2018-12-13, 11:50
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fantastiskt. Du kom in i tråden för 1,5 månad sedan, och du vet precis allt om ME, hur mordplanerna såg ut, vem som var så dålig att du kan förstå att de valde den här utvägen, att Agnes fick ett dåligt besked i december och att tidigare mordplaner var preliminära etc. Oj, säger jag bara.

Kan inte du bara scrolla förbi de inlägg som du inte tror på men låt oss andra få ta del av vad Rosamund berättar. Sedan kan var och en ta ställning till vad man själv tror på.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag orkade inte läsa eller skriva här innan dess. Jag lägger ner att skriva igen då man ändå inte blir trodd. Samtidigt eftersöker ni folk som har info, men varför ska vi komma fram om ni ändå ska behandla oss som skit genom anklagelser om att vi är lögnare. Tack och hej.
Citera
2018-12-13, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Hear, hear ! Du menar att du - just du - känner till att A hade en sorts ME som skulle "förvärras till den grad inom kort att hon skulle blivit ett "kolli" för resten av sitt liv". Besökte flickan tillsammans med dig, nån stjärntydare ?
Rappakalja !

Borde du inte ha lärt dig att låta bli att utbrista rappakalja till allt efter att ha hamnat snett på både diagnos och skyldiga till barnens död genom hela tråden och efter att dina gurus Rockkungen, Missan och Fogelram visat sig vara lögnare.
Citera
2018-12-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Kan inte du bara scrolla förbi de inlägg som du inte tror på men låt oss andra få ta del av vad Rosamund berättar. Sedan kan var och en ta ställning till vad man själv tror på.
Jag ifrågasätter Rosamund som verkar så insatt att hen i princip varit en fluga på Björkvägen 3 i Bjärred under 2017. Och det har jag all rätt att göra. Precis som du har rätt att tro på varje ord hen skriver. Det är Flashback du är inne i. Att tysta mig är inte ok så länge jag håller mig till reglerna.
Senast redigerad av Picasso2 2018-12-13 kl. 11:59.
Citera
2018-12-13, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Vad "den sort"?

Det finns inte olika sorters ME, det finns däremot enormt stora individuella skillnader i symtombild.

Jag har t.ex. aldrig vissa möjliga symtom, men alltid vissa andra.

Dessutom fabulerar du vilt om hur de skulle varit med flickorna.

Det finns inga källor eller ens trådsanningar runt det du skriver, det är mest spekulationer från den egna fantasin.

Men det är OK att spekulera, men kalla då det för spekulationer och inget annat.
Ja, jag väntar svar på denna progress om Agnes och fortsättningsvis vad vitsen med uttalandet är i relation till mordet.
Jag själv fick inte arbeta inom vårdsektorn för att jag starkt fördömer föräldrarna som mördat sina barn.
Tydligen ska mitt ställningstagande förhindra att andra söker vård, vilket jag snarare önskat skett samt att morden snarare leder till att det här förhindras. Om nu nåt positivt ska kunna extraheras ur eländet..

Sen var det nåt om en läkare jag inte begrep vad det har med min åsikt att göra.
Citera
2018-12-13, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Fan, jag och några till vet.

Om någon i tråden har dåligt korttidsminne så ursäktar jag den men inte om någon far med egna spekulationer som sanningar.

Jag tyckte faktiskt det var.. löjligt, att Stefan S sa att de konstaterat att underskriften inte kunde skett in blanco ungefär som om det skulle vara en garanti för äkthet. Det är det ju inte. De hade jämfört underskrifter med insamlade dokument och det framgick inte ens på pressträffen om han menade en av de experter som finns NFC eller polisens tekniker i Malmö.
Håller med!

Med hjälp av en skrivare och scanner, kan man enkelt ta ett blankt papper och fixa äkta underskrifter, gjorda med penna, på ett papper med, låt oss kalla det, alternativt innehåll.

Stoppa in ett blankt papper redan försett med underskrifter i skrivaren bara, och skriv ut önskad text.

Ja, man får väl jobba en stund med att säkra att texten kommer på rätt plats så att säga, men värre en så är det inte. Man kan behöver göra några provutskrifter på icke undertecknade papper för att testa t.ex..

Jag kan också koppla ett eventuellt genomförande av att förfalska ett äkta underskrivet avskedsbrev, ihop det med att man skriver testamentet.

Testamentet, som man brukar göra fler än en kopia av, är ett ypperligt tillfälle för den som vill, skapa ett blankt papper med bägges äkta underskrifter på.
Man tar med ett eller flera extra papper till paret H*nss*n bara, brödtexten är övertäckt som vanligt, det är alltså ingen som vet om det verkligen finns text på sidan.

I så fall blir det ännu mer intressant att få veta om både O och H verkligen var hos testamentes vittnena eller ej.
Citera
2018-12-13, 12:02
Medlem
Citat:
Jag orkade inte läsa eller skriva här innan dess. Jag lägger ner att skriva igen då man ändå inte blir trodd. Samtidigt eftersöker ni folk som har info, men varför ska vi komma fram om ni ändå ska behandla oss som skit genom anklagelser om att vi är lögnare. Tack och hej.

