2018-12-12, 14:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Och kokar kaffe med spritkök när det är totalt eldningsförbud ute... och lägger ut bild på det...

Tack! Det glömde jag!

Typsikt narcissistiskt beteende att tro
att de är berättigade att göra precis
vad de vill.
Citera
2018-12-12, 14:37
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sant.
Jag kunde inte heller se att andra hade liknade jargong.
Det är en jargong som för mig känns främmande om det förekommer i ett helt vuxet gäng, även om det iofs kan förekomma.

Jag förknippar det något med personer som antingen är unga, grabbmentalitet där tjejerna ses mer som objekt, eller där det finns undertoner av "något" mellan parter i gruppen.

Här känns det som att det är just mellan dessa två, även om man fattar att med de långa intervallen mellan inläggen och även med vad som skrivs, att det förekommer annan kommunikation mellan dem.

Jag kommer inte ifrån att jargongen passar väl in på det vi fått veta ryktesvis i tråden.
Som sagt, jargongen är en del av en helhet.
Inte alls ointressant för att förstå ett större sammanhang, tror jag.

Jag är helt enig med dig, det du skriver är min tanke också.
Citera
2018-12-12, 18:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Tack för din läsning och återkoppling. Jag tror att man behöver inse att de som tystade Lena inte var en ensam panikslagen, tidigare ostraffad person som finner sig ha dödat i affekt.
Personerna utförde ett jobb som måste göras och varken var värre, eller mer riskfyllt än andra. Två minuter hit eller dit mitt i natten har ingen betydelse.
Har ni glömt beskjutningarna i somras, då olika byggnader pepprades med hela magasin med automateld Örebro? Det var mitt på ljusan dag.
De hämtade Lena, körde henne till lämplig plats, utförde utfrågningen och tystandet. Sedan transporterades hon till FP vid lämplig tidpunkt. Antingen körde de in till planket eller stannade vid vägrenen på motorvägen. Se polisens bilder från FP.
Bilen brändes sedan i någon av de otaliga bilbränderna ni kanske har läst om.
Nu fabulerar jag: Polisens något ovanliga manövrar under utredningen kan eventuellt ha att göra med att de är inne i ett känsligt läge av en mycket större utredning som även innefattar andra aktörer.

Vi har lite tidsangivelser att hålla oss till:
23.05-10 Senaste telefonkontakt. LW försvinner från huset och lämnar dörren öppen och lämnar inga doftspår.
23.34 Skriken hörs på andra sidan motorvägen mittemot FP enligt vittnet dalaan..

Skriken behöver ju inte komma från LW utan t.ex från någon som sett henna ligga där eller ett våldtäktsförsök på skrikvittnets sida på motorvägen helt oberoende av mordet på LW.

LW kan alltså ha placerats på FP när som helst om inte skriket är hennes.
Citera
2018-12-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
23.05-10 Senaste telefonkontakt. LW försvinner från huset och lämnar dörren öppen och lämnar inga doftspår.
23.34 Skriken hörs på andra sidan motorvägen mittemot FP enligt vittnet dalaan..

Skriken behöver ju inte komma från LW utan t.ex från någon som sett henna ligga där eller ett våldtäktsförsök på skrikvittnets sida på motorvägen helt oberoende av mordet på LW.

Håller med. Vilket ger en halvtimme till att tvinga in Lena i bilen, köra över motorvägsöverfarten och plåga och döda henne nära Daalans bostad.
Om man sedan återplacerar Kroppen i bagaget på bilen och ställer in den i ett svalt garage, så kan den dumpas vilken dag som helst mellan mordet och fyndet.

Personligen ser jag två möjligheter: Antingen talar Daalan sanning och då var det Lena som skrek. Att ett sådant skrik skulle höras samma natt som Lena försvann är för mycket sammanträffande för mig. Om inte liknande skrik hörs var och varannan dag i området.
Eller så ljuger Daalan. Då kan Lena ha dött vilken tidpunkt som helst mellan försvinnande och fynd.

Jag tror att kroppen dumpades kort tid före upphittandet.
Citera
2018-12-12, 19:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Och denne någon hörde inte av sig till polisen när h*n såg LW's kropp eller när h*n utsattes för våldtäktsförsök?

