2018-12-12, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det som är nytt i tråden är väl att ingen (annat än möjligen Åsa Hiding) längre tror att SD har något med LW:s försvinnande och död att göra.
Vad är det för skitsnack?
Jag tror absolut på SD som mördaren. Det är en sak att uttrycka sin egen åsikt men ge fan i att tala för alla här.

Noterar att wishful/tjackaren undviker att svara mig. Är väl för att jag inte är med i SD försvarsteam.
Citera
2018-12-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Åklagaren Åsa Hiding verkar ju (av någon för oss andra svårbegriplig anledning) vara inne på att just SD skulle vara gärningsmannen. Har du möjligen någon aning om vad Åsa grundar denna sin högst personliga uppfattning på? Är kanske Åsa Hiding synsk, precis som den kristna bloggerskan Dahlström?

Du är inte så lite fräck i dina påståenden och tar ditt försvar av SD till nya höjder. Att SD är misstänkt för mordet av LW är svårbegripligt för de som kanske inte är den vassaste kniven i lådan men för oss andra är det helt naturligt med hans historia med LW.
Fan vet om inte polisen borde snacka med dig om det du vet i det här fallet.
Senast redigerad av glendale 2018-12-12 kl. 23:48.
Citera
2018-12-12, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En av mina huvudteorier är ju just detta, det är inte LW som skriker.
Det känns fel att ett mordoffer kan skrika så pass under så lång tid under en attack.
Ett kort skrik köper jag varje dag i vecken, men inte ett så pass utdraget.
Det där har jag resonerat en del om. En person som strider för sitt liv kan inte skrika på det sättet. Man använder sin bålmuskulatur och det blir mer stönanden och morrande ljud.
Däremot om man inte kan försvara sig, utan till exempel hålls fast men utsätts för ett skrämmande hot som man förstår är dödligt, som en kniv så skriker man troligtvis just sådana panikskrik som beskrivs. Om GM vill få svar ur Lena och utför skärande våld mellan hotelserna medan en medhjälpare håller fast henne så verkar Daalans vittnesmål logiskt.

Citat:
Därav tror jag det är hög sannolikhet med ett random på, där han slår ihjäl LW och det är hans partner som skriker i ren förskräckelse inför det hon bevittnar.
Det är en möjlighet förstås. Då är inte GM av den proffsigare sorten. Dock rätt kallblodig som står ut med flickvännens skrikande under hantverkets utförande. Om det är ett vittne som råkar se händelsen så hade det nog gått för henne som för AL i Linköping. Tystad med ett snabbt hugg.

Citat:
Det som talar emot detta är DNA:n. Om dom hittat okänd DNA, borde topsning redan påbörjats, men å andra sida är detta fall inte likt många andra...
Nu vet vi ju inte någonting om vilken topsning som har utförts. Endast att det inte har kommit resultat.
Om GM inte är daktad och kommer från ett land som inte deltar i jämförelseregistren så blir detnog svårt att få en träff.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Absolut, rent tekniskt kan skriken komma från en tredje part som på något sätt är delaktig i/bevittnar mordet samt har någon form av nära relation till GM (och därför inte kontaktar polis). Alternativt att det är GM och/eller BO som skriker om vartannat. .

Citat:
Däremot håller jag det för osannolikt att skriken kommer från en helt annan (utomstående) person som hittar kroppen eller blir utsatt för våldtäktsförsök (enligt postaren Peter Nosters teori) exakt runt den tidpunkt då LW antas ha utsatts för våld, eftersom denna person rimligtvis borde ha kontaktat polisen antingen direkt eller efteråt.
Håller med. Dessutom kanske man inte skriker i dödspanik under 5 minuter när man hittar en kropp.
Citera
2018-12-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag tror du vet så mycket mer om det här mordet än vad du låtsas göra.

