Citat:
Ursprungligen postat av
japanesa
Det är man naturligtvis fri att tycka vad man vill om, även om det förvånar mig att man inte förmår att se att saker kan samvariera med varandra på ett negativt sett.
Det man däremot inte längre kan förneka, vilket några av oss har varit tydliga med ända från början – det här är inte en ensam förälders verk och båda flickorna led av ME/CFS.
Alla teorier med någon hederlighet i sig, startar således med dessa uppgifter korrekta.
Från början? Du kom inte in i tråden förrän efter typ ett halvår. I juni någongång om jag inte minns fel? Då hade vi andra varit här från första början. Men du kom in med besked! Beskäftig och dominant och tog en väldig plats! Du fortsätter i samma stil och talar om vad folk ska inse och förstå och välkomnar deltagare som joinar den rätta sidan, d. v. s. din sida.
Igår fick vi bekräftat av polisen att diagnosen var ME. Innan dess var det en trådsanning. Igår fick vi bekräftat att namnteckningarna på avskedsbrevet var äkta och att således Hanna och Oskar var överrens om att mörda Agnes och Moa. Fram till igår visste vi inte med säkerhet.
Som sagt. Här får alla komma till tals och alla får spåna fram sina olika tankar och teorier. Du bestämmer inte så kliv ner och framförallt tala inte om nyanser.
Jag kan idag inte känna annat än vrede och hat mot Oskar och Hanna som ströp sina barn!!!! Igår grät jag när jag såg presskonferansen men sedan kom vreden. Men Oskar och Hanna har åxå varit barn och jag funderar över testamentet. Varför ville inte O och H att föräldrarna skulle ärva? Det kan man fundera över. Fanns en bitterhet? Var det ett statement?Hur var Oskars och Hannas uppväxt? Blev dom uppväxta i samma anda som dom senare förde vidare i sitt eget föräldraskap? Att det viktigaste här i lvet är karriär och en tjusig fasad? Förbjudna frågor men något formade ju Oskar och Hanna och vi är alla präglade av vår uppväxt. Stackars, stackars Agnes och Moa. Det är omöjligt att ta in deras ångest och smärta. Det finns inte ord till det.