2018-12-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Märks det att 605 är rappare än t.ex. 410?

Något som jag tror sambon kommer tycka är rätt viktigt är ut epg:n ser ut. Optimalt skulle nog vara att ha en epg som ser ut som den gör i Perfect Player https://www.google.se/search?q=epg+perfect+player+iptv&source=lnms&tbm=i sch&sa=X&ved=0ahUKEwj2ydWbjpjfAhXF1SwKHakKCvMQ_AUI DygC&biw=1920&bih=938#imgrc=JTNyz5Di5WwjcM:, men då är det ju en ren androidbox som man måste ha? T.ex. en Formuler eller en Nvidia Shield t.ex.?

Ser epg likadan ut på alla tvip boxar tro?

Precis det som jag saknar på min Mag 322. EPG:n är inte alls bra. Du ser bara EPG för den kanal som du valt och ibland inte ens det. En överblick som på Perfect Player eller liknande androidappar saknar jag verkligen.
2018-12-11, 21:36
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Precis det som jag saknar på min Mag 322. EPG:n är inte alls bra. Du ser bara EPG för den kanal som du valt och ibland inte ens det. En överblick som på Perfect Player eller liknande androidappar saknar jag verkligen.

Konstigt. En kompis har Mag och hans epg är bra, tror det står tv guide eller nåt och den visar alla kanaler och pågående/kommande program i en lista.

Googla "Epg on Mag" och kolla bilder. Det ser ju ut som det ska, likt alla andra epg.
2018-12-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Konstigt. En kompis har Mag och hans epg är bra, tror det står tv guide eller nåt och den visar alla kanaler och pågående/kommande program i en lista.

Googla "Epg on Mag" och kolla bilder. Det ser ju ut som det ska, likt alla andra epg.

Så kan jag också få, men du kan inte bara trycka Ok för att välja kanalen du vill titta på. Om du hittat en kanal som verkar intressant så måste du först klicka bort EPG:n, sen gå till kanalmenyn och sen klicka dig fram till kanalen och sen trycka OK!
Dessutom på EPG:n så finns alla kanaler med, även de som jag inte har som favoriter.
2018-12-11, 21:54
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Så kan jag också få, men du kan inte bara trycka Ok för att välja kanalen du vill titta på. Om du hittat en kanal som verkar intressant så måste du först klicka bort EPG:n, sen gå till kanalmenyn och sen klicka dig fram till kanalen och sen trycka OK!
Dessutom på EPG:n så finns alla kanaler med, även de som jag inte har som favoriter.

Jaha okej då förstår jag. Det lät krångligt. Konstigt att dom gjort det så. Jag själv använder mest tv.nu appen på mobilen. Tv matchen finns också, en app som visar vilka kanaler all sport går på. Med dom två är jag hemma.
2018-12-11, 23:39
Medlem
Ni med tvip box, hur ser epg ut där?

Ser man flera kanalers tablå samtidigt eller bara en kanals tablå åt gången?
2018-12-12, 01:40
Medlem
Pavics avatar
Någon som lyckas få in TLC US?
Jag har försökt hos tre olika leverantörer men ingen får den att sända samt ingen svarar på supporten.

Jag vill inte ha några PMs om tips jag vill bara veta om nån annan får det att fungera.
2018-12-12, 11:54
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av Xiaomi mi boxarna?
2018-12-12, 14:47
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Någon som lyckas få in TLC US?
Jag har försökt hos tre olika leverantörer men ingen får den att sända samt ingen svarar på supporten.

Jag vill inte ha några PMs om tips jag vill bara veta om nån annan får det att fungera.

Ja. Jag får in TLC US HD. Sitter och kollar på den just nu. Är det nåt vettigt på den kanalen? Det är småfolk som går runt, står #littlejohnstons i hörnet
2018-12-12, 14:51
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja. Jag får in TLC US HD. Sitter och kollar på den just nu. Är det nåt vettigt på den kanalen? Det är småfolk som går runt, står #littlejohnstons i hörnet

Nja, tösen har fått upp ögonen för 90 day fiance.
Får byta leverantör då!

Tack för så snabbt svar och hoppas TLC är något för dig
2018-12-12, 16:10
Medlem
Pavics avatar
Jag vet inte om det här är rätt tråd men har verkligen hittat en bra vendor nu och söker efter en bra dosa till tvn för att ta in m3u streamen. Funkar sådär att casta men funkar klockrent lokalt!

Vad ska man köpa? Betalar gärna så lite som möjligt men på sin höjd 2-3k.
2018-12-12, 16:27
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavic
Jag vet inte om det här är rätt tråd men har verkligen hittat en bra vendor nu och söker efter en bra dosa till tvn för att ta in m3u streamen. Funkar sådär att casta men funkar klockrent lokalt!

Vad ska man köpa? Betalar gärna så lite som möjligt men på sin höjd 2-3k.
TVIP/Nvidia Shield
2018-12-12, 16:32
Medlem
Pavics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
TVIP/Nvidia Shield

Verkar ha en satans massa saker jag inte behöver men va fan, nån gång lär ja ju behöva det
Rolig kontroll också, tack för tipset. Beställer en ögonabums

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in