Vilken sida av lagen befinner sig dessa "kända personer"?
Kort sagt , är det kriminella eller snutar som du syftar på?
Jag ber om ursäkt för mitt försenade svar. Jag visste inte att det skulle förarga dig.
Jag vet inte mer än andra, men jag försöker resonera logiskt och har problem med alla krystade förklaringar och underliga händelser i detta fall. Jag läser nyheterna och den information som kommer från myndigheter. Att bestämma sig för SD som GM och sedan för liv och pina tvinga andra att bli lika övertygade om hans skuld liknar mer medeltida kyrkopredikningar.
Jag påstår inte att jag har rätt utan presenterar ett resonemang. Enligt detta resonemang är GM naturligtvis kriminell.
Citera
2018-12-13, 00:11
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du är inte så lite fräck i dina påståenden och tar ditt försvar av SD till nya höjder. Att SD är misstänkt för mordet av LW är svårbegripligt för de som kanske inte är den vassaste kniven i lådan men för oss andra är det helt naturligt med hans historia med LW.
Då återstår väl bara för oss andra här att önska dig och åklagaren Åsa Hiding lycka till. Men berätta gärna vad ni tycker att ni har på SD. "Jättemycket bevisning"? Och vem är Äsas överordnade?

Citat:
Ja, fan vet. Men jag lägger mig helst inte i det här spektaklet.

Citat:
Ja, fan vet. Men jag lägger mig helst inte i ert spektakel. Sådant här skall riktiga poliser sköta, och inte några lokala stolpskott från Örebro. Förstå vad det här skall kosta skattebetalarna.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-13 kl. 01:04.
Citera
2018-12-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Jag ber om ursäkt för mitt försenade svar. Jag visste inte att det skulle förarga dig.
Jag vet inte mer än andra, men jag försöker resonera logiskt och har problem med alla krystade förklaringar och underliga händelser i detta fall. Jag läser nyheterna och den information som kommer från myndigheter. Att bestämma sig för SD som GM och sedan för liv och pina tvinga andra att bli lika övertygade om hans skuld liknar mer medeltida kyrkopredikningar.
Jag påstår inte att jag har rätt utan presenterar ett resonemang. Enligt detta resonemang är GM naturligtvis kriminell.
Ok, tack för svar då. Förargad vet jag inte, men jag noterar att du är selektiv i vem du svarar, precis som EGT. Jag förstår att ni har en agenda. Jag påtvingar inte min uppfattning på andra att SD är mördaren, däremot reagerar jag när han försvaras av flera med näbbar och klor. Den här tråden är helt unik på det sättet. I vissa andra fall kan man se en eller två som skapar ett konto och börjar försvara den misstänkte, men här har vi en uppsjö av nyreggade konton som bara har en uppgift; att sprida osäkerhet och förvirring samt att förflytta fokus från SD till någon annan valfri geocachare i LWs bekantskapskrets. Det läggs oanade resurser och timmar på detta taktiska försvar som annars aldrig skulle förekomma i et s k vanligt mordfall.
EGT reggades i samband med mordet och har snart 2000 inlägg ( ja du läste rätt , 2000. En bedrift bara det i sig) i denna tråd.
Detta faktum får mig illa till mods.
Dessutom hör vi hur SD är geocach-polare med poliser och annan ordningsmaktpersonal
som gör saken ännu mer olustig, och vem vet, med deras hjälp kanske det går att hitta en "kriminell" syndabock från Vivalla att sätta dit.
Senast redigerad av glendale 2018-12-13 kl. 00:30.
Citera
2018-12-13, 00:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Förargad vet jag inte, men jag noterar att du är selektiv i vem du svarar, precis som EGT. Jag förstår att ni har en agenda. Jag påtvingar inte min uppfattning på andra att SD är mördaren, däremot reagerar jag när han försvaras av flera med näbbar och klor.
Visst, men vad menar ni att ni har på honom? Varför vill ni inte berätta?
Senast redigerad av Draifos 2018-12-13 kl. 01:26.
Citera
2018-12-13, 01:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och denne någon hörde inte av sig till polisen när h*n såg LW's kropp eller när h*n utsattes för våldtäktsförsök?

Nja, inte särskilt troligt.

Du behöver inte ta allt så bokstavligt.

