Citat:
Ursprungligen postat av
Fleshsuckforum
Jag har en fundering. Att båda föräldrar anses som mördare och gjort detta i samförstånd framgår av brevet samt säkert också deras digitala kommunikation. Men behövs det inte också teknisk bevisning såsom tecken på att mamman också fysiskt varit delaktig i mordet såsom hennes dna på kropparna, hennes hud under deras naglar osv.
Om svaret är ja, så blir detta mer sorgligt. Dvs att båda varit delaktiga i dödsögonblicket. På båda eller minst ett barn blir det väl då.
Om nej, då räcker det med brevet för att klassas som mördare?
Det fanns väl även elektronisk dialog dem emellan, allt beror ju på vad som sas, när det sas. På BP, offer och förövare torde teknisk bevisning ge vägledning - men maskade detaljer via pressträffen, man hänvisar till brev om samförstånd som bevis på medgärningsmannaskap. Jag antar dock de har mer på fötterna.
Signeras nåt mordbrev i flera månader innan är det inte det samma som att man per automatik är med på banan senare även om brevtext och sign är autentiskt. Datum är att beakta. Det kan finnas mycket om och men efter vägen.
Självklart så väcker partiell info frågor oavsett om det är är polis som levererar som ett slags punktum eller anhöriga som vill ha avslut.
.Däremot tror jag att det finns mer bevisning som inte presenteras, som hade varit av värde utan att kränka flickornas integritet. Halvmessyrer riskerar skapa spekulationer snarare - av den enkla anledningen att det ger följdfrågor.
Det blir som selektiv uppläsning ur ett FUP utan rättegång.