2018-12-12, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Var föräldrarna inte nöjda med sina jobb? Det kan gå ut över psyket. De hade ju kunnat satt sig i skolbänken och pluggat nåt annat! Jag förstår inte varför de inte sa upp sig från sina jobb innan de utplånade sig. Det är ju mänskligt och hederligt. Rakryggat. Endel är förmodligen egoister och var väl uppfostrade så antagligen. Tragiskt.

Själv är jag osäker på om just en arbetsmarknadsutbildning hade förändrat slutet på den här historien.
Citera
2018-12-12, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det fanns väl även elektronisk dialog dem emellan, allt beror ju på vad som sas, när det sas. På BP, offer och förövare torde teknisk bevisning ge vägledning - men maskade detaljer via pressträffen, man hänvisar till brev om samförstånd som bevis på medgärningsmannaskap. Jag antar dock de har mer på fötterna.

Signeras nåt mordbrev i flera månader innan är det inte det samma som att man per automatik är med på banan senare även om brevtext och sign är autentiskt. Det kan finnas mycket om och men efter vägen.
Självklart så väcker partiell info frågor oavsett om det är är polis som levererar som ett slags punktum eller anhöriga som vill ha avslut.
.Däremot tror jag att det finns mer bevisning som inte presenteras, som hade varit av värde utan att kränka flickornas integritet. Halvmessyrer riskerar skapa spekulationer snarare - av den enkla anledningen att det ger följdfrågor.
Det blir som selektiv uppläsning ur ett FUP utan rättegång.

Hur lång tid innan morden anser du att man måste ha bestämt sig för att anse att båda var med på det? Det bevittnade teatamentet skrevs några dagar innan morden. Enligt polisen fanns uppgifter på datorerna som styrkte det gemensamma mordet. Brottsplatsundersökningen stärkte bilden av det gemensamma mordet. Polisen stammade inte en enda gång när de sa att deras bild var att båda föräldrarna planerade för och i samförstånd genomförde morden.

Vilka hårda bevis har du för att polisen var helt fel på det?
Senast redigerad av japanesa 2018-12-12 kl. 17:38.
Citera
2018-12-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskinutid
Är man psykopat kan man tvinga läkare att skriva intyg på att ens barn har den sjukdom man vill att de ska ha. Kvinnan i familjen är enligt mig skyldig. Jag tror att hon dödade barnen, mannen kom hem och såg detta, ströp kvinnan och hängde sig själv. Hade han något val? På den här sajten är man mycket präglad av metoorörelsen och vill att mannen ska vara skyldig till allt. Tror att mannen här var mycket orolig för sina barn och därför arbetade mycket hemma sista tiden.

Och hur förklarar du testamente (utan barnen nämnda däri) som båda undertecknade och hade vittnen därtill, dokument med praktiska detaljer till släkten att hantera efter familjens död, förklaringsbrevet som båda undertecknade, att paret båda hade ansenliga mängder med lugnande i kroppen, osv osv osv. Väntar med spänning på din förklaring.
Citera
2018-12-12, 17:45
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Delaktighet betyder att möjliggöra. Inte att fysiskt göra något.

Hanna är delaktig, ingen tvekan om det. Men vem/vilka har VERKSTÄLLT mordet på flickorna? Det, om något, borde polisen ha kommit underfund med för länge sedan. Av tillvägagångssättet att döma borde det finnas gott om spår på brottsplatsen.
Polisen vet inte i vilken ordning H och flickorna avlidit. Det innebär att man inte kan utesluta att H dog först.
"Vem dödade vem?" - ställde en journalist frågan på presskonferensen. Det är nog fler än jag som undrar..
Senast redigerad av Anabella 2018-12-12 kl. 17:54.
Citera
2018-12-12, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det finns inget officiellt svar på den frågan. Det finns postare här i tråden som säger att:

1. Det var ett (större) svenskt sjukhus.
2. Det var en läkare på en klinik i Tyskland.
3. Det var en ”skånsk” läkare.

Det är bara att välja det svar som passar bäst in i just din teori.

Du gör ju förstås som du vill. Själv väljer jag att tro att polisen inte ljuger när de de säger att det var en skånsk läkare som diagnosticerade flickorna med ME/CFS.
För övrigt utesluter knappast punkt 1 och 2 varandra.
Citera
2018-12-12, 17:47
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De sjuka är ju inte dumma, det finns olika grader. De jämför gravheten i sina diagnoser med varandra. Om man som Agnes har den värsta sortens ME får man knappast tröst och hopp för att någon med lättare ME blivit frisk.