Om "någon" som skriker är medbrottsling så går man väl inte till polisen.
Många våldtäkter anmäls inte.

Det kan ha varit vad som helst som utlöst skriket där man inte gärna går till polisen efteråt t.ex:
En uppgörelse i undre världen (Vivalla).
Fylleslagsmål.
Den som skriker har ju ingen aning om att det samtidigt har skett ett människorov i närheten.

Skriket verkar vara för utdraget i tid för att vara från ett pågående mord.
Citera
2018-12-13, 01:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Du behöver inte ta allt så bokstavligt.

Om "någon" som skriker är medbrottsling så går man väl inte till polisen.
Många våldtäkter anmäls inte.

Det kan ha varit vad som helst som utlöst skriket där man inte gärna går till polisen efteråt t.ex:
En uppgörelse i undre världen (Vivalla).
Fylleslagsmål.
Den som skriker har ju ingen aning om att det samtidigt har skett ett människorov i närheten.

Skriket verkar vara för utdraget i tid för att vara från ett pågående mord.

Jag undrar hur högt det måste skrikas för att höras till Dalaans. Hoppas polisen har gjort skriktest så Dalaan fått säga hur högt hon skrev på ett ungefär.

Jag tror inte ett offer som mördas kan orka skrika hur högt som helst i 4-5 minuter. Efter en liten stund borde väl krafterna sina i takt med att kroppen blir försvagad av alla sparkar och slag eller vad man nu använder för att döda.
Citera
2018-12-13, 04:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ok, tack för svar då. Förargad vet jag inte, men jag noterar att du är selektiv i vem du svarar, precis som EGT. Jag förstår att ni har en agenda. Jag påtvingar inte min uppfattning på andra att SD är mördaren, däremot reagerar jag när han försvaras av flera med näbbar och klor. Den här tråden är helt unik på det sättet. I vissa andra fall kan man se en eller två som skapar ett konto och börjar försvara den misstänkte, men här har vi en uppsjö av nyreggade konton som bara har en uppgift; att sprida osäkerhet och förvirring samt att förflytta fokus från SD till någon annan valfri geocachare i LWs bekantskapskrets. Det läggs oanade resurser och timmar på detta taktiska försvar som annars aldrig skulle förekomma i et s k vanligt mordfall.
EGT reggades i samband med mordet och har snart 2000 inlägg ( ja du läste rätt , 2000. En bedrift bara det i sig) i denna tråd.
Detta faktum får mig illa till mods.
Dessutom hör vi hur SD är geocach-polare med poliser och annan ordningsmaktpersonal
som gör saken ännu mer olustig, och vem vet, med deras hjälp kanske det går att hitta en "kriminell" syndabock från Vivalla att sätta dit.

Jag håller med.
Det är detta märkliga beteende i tråden
som gör mig övertygad om att SD är skyldig.

Det otäckaste är att en av de mest aggressiva i SD-sekten
reggade sitt konto här i april 2018.
Det får mig att tro att mordet var planerat.

SD-sekten har också hela tiden visat ett förakt
och hat mot åklagaren Åsa Hiding.
Som en kränkt narcissist: "Hur vågar hon anklaga mig!"
En ilska över att han inte har lyckats manipulera henne
som han annars är van vid att kunna göra?
Citera
2018-12-13, 04:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag undrar hur högt det måste skrikas för att höras till Dalaans. Hoppas polisen har gjort skriktest så Dalaan fått säga hur högt hon skrev på ett ungefär.

Jag tror inte ett offer som mördas kan orka skrika hur högt som helst i 4-5 minuter. Efter en liten stund borde väl krafterna sina i takt med att kroppen blir försvagad av alla sparkar och slag eller vad man nu använder för att döda.

Om LW misshandlades till döds så kan det säkert
ta 5 minuter.
Hon kanske skrek av smärta.

Vilket sjukt, fegt kräk det är som har gjort detta.
Citera
2018-12-13, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Han flyger även nära människor för att skrämmas. Normalt.
Hur, när och med vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in