Det är upp till var och en att tro på vad andra skriver. Själv tror jag att Rosamund faktiskt har sanningsenlig information. Den här tråden är så full av vansinniga teorier och fantasier. Det Rosamund skriver verkar väldigt troligt utifrån vad polisen bekräftat och det man idag vet om ME.
Citera
2018-12-13, 12:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Du pekar på andra med moralpredikningar, påstår en massa saker om vad du vet om barnens framtid med ME - sen får du motfrågor, drar på dig offerkoftan och ska dra.
Vad förväntar du dig?
Citera
2018-12-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Vilket jag också tror var syftet bakom försöket att dribbla bort korten.
Vad menar du?

Menar du att du tror att avskedsbrevet kan vara "förfalskat" i någon form?
Citera
2018-12-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med. Det sas att det förstärkte brevet. Antagligen maskades info då det inte skulle fördjupas kring medgärningsmannaskap.
Ämnar man eliminera spekulationer är det i mitt tycke en fadd informstion, att endast delge fragment.
Man hade inte behövt peka ut nån av dem som den ultimata syndabocken per se men det hade gett en mer begriplig bild.
Man hade kunna delge mer kring hur fan det resonerats fram ett så makabert beslut, vad som var så nattsvart - en bättre helhetsbild utan detaljer som kränker de som är de riktiga offren i fallet dvs barnen.
HUR hamnade de i detta makabra beslut?
Det vore vägledande för att eliminera risker om nån part börjar diskutera den slutgiltiga lösningen.
Att varningsklockor ska ringa hos nån av dem, att det är dags att söka hjälp för att förebygga sådant.
Oavsett om det är i samverkan och samförstånd.

Jag har svårt att förstå exskt vad som kan vara säkra bevis med tanke på alla troll som står bakom fake news och catfishing. Ex. sms mellan två personer kan utföras av bara en. Jag skickar iväg ett meddelande från en telefon, öppnar och svarar i den andres mobil som jag ”lånat” och raderar sen. Jag kan dessutom Förflytta mig så att mottagarrn kopplas upp mot en specifik radiomast. Asså, vill man kan man trolla hur mycket som helst.

Överhuvud taget så kan allt man har i molnet eller hårddisken vara skapat av någon som trollar. Min sambo vet i alla fall alla mina inloggningar och min mobil finns i bilen o hemmet o dräller överallt.

Om allt, avskedsbrev, sms, digitala spår osv bara är konstruerat för att ge någon skulden så skulle den direkt kunna åka dit om polisen använder allt detta för att förstärka varandra. Underskrifter, lite darriga, ursäktas för att den måste gjorts i en stressad situation. Vad bevisar vad?
Citera
2018-12-13, 12:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag ifrågasätter Rosamund som verkar så insatt att hen i princip varit en fluga på Björkvägen 3 i Bjärred under det senaste året. Och det har jag all rätt att göra. Precis som du har rätt att tro på varje ord hen skriver. Det är Flashback du är inne i. Att tysta mig är inte ok så länge jag håller mig till reglerna.

Jag försöker inte på något sett att tysta dig. Du har all rätt att ifrågasätta ett inlägg men det går att göra det på ett vänligare sätt. Varken du, jag eller andra i tråden vill att de som säger sig ha kännedom om familjen försvinner. Vi vill att dom stannar.

Sista info här om att Agnes var för sjuk för en speciell behandling i Tyskland, den informationen kom på ett annat sätt via Avd.9. Att familjen fick ett tråkigt - ett mycket tråkigt besked innan Jul. Jag tror på den det. Det var bara ett exempel, finns fler som stämmer med Avd.9 pm och PM:et från kollegorna.
Citera
2018-12-13, 12:07
Medlem
Skattebrottslings avatar
Citat:
Bra sagt från en i vården
Citera
2018-12-13, 12:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Jag har svårt att förstå exskt vad som kan vara säkra bevis med tanke på alla troll som står bakom fake news och catfishing. Ex. sms mellan två personer kan utföras av bara en. Jag skickar iväg ett meddelande från en telefon, öppnar och svarar i den andres mobil som jag ”lånat” och raderar sen. Jag kan dessutom Förflytta mig så att mottagarrn kopplas upp mot en specifik radiomast. Asså, vill man kan man trolla hur mycket som helst.

Överhuvud taget så kan allt man har i molnet eller hårddisken vara skapat av någon som trollar. Min sambo vet i alla fall alla mina inloggningar och min mobil finns i bilen o hemmet o dräller överallt.

Om allt, avskedsbrev, sms, digitala spår osv bara är konstruerat för att ge någon skulden så skulle den direkt kunna åka dit om polisen använder allt detta för att förstärka varandra. Underskrifter, lite darriga, ursäktas för att den måste gjorts i en stressad situation. Vad bevisar vad?
Ja absolut. Däremot lär det ha granskats likt andra förundersökningar, dess autenticitet, positionering i förhållande till master, vart resp befunnit sig vid olika tidpunkter (sändare, mottagare).
Jag undrar oavsett kring dess innehåll och då för ett eventuellt preventivt perspektiv, om nåt kan vara av värde så inte andra barn mördas.
Senast redigerad av develi 2018-12-13 kl. 12:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in