Då måste barnet ätit antidepp och gått i terapi hos sjukvården regelbundet. Om det är xx-åkomman. Det får ju alla med den åkomman göra.

Varför nämndes inte det igår? Är det hemligt och måste mörkas?
Citera
2018-12-12, 17:47
Medlem
Citat:
Och hur förklarar du testamente (utan barnen nämnda däri) som båda undertecknade och hade vittnen därtill, dokument med praktiska detaljer till släkten att hantera efter familjens död, förklaringsbrevet som båda undertecknade, att paret båda hade ansenliga mängder med lugnande i kroppen, osv osv osv. Väntar med spänning på din förklaring.

Men det kan ju ha varit så att det i testamentet stod att arvet tillföll barnen men i det fall barnen skulle ha avlidit när testamentet blev gällande så tillfaller arvet ”farbror Johan”. Det är inte någon särskilt konstig skrivning i ett testamente. Eller att det stod att ”farbror Johan” förvaltar barnens arv fram till det att de blev myndiga. Inga konstigheter.
Citera
2018-12-12, 17:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Hur lång tid innan morden anser du att man kan ha bestämt sig för att anse att båda var med på det? Det bevittnade teatamentet skrevs några dagar innan morden. Enligt polisen fanns uppgifter på datorerna som styrkte det gemensamma mordet. Brottsplatsundersökningen stärkte bilden av det gemensamma mordet. Polisen stammade inte en enda gång när de sa att deras bild var att båda föräldrarna planerade för och i samförstånd genomförde morden.

Vilka hårda bevis har du för att polisen var helt fel på det?
Polisen stammade inte?
Jag anser ingenting kronologiskt.
Jag skriver att det inte delges detaljer som dock polis är i besittning av samt att uppgifter styrks via kringbevisning.
Att diskutera en Fu på bas av gissningar vore jävligt vanskligt. Den ifrågasätts inte ens från mitt håll.

Däremot begriper jag att det blir fortsatta frågor när tillvägagångsättet i förhållande till lång planering är groteskt.
Familicide i samråd är extremt udda och jag tror det är mer faktorer än enbart ME diagnos o utmattning. Mer komplext utifrån personlighet/er.
Citera
2018-12-12, 17:49
Medlem
Citat:

Med den press föräldrarna hade i sin livssituation åt bägge lugnande medicin. Det är inget konstigt men kanske ovanligt på svenska landsbygden.

Kvinnan i familjen hade haft god tid på sig att förbereda allt och skött testamente, brev och annan korrespondens på egen hand. Förfalska namn är lätt. Psykopater är helt iskalla i sina beräkningar och kan arbeta på "egen hand" under lång tid. Jag tror inte att flickorna hade några diagnoser alls och detta fall är ofattbart.
Citera
2018-12-12, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Nja, eftersom hon menade att ME/CFS-diagnosen inte ens existerade som fenomen inom vetenskapen, tvivlar jag på att hon trodde på ett intyg på ME/CFS. Missan misstog sig grovt.
Var det inte Missan som hade pratat med flera läkare som alla hade sagt att barn aldrig fick diagnosen ME/CFS — eller var det någon annan av experterna i tråden?
Citera
2018-12-12, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskinutid
Är man psykopat kan man tvinga läkare att skriva intyg på att ens barn har den sjukdom man vill att de ska ha. Kvinnan i familjen är enligt mig skyldig. Jag tror att hon dödade barnen, mannen kom hem och såg detta, ströp kvinnan och hängde sig själv. Hade han något val? På den här sajten är man mycket präglad av metoorörelsen och vill att mannen ska vara skyldig till allt. Tror att mannen här var mycket orolig för sina barn och därför arbetade mycket hemma sista tiden.

Nja. Läkare går på kliniska bevis. Kan i så fall varit en läkare pappan var kompis med, då kan väl en manipulation kanske vara rimlig.

Det känns ologiskt att han skulle strypa mamman och hänga sig, den första reaktionen torde ju vara att ringa polis.
Citera
2018-12-12, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Var det inte Missan som hade pratat med flera läkare som alla hade sagt att barn aldrig fick diagnosen ME/CFS — eller var det någon annan av experterna i tråden?

Det hade jag glömt men minns nu när du berättar om det. Det var Missan som skrev det. De andra experterna i tråden hyllade däremot henne för hennes rådighet att ta reda på alternativa fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in