2018-12-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Menar att det var en slump att testamentet skrevs några dagar innan hela familjen hittades död?
OK my bad! Hade för mig att det upprättats tidigare.
Citera
2018-12-12, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Barnen är ju bröstarvingar, så man ska kanske inte dra för stora växlar på att de inte nämns. I normala fall har de ju rätt till sin laglott oavsett om de nämns i testamentet eller ej.

Jag vet, hade barnen varit vid liv hade ÄB gällt.
Citera
2018-12-12, 18:07
Medlem
Citat:
Barnen är ju bröstarvingar, så man ska kanske inte dra för stora växlar på att de inte nämns. I normala fall har de ju rätt till sin laglott oavsett om de nämns i testamentet eller ej.

Ja precis. De är bröstarvingar enligt lag. Testamente upprättas för det man vill efterlämna till de som inte är bröstarvingar. Därav behöver barnen inte stå med i testamentet.
Citera
2018-12-12, 18:11
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Någon som vet om det går att påvisa ME/CFS genom obduktion och toxikologiska analyser?

Nej, det finns i dagsläget inga pålitliga biomarkörer som kan påvisa ME och samtidigt utesluta andra diagnoser. Forskning pågår dock på området.
Citera
2018-12-12, 18:11
Medlem
Sederade

Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Föräldrarna var kraftigt sederade av allehanda läkemedel. Osäkert hur mycket H kände vid en eventuell strypning av O. Hängning är inte en helt säker självmordsmetod heller. Hon kanske inte ville riskera att vakna upp ensam levande i huset?

Polisen sa ju att de förvisso hade stora mängder lugnande i sig men inte så mycket att de inte var fullt medvetna om sina handlingar, de var alltså inte sederade. Håller med om att hängning kan vara osäkert, men att snitta upp pulsådrorna är en garanterad död.
Senast redigerad av Mitokondrie 2018-12-12 kl. 18:14. Anledning: Felstavning
Citera
2018-12-12, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag vet, hade barnen varit vid liv hade ÄB gällt.
Nu verkar jag ju ha fått det hela om bakfoten - jag trodde att testamentet var upprättat mycket tidigare, nu verkar det ju ha upprättats kort tid innan barnen mördades.
Citera
2018-12-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror inte det var planerat så. H trodde nog att det stora intaget av tabletter skulle vara tillräckligt för att somna in för gott men blev kanske bara medvetslös.

Men polisen sa ju att hon inte hade tillräckligt för att bli medvetslös.
Citera
2018-12-12, 18:13
Medlem
Citat:
Då hade man inte behövt skriva något testamente. Det behövdes för att inte mor- och farföräldrarna skulle ärva. O och H ville lämna allt till sina syskon. Syftet med testamentet var att fördela arvet när barnen inte längre var i livet. Det finns inget ”normala fall” där föräldrar skriver ett testamente med utgångspunkten att de ska leva längre än sina barn men ändå inte överleva.
Citera
2018-12-12, 18:17
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Vilken sida?

Inlägg #34447
På sida 2871 just nu.
Citera
2018-12-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Då hade man inte behövt skriva något testamente. Det behövdes för att inte mor- och farföräldrarna skulle ärva. O och H ville lämna allt till sina syskon. Syftet med testamentet var att fördela arvet när barnen inte längre var i livet. Det finns inget ”normala fall” där föräldrar skriver ett testamente med utgångspunkten att de ska leva längre än sina barn men ändå inte överleva.
Nej precis.
Citera
2018-12-12, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Polisen sa ju att de förvisso hade stora mängder lugnande i sig men inte så mycket att de inte var fullt medvetna om sina handlingar, de var alltså inte sedermera. Håller med om att hängning kan vara osäkert, men att snitta upp pulsådrorna är en garanterad död.

Har faktiskt ingen aning och tror inte att det spelar nån roll. Har man gemensamt planerat för och i samförstånd dödat sina barn, tror jag däremot att det egna valet av självmordsmetod känns väldigt underordnat. Jag tror tom att man skulle kunna tänka sig att välja en smärtfull metod bara för att straffa sig själv. Dessutom vet jag inte hur mycket en kropp full av läkemedel påverkar upplevelsen av en strypning.
Citera
2018-12-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Enligt ditt resonemang väljer de som inte blir friska att fortsätta vara sjuka alltså?

Har du pratat med någon som blivit frisk från ME? Ganska övertygad om att ni skulle ha utbyte.

Nej, jag har aldrig sagt att någon väljer att bli frisk. Bara att man ska få veta att man kan bli det även från ME.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in