Nja, inte särskilt troligt.
Citera
2018-12-12, 19:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
I sin geologg skriver SD:

"Jag går var jag vill." (på motorvägen)
"Jag kör var jag vill." (där det är fordonstrafik förbjuden)
"Jag parkerar var jag vill." (mitt i vägen)

Han verkar verkligen tro att han står över
lagar och förordningar.
Han flyger även nära människor för att skrämmas. Normalt.
Citera
2018-12-12, 21:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har varit frånkopplad under några veckor och har försökt att läsa ikapp tråden, inte helt enkelt.
Finns det någon vänlig själ som kan återge om något nytt i fallet framkommit?
Det som är nytt i tråden är väl att ingen (annat än möjligen Åsa Hiding) längre tror att SD har något med LW:s försvinnande och död att göra.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-12 kl. 22:05.
Citera
2018-12-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Och denne någon hörde inte av sig till polisen när h*n såg LW's kropp eller när h*n utsattes för våldtäktsförsök?

Nja, inte särskilt troligt.

En av mina huvudteorier är ju just detta, det är inte LW som skriker.
Det känns fel att ett mordoffer kan skrika så pass under så lång tid under en attack.
Ett kort skrik köper jag varje dag i vecken, men inte ett så pass utdraget.

Därav tror jag det är hög sannolikhet med ett random på, där han slår ihjäl LW och det är hans partner som skriker i ren förskräckelse inför det hon bevittnar.

Det som talar emot detta är DNA:n. Om dom hittat okänd DNA, borde topsning redan påbörjats, men å andra sida är detta fall inte likt många andra...
Citera
2018-12-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det som är nytt i tråden är väl att ingen (annat än möjligen Åsa Hiding) längre tror att SD har något med LW:s försvinnande och död att göra.

Där har du (som du vet) helt fel. Men kör din härskarteknik några varv till du (eller inte).
Senast redigerad av Zymbal 2018-12-12 kl. 23:45.
Citera
2018-12-12, 23:06
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Där har du (som du vet) helt fel. Men kör din härskarteknik några varv till du (eller inte).
Åklagaren Åsa Hiding verkar ju (av någon för oss andra svårbegriplig anledning) vara inne på att just SD skulle vara gärningsmannen. Har du möjligen någon aning om vad Åsa grundar denna sin högst personliga uppfattning på? Är kanske Åsa Hiding synsk, precis som den kristna bloggerskan Dahlström?
Senast redigerad av Draifos 2018-12-12 kl. 23:28.
Citera
2018-12-12, 23:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En av mina huvudteorier är ju just detta, det är inte LW som skriker.
Det känns fel att ett mordoffer kan skrika så pass under så lång tid under en attack.
Ett kort skrik köper jag varje dag i vecken, men inte ett så pass utdraget.

Därav tror jag det är hög sannolikhet med ett random på, där han slår ihjäl LW och det är hans partner som skriker i ren förskräckelse inför det hon bevittnar.

Det som talar emot detta är DNA:n. Om dom hittat okänd DNA, borde topsning redan påbörjats, men å andra sida är detta fall inte likt många andra...

Absolut, rent tekniskt kan skriken komma från en tredje part som på något sätt är delaktig i/bevittnar mordet samt har någon form av nära relation till GM (och därför inte kontaktar polis). Alternativt att det är GM och/eller BO som skriker om vartannat.

Däremot håller jag det för osannolikt att skriken kommer från en helt annan (utomstående) person som hittar kroppen eller blir utsatt för våldtäktsförsök (enligt postaren Peter Nosters teori) exakt runt den tidpunkt då LW antas ha utsatts för våld, eftersom denna person rimligtvis borde ha kontaktat polisen antingen direkt eller efteråt.
Citera
2018-12-12, 23:39
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [QUOTE=GilGrissom82
Absolut, rent tekniskt kan skriken komma från en tredje part som på något sätt är delaktig i/bevittnar mordet samt har någon form av nära relation till GM (och därför inte kontaktar polis). Alternativt att det är GM och/eller BO som skriker om vartannat.

Däremot håller jag det för osannolikt att skriken kommer från en helt annan (utomstående) person som hittar kroppen eller blir utsatt för våldtäktsförsök (enligt postaren Peter Nosters teori) exakt runt den tidpunkt då LW antas ha utsatts för våld, eftersom denna person rimligtvis borde ha kontaktat polisen antingen direkt eller efteråt.
Ja, visst är det fantastiskt på hur många sätt de här omtalade skriken kan ha uppstått. Det är ju nästan så att man blir religiös själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in