Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Sannolikheten är väldigt låg och då bör man självklart börja leta efter luckor i "bevisningen". Sen ska man också komma ihåg att när det nu verkar vara ett samförstånd så borde det ändå finnas en förälder som varit drivande och initiativtagare. Det lär ju knappast gått till så att de en sömnlös natt samtidigt vänt sig i sängen mot varandra och uttryckt sin vilja att mörda barnen. Någon har planterat tanken på att det är en möjlig lösning, det är i alla fall vad jag tror.
Polisen ljuger? Nja men bevisläget lär ju vara svårt och man ska komma ihåg att det inte finns någon att åtala vilket kan påverka motivationen. Man får väl säga att det borde finnas ganska mycket som tyder på att detta var mord i samförstånd med tanke på hur säkert polisen uttalat sig men ingen fup släpps så bevisningen vi får ta del av är tunn.
När jag skrev att vissa rättfärdigat morden på barnen så överdrev jag självklart lite men det är väldigt intressant att närma sig sanningens kärna. Många har uttryckt stor förståelse för morden och jag är intresserad av att höra vad det är som skiljer dessa barnamördare ifrån andra. Är det föräldraskapet? En syn på barn som egendom eller i alla fall något åt det hållet? Eller är det självmorden? Självmorden visar omvärlden att dessa mördare kände att de inte kunde leva vidare efter att ha tagit livet av sina barn men är det sant? De försökte inte ens, ingen av de två....en sista teatralisk manipulation av hur man vill bli sedd av omvärlden.
Du är inne på de flesta round abouts som min hjärna åkt runt i.
Har inga funderingar direkt kring varken fu eller ME men jag ser det som orimligt att samförstånd inte vore på det sätt du säger, nån lär initiera även om det växer fram ett samförstånd.
Sen ser jag ingen skillnad mot andra mord, livstidsfråga om nån inte dött. kanske än värre då det är föräldrar barn ska lita på. Totalt utlämnade i deras våld ordagrant. Usch.
Jag ser två skrattrande barn i en studsmatta, som troligen fått ge avkall och jobbig efter leken - och sen två föräldrar som pratar mord på dem då de somnat.
Två töser som troligen förnimmer nåt, kanske anklagar sig själva att vara sjuka och sen skräckscenariot i deras sängar.