Citat:
Ursprungligen postat av
Rodja
Det är intressant att gå tillbaka i trådens början och läsa.
Jag tycker att vi långt ifrån har bakgrunden till morden efter dagens pressträff med
polisen.
Kan inte släppa fallet, naturligtvis tror jag ju på vad polisen presenterat.
Men frågetecken kvarstår för mig och säkert för andra med.
Kan det kanske har varit ett yttre tryck som fick föräldrarna att göra detta?
Även om lite forensisk fakta har kommit fram så förstår jag inte vad som
leder till att föräldrar mördar sina barn och sedan sig själva.
Går inte in i diskussion om det var den ene eller bägge föräldern här.
Var de eller en av föräldrarna engagerade i sc så förstår jag isoleringen de
valde.
http://www.forum.exscn.net/threads/scientologys-view-on-depression-suicide.43864/
Ja, rent beskrivningsmässigt begick L Ron Hubbard inte självmord, han"
bara droppade kroppen för att hans andliga forskning skulle slippa besväras av att kroppen var i vägen."
=med andra ord ett klockrent självmord som beskrivs på ett annat sätt för att främja försäljningen, inte fan så skulle det gå att skriva gammal alkis med dålig hälsa sedan länge och flera hjärnblödningar väljer att avsluta sina miserabla lidanden. det skulle skada affärsverksamheten. Liksom det faktum att han återfanns med injektionsmärken på rumpan och
psykmedel i kroppen.
Om det är en trosmässig inriktning på mördandet vilket jag tror, är min enda gissning just scientologerna för de skulle dessutom vara såpass noga med att inte länka på något vis till just scientologerna. Ingen annan sekt, kult eller kyrka är såpass paranoid och rädd om sina affärsintressen som just Scientology.
Samtidigt har jag inte hittat några som helst belägg för att det verkligen är Scientologikyrkan som på något vis är inblandat i praktiken. Vilket jag dock inte förväntar mig. förbränns ytterligare några avhoppare börjar att berätta .... I den mån det nu var bredare känt.