett skit det är den fakta som är allmänt accepterad och skulle polisen ljuga inför anhöriga som har hela förundersökningen inkl rättsmedicinska protokoll och den toxikologiska rapporten. Även om man är skeptisk kan man ju för alla del vara logisk också.

AB

Det är din högst subjektiva bedömning, ingen allmän åsikt. Förstår du skillnaden?
Citera
2018-12-13, 21:46
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
A*nes och O var senast sedda den 5:e. Frågeställningen är: besökte de affären och vad handlade de där i så fall?
Rep.
Citera
2018-12-13, 21:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vanligt ja och brutalt. Jag tänker heller inte dela med mig, det räcker att ha sett helvetet eller läst vad andra svin beskriver som gör det för lust.
Det gör mig dock upprörd om de suttit och planerat länge, knaprat tabletter själva och väljer denna metod utan sedering.

Kan ju vara svårt att få i någon annan många tabletter men några enstaka borde väl ha gått bra. Man skulle kunna tro att det skedde i hastigt mod men föräldrarna verkade vara förberedda om man ser till den dos de hade intagit.
Citera
2018-12-13, 21:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Det är din åsikt och din tolkning av polisen information. Vad de tillsammans med anhöriga har beslutat att inte gå ut med har du ingen aning om.
Varför undviker du det faktum att ett barn inte hade nåt lugnande i kroppen som var uppgift från presstalesperson?
Menar du att polisen ljuger?
De flesta här skulle nog uppskattat info om hästdoser i barnen.
För vår egen skull, det känns bättre då.
Det lindrar dock inte barnens lidande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in