2018-12-13, 21:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
I live tror jag ordval mindre mängd lugnande förekom men sen var det intervjuer efter pressträff. Jag skulle tippa terapeutisk dos, nåt rogivande som är enligt ord.
Oavsett är det barnen som behövt lugnande i stor dos men det åt mor o far upp. Dålig planering må jag säga om det varit i flera månader.

Jo, men för att orka genomföra måste dom droga sig.- Det hade varit betydligt mer svårsmält om dom var helt rena från droger. Alltså man kan spekulera sig till mars, men jag föredrar att tona ner eftersom det sällan är som på film som man framställer här. Det är hemskt men inte helt ovanligt det ovanliga i detta är att båda är överens.
Citera
2018-12-13, 21:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jo, men för att orka genomföra måste dom droga sig.- Det hade varit betydligt mer svårsmält om dom var helt rena från droger. Alltså man kan spekulera sig till mars, men jag föredrar att tona ner eftersom det sällan är som på film som man framställer här. Det är hemskt men inte helt ovanligt det ovanliga i detta är att båda är överens.
Det måste dom säkert men sen i höstas hade de givetvis kunnat skaffa sömntabletter o droga ner flickorna.
Det är ett faktum att ett barn erhöll nada och dödsmetoden är brutal utan att överdriva.
Det är inte spädbarn som mördas.
Citera
2018-12-13, 21:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det måste dom säkert men sen i höstas hade de givetvis kunnat skaffa sömntabletter o droga ner flickorna.
Det är ett faktum att ett barn erhöll nada och dödsmetoden är brutal utan att överdriva.
Det är inte spädbarn som mördas.

Visst dom skulle kunnat ge dom en dödlig cocktail, men nu är det ju inte så bevisligen. Det är fler som dödar handgripligen än med dödliga doser droger, gift osv. Det är en fråga som man kan fundera över givetvis. Men resonerar man att den ena är svårt sjuk och sover, och den andra får tillräckligt för sömn, så är det ju minuter det handlar om sen är det över. Den eller dom som utför detta vet också att dom ska försvinna själva snart. Vem vet vilket resonemang dom fört om att återförenas någon annanstans.
Man vet ju inte allt menar jag.
Citera
2018-12-13, 21:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jo det finns det bara det att dina teorier och påstående åker i sank i och med att polisen klargör.
Är det något du har problem med gällande polisens rapportering? Den rättskemiska analysen är fullständig, och något annat finns inte, och säger du emot det så bör du öppna en tråd för konspirationer.

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/polisen-vill-stoppa-spekulationer-kring-familjetragedin-11956965
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/polisen-om-bj%C3%A4rred-tragedin-f%C3%B6r%C3%A4ldrarna-d%C3%B6dade-barnen-och-tog-sedan-sina-egna-li v-11956845

Jisses vad du går igång. Jag har inga problem med vad polisen informerat om. Så mycket fullständigt galna spekulationer som förekommit i denna tråd, så är väl denna teori en droppe i havet.

Det är inget jag tror eller tänker konspirera om, jag ställde en fråga i tråden, Du har meddelat din åsikt, tack det var just åsikter jag ville ha
Citera
2018-12-13, 21:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jisses vad du går igång. Jag har inga problem med vad polisen informerat om. Så mycket fullständigt galna spekulationer som förekommit i denna tråd, så är väl denna teori en droppe i havet.

Det är inget jag tror eller tänker konspirera om, jag ställde en fråga i tråden, Du har meddelat din åsikt, tack det var just åsikter jag ville ha

Fast det är ingen åsikt det är allmänt accepterad fakta. Du ska skilja på det och åsikter. Det är totalt ointressant däremot vad du tror det som är viktigt är vad polisen meddelat och nonsens om att dom kan ha haft mer i kroppen är inte alls troligt att polisen undanhållit det. Det resonemanget ger dig fritt spelrum att spekulera åt just konspirationshållet.
Citera
2018-12-13, 21:17
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Visst dom skulle kunnat ge dom en dödlig cocktail, men nu är det ju inte så bevisligen. Det är fler som dödar handgripligen än med dödliga doser droger, gift osv. Det är en fråga som man kan fundera över givetvis. Men resonerar man att den ena är svårt sjuk och sover, och den andra får tillräckligt för sömn, så är det ju minuter det handlar om sen är det över. Den eller dom som utför detta vet också att dom ska försvinna själva snart. Vem vet vilket resonemang dom fört om att återförenas någon annanstans.

O kanske överrumplade H och mördade henne först - sedan barnen... ordningsföljden vet vi väl inget om. Spelar kanske inte någon roll heller - när allt kommer omkring.
Vedervärdigt är alltsammans dock.
Citera
2018-12-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
O kanske överrumplade H och mördade henne först - sedan barnen... ordningsföljden vet vi väl inget om. Spelar kanske inte någon roll heller - när allt kommer omkring.
Överrumplade henne? Hanna? Men hon var ju med på det hela - hon behövde inte överrumplas.
Citera
2018-12-13, 21:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott

Ja man vet inte ordningen och en del kan ju också bli lite för mycket. Jag brukar inte ha svårt att vara strikt och sätta på mig polisglasögonen i brottsfall. Det är inte mycket som jag tar åt mig av kan jag säga. Men detta är ett sånt särfall så jag tycker det är väldigt hemskt alltihop.
Citera
2018-12-13, 21:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej precis. Bevisligen så sket de i det. Du vet likaväl som mig vad strypning innebär, jag tänker dock inte fördjupa mig i detaljer men bespara mig omskrivningarna. Det brutalt.
Citera
2018-12-13, 21:22
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
I live tror jag ordval mindre mängd lugnande förekom men sen var det intervjuer efter pressträff. Jag skulle tippa terapeutisk dos, nåt rogivande som är enligt ord.
Oavsett är det barnen som behövt lugnande i stor dos men det åt mor o far upp. Dålig planering må jag säga om det varit i flera månader.
Sista kommunikation sker på kvällen den 5:e, alla livstecken upphör och värmen i huset sänks. Varför upprättar man ett testamente så sent som två (!) dygn innan morden?

A*nes var tillräckligt frisk för att vistas ute med O den 5:e; bara timmar senare är hon död.
Vilket ärende har de - till affären - för att handla vad?
Citera
2018-12-13, 21:23
Medlem
Jag blir så illa berörd av att några skriver att AGNES inte ville leva längre!! Tittar eller lyssnar folk på sånt utan att AGERA!! Stackars flickorna..förstår nu varför Moa pratade med träd istället, för INGEN lyssnade !!
Citera
2018-12-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Sista kommunikation sker på kvällen den 5:e, alla livstecken upphör och värmen i huset sänks. Varför upprättar man ett testamente så sent som två (!) dygn innan morden?

A*nes var tillräckligt frisk för att vistas ute med O den 5:e; bara timmar senare är hon död.
Vilket ärende har de - till affären - för att handla vad?
Det fanns inget datum när far och dotter syntes i affären. Det enda som sades var "under mellandagarna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in