2018-12-11, 23:08
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Har SD börjat glömma vanan att dagligen titta in på sin Geosida? Någon som sett honom röra sig på byn?

Han kanske har svårt att skriva, han verkar visst ha skadat fingret igen (enligt en logg han skrev - retroaktivt - igår):

Citera
2018-12-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har varit frånkopplad under några veckor och har försökt att läsa ikapp tråden, inte helt enkelt.
Finns det någon vänlig själ som kan återge om något nytt i fallet framkommit?
Inget speciellt intressant har kommit fram så du har inte missat något.
Tingsrätten har bevakning som är satt till 22/1 för åklagaren att komma med ett yttrande till dess.
Citera
2018-12-11, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
I dessa kvarter är personerna kända. Till och med berömda och de behöver inte frukta 112-samtal.
Jag tror du vet så mycket mer om det här mordet än vad du låtsas göra.

Vilken sida av lagen befinner sig dessa "kända personer"?
Kort sagt , är det kriminella eller snutar som du syftar på?
Citera
2018-12-12, 00:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
De tekniska fynden då? Är de försvunna på labbet eller varför kommer de inte fram?
Varför hamnade SD i slagsmål? Var det av svartsjuka?
Förmodligen tror det alltför snävt tänkande drevet SD gjort inbrott på lagret hos NFC och bytt ut säckarna med jättemycket-tekniska bevisningen mot andra för honom icke komprometterande lumpsäckar.
Det var inte ett slagsmål. SD blev påhoppad på ett event av en primitiv buse som inbillat sig ha rätt att skipa fysiskt rättvisa. En del talar väl för att det låg svartsjuka bakom dådet?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-12-12 kl. 00:14.
Citera
2018-12-12, 01:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Varför hamnade SD i slagsmål? Var det av svartsjuka?

För att han är en emaptilös narcissist
som valde att åka på ett event där många
av LWs vänner deltog, trots att han är
misstänkt för att ha mördat henne.

Men SD tror tydligen att han har rätt att göra vad
som helst utan att behöva ta konsekvenserna
av sina val.
Citera
2018-12-12, 03:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Från Maj* Loisk*s dykblogg:

"Till alla er som spenderar alldeles för mycket tid på flashback:

Att dyka var verkligen fint. Vi var ett fantastiskt gäng som varvade soliga dagar på västkusten med fyragradigt vänervatten. Vi släpade luftflaskor, bylsiga underställ och grillade korv. Vi blev som en familj, en väldigt fin och brokig skara människor med olika bakgrunder. Alla accepterades och välkomnades. Vi hade enormt roligt ihop.

I gruppen utvecklade vi ett sätt att skämta på och visst kan jargongen blivit lite väl grov och plump emellanåt. Jag tänkte inte något särskilt på det då men idag hade jag nog hejdat mig själv och andra från att dra såna, rätt grova, skämt. Ingen menade i vilket fall något illa, allt sades med värme och med glimten i ögat. Jag tog aldrig illa upp eller tyckte att något eller någon var obehaglig.

Det är svårt att förstå internskämt och näst intill omöjligt att förstå dessa korta inlägg utan ett sammanhang. Snälla, sluta analysera dessa (mer än tio år gamla) gästböcker. Det finns ingenting här som har någon som helst relevans för ämnet i er tråd.

Tack"

https://www.dykarna.nu/dykare/4771.html
Citera
2018-12-12, 03:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
För att han är en emaptilös narcissist
som valde att åka på ett event där många
av LWs vänner deltog, trots att han är
misstänkt för att ha mördat henne.

Men SD tror tydligen att han har rätt att göra vad
som helst utan att behöva ta konsekvenserna
av sina val.

Just det där "supreme"-tänkandet jag försökte att förklara lite tidigare i tråden alltså. En människa som tror sig stå över lagar och förordningar.
Citera
2018-12-12, 04:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Spekulationen kring bil parkerad i svängen, längst ned på gatan, närmast BP/FP är väl inget som varken styrker eller stryker MGM? Bara en ren spekulation... more or less.

Att man parkerar där är ganska naturligt. Om man är brädad av någon och har starka känslor, så parkerar man inte utanför. Man parkerar en bit bort, går fram och ser om det är fritt fram eller om rivalen är närvarande. När man tror att hon är ensam så knackar man på.

Utgångspunkten här är att dörren stod vidöppen. Det skulle den inte göra om de först pratats vid och sen gått mot bilen. Här har det gått vilt till direkt vid dörren. Så vilt att polisen tar det för människorov.
GM skulle alltså ha under tvång tvingat henne med ända till bilen vid planket. Njae.

Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Det var först när Lena hittades efter fyra dagar som blickarna vändes mot FP och en fysikkunnig polisinspektör införde ljudstudsar-teorin. När Daalan hörde skriken var de övertygade att de kom från deras sida. De kanske i själva verket var alldeles utanför fönstret, vilket kan förklara att endast Daalan hörde dem och dessutom uppfattade dem som så olidligt intensiva.
Detta är för mig mycket mer logiskt än att någon mystisk ekoeffekt skulle förstärka ljudet till endast Daalan och inte till hela Gamla Hjärsta med fönstren öppna i värmeböljan.
Det finns en parkeringsplats med en garagelänga i närheten. Kanske kördes bilen dit. Kanske var det där damen iakttog den talande mannen. Kanske fördes Lena ur bilen och förhördes om hur mycket hon visste och hur mycket polisen vet. Om hon vet vilket skede av spaningen polisen är i och om hon vet något om omfattningen.
Lenas skrik i kombination med kraftigt våld mot kroppen tyder på en tortyrliknande utfrågningsmetod. I dessa kvarter är personerna kända. Till och med berömda och de behöver inte frukta 112-samtal.
Att Daalan gör sin plikt och ändå ringer kan bero på kulturskillnader.
Polisen däremot kände inte att händelsen och no-go-platsen manade till omedelbar utryckning med sirener i målad bil.
När hon inte kan svara på mer frågor, körs hon tillbaka och dumpas på FP. Eventuellt kan den arabiska golar-signalen också ha tillfogats henne. Detta måste då ha skett innan dumpningen eftersom FP endast bestod av lite nerböjt gräs och inte fyra liter blod.

Det motsägs lite av att man skulle behövt bära liket över motorvägen eller att det skulle ha tagit tid att med bil komma upp på motorvägen. Att man då inte körde mot nya Hjärsta är ju för att där bor det folk. men du gav mig en idé.

Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Då antar jag att du utgår från att åkl inte berättat vad de sett. Polisen säger ju att LW dödades på FP. Borde betyda att hennes blod var på den platsen eller kvar i kroppen. Så jag tar det för att du fabelerar. Polisen ryckte ju heller inte ut på dalaans 112 samtal. Jag kan inte Örebro, men jag har inte uppfattat området på motorvägen mittemot FP som ett problemområde (ngn som kan Örebro får gärna bekräfta eller dementera, om ni gitter, för det här är garanterat en blindtarm).

Lite skillnad på fabulera och diskutera. Att inte polisen rycker ut är inte ovanligt vet du.
Inte det området , nej. Se nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Vivalla..ett STORT problemområde ligger på 5 minuters gångavstånd från FP och LW:s bostad.

Hmm, det har du fan rätt i. Alla tror väl att Vivalla är där familjen Svensson Svensson på TV bor.

Citat:
Jo, fast jag trodde att det låg åt andra hållet. Kan ha fått kartan fel för mig.

Ange gärna ett väderstreck vid riktningsbeskrivning.

Vivalla ligger österut från LWs hem. Det är en ganska lång omväg åt det hållet om man vill upp på motorvägen så det kan inte vara huvudorsaken att man körde åt det hållet. Mycket snabbare att komma upp på motorvägen om man åker västerut.

Använd Google map eller en GPS och kolla hur man åker mot Stockholm och hur man åker mot Oslo från LWs adress.

Det var Vivalla som var målet.
Där bor det inte bara Svensson Svensons och LW jobbade med detta klientel.

Jag fabulerar inte utan diskuterar.
Senast redigerad av PeterNoster 2018-12-12 kl. 04:05.
Citera
2018-12-12, 04:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Just det där "supreme"-tänkandet jag försökte att förklara lite tidigare i tråden alltså. En människa som tror sig stå över lagar och förordningar.

I sin geologg skriver SD:

"Jag går var jag vill." (på motorvägen)
"Jag kör var jag vill." (där det är fordonstrafik förbjuden)
"Jag parkerar var jag vill." (mitt i vägen)

Han verkar verkligen tro att han står över
lagar och förordningar.
Citera
2018-12-12, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Spekulationen kring bil parkerad i svängen, längst ned på gatan, närmast BP/FP är väl inget som varken styrker eller stryker MGM? Bara en ren spekulation... more or less.

Att man parkerar där är ganska naturligt. Om man är brädad av någon och har starka känslor, så parkerar man inte utanför. Man parkerar en bit bort, går fram och ser om det är fritt fram eller om rivalen är närvarande. När man tror att hon är ensam så knackar man på.
Spekulerar man i att det är en bil inblandad är det väl inte helt otroligt att SD, som hade haft kontakt med LW någon gång under dagen/troligen kvällen, ville träffa träffa henne.
Stannade utanför huset och LW gick ut för att prata. Dom blev oense (inte första ggn utanför huset), SD drog iväg (mot staketet) och LW blev panikslagen eftersom dörren var olåst. Hon gav sig på honom och SD stannade...
Citera
2018-12-12, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I sin geologg skriver SD:

"Jag går var jag vill." (på motorvägen)
"Jag kör var jag vill." (där det är fordonstrafik förbjuden)
"Jag parkerar var jag vill." (mitt i vägen)

Han verkar verkligen tro att han står över
lagar och förordningar.
Och kokar kaffe med spritkök när det är totalt eldningsförbud ute... och lägger ut bild på det...
Citera
2018-12-12, 06:29
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Inte mycket. Åklagaren gick ut med att MP är ungefär lika med FP och att LW dött av kraftigt våld mot kroppen. Det har varit begravning och minnessidan fylls på. En skribent i tråden, 18carat säger 9/12,20:49, att dörren stod på glänt och att alla LWs barn sov hos henne. Äldste sonen upptäckte att hon var borta och ringde sin far som då arbetade ett par mil ifrån, men i annat län. SD var på ett större Geocachevent och råkade i slagsmål. Lika motsägelsefulla beskrivningar av det som av allt annat i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Inget speciellt intressant har kommit fram så du har inte missat något.
Tingsrätten har bevakning som är satt till 22/1 för åklagaren att komma med ett yttrande till dess.

Tackar och bockar för uppdateringar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in