Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Spekulationen kring bil parkerad i svängen, längst ned på gatan, närmast BP/FP är väl inget som varken styrker eller stryker MGM? Bara en ren spekulation... more or less.
Att man parkerar där är ganska naturligt. Om man är brädad av någon och har starka känslor, så parkerar man inte utanför. Man parkerar en bit bort, går fram och ser om det är fritt fram eller om rivalen är närvarande. När man tror att hon är ensam så knackar man på.
Utgångspunkten här är att dörren stod vidöppen. Det skulle den inte göra om de först pratats vid och sen gått mot bilen. Här har det gått vilt till direkt vid dörren. Så vilt att polisen tar det för människorov.
GM skulle alltså ha under tvång tvingat henne med ända till bilen vid planket. Njae.
Citat:
Ursprungligen postat av
wishfulthinking
Det var först när Lena hittades efter fyra dagar som blickarna vändes mot FP och en fysikkunnig polisinspektör införde ljudstudsar-teorin. När Daalan hörde skriken var de övertygade att de kom från deras sida. De kanske i själva verket var alldeles utanför fönstret, vilket kan förklara att endast Daalan hörde dem och dessutom uppfattade dem som så olidligt intensiva.
Detta är för mig mycket mer logiskt än att någon mystisk ekoeffekt skulle förstärka ljudet till endast Daalan och inte till hela Gamla Hjärsta med fönstren öppna i värmeböljan.
Det finns en parkeringsplats med en garagelänga i närheten. Kanske kördes bilen dit. Kanske var det där damen iakttog den talande mannen. Kanske fördes Lena ur bilen och förhördes om hur mycket hon visste och hur mycket polisen vet. Om hon vet vilket skede av spaningen polisen är i och om hon vet något om omfattningen.
Lenas skrik i kombination med kraftigt våld mot kroppen tyder på en tortyrliknande utfrågningsmetod. I dessa kvarter är personerna kända. Till och med berömda och de behöver inte frukta 112-samtal.
Att Daalan gör sin plikt och ändå ringer kan bero på kulturskillnader.
Polisen däremot kände inte att händelsen och no-go-platsen manade till omedelbar utryckning med sirener i målad bil.
När hon inte kan svara på mer frågor, körs hon tillbaka och dumpas på FP. Eventuellt kan den arabiska golar-signalen också ha tillfogats henne. Detta måste då ha skett innan dumpningen eftersom FP endast bestod av lite nerböjt gräs och inte fyra liter blod.
Det motsägs lite av att man skulle behövt bära liket över motorvägen eller att det skulle ha tagit tid att med bil komma upp på motorvägen. Att man då inte körde mot nya Hjärsta är ju för att där bor det folk. men du gav mig en idé.
Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Då antar jag att du utgår från att åkl inte berättat vad de sett. Polisen säger ju att LW dödades på FP. Borde betyda att hennes blod var på den platsen eller kvar i kroppen. Så jag tar det för att du fabelerar. Polisen ryckte ju heller inte ut på dalaans 112 samtal. Jag kan inte Örebro, men jag har inte uppfattat området på motorvägen mittemot FP som ett problemområde (ngn som kan Örebro får gärna bekräfta eller dementera, om ni gitter, för det här är garanterat en blindtarm).
Lite skillnad på fabulera och diskutera. Att inte polisen rycker ut är inte ovanligt vet du.
Inte det området , nej. Se nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Osamaj
Vivalla..ett STORT problemområde ligger på 5 minuters gångavstånd från FP och LW:s bostad.
Hmm, det har du fan rätt i. Alla tror väl att Vivalla är där familjen Svensson Svensson på TV bor.
Citat:
Ursprungligen postat av
Elsa2018
Jo, fast jag trodde att det låg åt andra hållet. Kan ha fått kartan fel för mig.
Ange gärna ett väderstreck vid riktningsbeskrivning.
Vivalla ligger österut från LWs hem. Det är en ganska lång omväg åt det hållet om man vill upp på motorvägen så det kan inte vara huvudorsaken att man körde åt det hållet. Mycket snabbare att komma upp på motorvägen om man åker västerut.
Använd Google map eller en GPS och kolla hur man åker mot Stockholm och hur man åker mot Oslo från LWs adress.
Det var Vivalla som var målet.
Där bor det inte bara Svensson Svensons och LW jobbade med detta klientel.
Jag fabulerar inte utan diskuterar.