2018-12-12, 02:45
Medlem
over9ks avatar
Då är spelschemat för Allsvenskan 2019 klart (preliminärt): https://www.svenskfotboll.se/globalassets/bilder/1812/allsvenskan-2019-for-hemsida.pdf

Dags att starta en ny tråd kanske?
2018-12-12, 07:02
Medlem
Joelfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Då är spelschemat för Allsvenskan 2019 klart (preliminärt): https://www.svenskfotboll.se/globalassets/bilder/1812/allsvenskan-2019-for-hemsida.pdf

Dags att starta en ny tråd kanske?

Finns en ny tråd

(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2019
2018-12-12, 11:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad är det du inte förstår?
Poya själv drar ner IFK med sitt snack i media.
Och vad det gäller Poya, Vad har han gjort som är så unikt? KUKSUGARE!
Unikt? Kräver du att alla tränare ska göra nått unikt? I så fall förstår jag att du alltid är missnöjd.
Han har gjort det som krävts av honom, han har varit del i att se till att blåvitt inte åker ur allsvenskan. Och han kommer förhoppningsvis göra vad som krävs och förväntas av honom nästa säsong, vara en del i att se till att blåvitt inte åker ur allsvenskan.
2018-12-12, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Unikt? Kräver du att alla tränare ska göra nått unikt? I så fall förstår jag att du alltid är missnöjd.
Han har gjort det som krävts av honom, han har varit del i att se till att blåvitt inte åker ur allsvenskan. Och han kommer förhoppningsvis göra vad som krävs och förväntas av honom nästa säsong, vara en del i att se till att blåvitt inte åker ur allsvenskan.
Poya har inte gjort något med Blåvitt som ingen annan heller skulle ha klarat av. Jag är 100% säker på att Lennartsson hade gjort det bättre än Poya med denna trupp.

Poya är en babblare. Vilket han visade för några dagar sedan!
2018-12-12, 12:30
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Poya har inte gjort något med Blåvitt som ingen annan heller skulle ha klarat av. Jag är 100% säker på att Lennartsson hade gjort det bättre än Poya med denna trupp.

Poya är en babblare. Vilket han visade för några dagar sedan!

Lennartsson kom en plats bättre än Poya med betydligt bättre trupp förra säsongen..
2018-12-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Lennartsson kom en plats bättre än Poya med betydligt bättre trupp förra säsongen..
Lennartsson har tagit flest poäng någonsin på en säsong med Blåvitt. Om man nu ska ha den diskutionen.
Oavsett så har jag inte mycket övers för Poya. Och hans uttalande om ekonomin bevisade för mig att han är mer en pratkvarn än en tränare.
2018-12-12, 20:52
Medlem
Citat:
Lennartsson har tagit flest poäng någonsin på en säsong med Blåvitt. Om man nu ska ha den diskutionen.
Oavsett så har jag inte mycket övers för Poya. Och hans uttalande om ekonomin bevisade för mig att han är mer en pratkvarn än en tränare.
Hur långt kontrakt har Poya?
2018-12-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur långt kontrakt har Poya?
För långt. Skulle tro 2 år till.
2018-12-12, 22:38
Medlem
Citat:
För långt. Skulle tro 2 år till.
Ett treårskontrakt till en ung tränare som gjort en halv bra säsong i superettan. Jag trodde Gren bara tog in folk på lån.

Jag tror jag läste att ni hade sålt för dryga 200 mkr sedan 2009 med vinkeln. Var är alla pengar? Är inte 200 på ca tio år ganska lite för att vara "storklubb"?
2018-12-13, 08:19
Avslutad
Citat:
Då drar det ihop sig till ny säsong. Favoriter är väl Money FF, ekonomiskt överlägsna och, med jag förstår, truppen intakt i stort.

Kommer Norrköping fortsätta att överleverera och vara med i top-3?

AIK kvalar till CL och ska klara allsvensk toppstrid. I år hade de knappt full trupp till sista matchen. Fortsätter de med tät defensiv och kommer fler lag spela som Norrköping och Nordsjälland gjorde mot dem. Går de över till 4-3-3 med Tarik, Goitom, Stefanelli på topp?

Fortsätter Bajen som de var under hösten eller hittar de vårformen? Är Jesper Jansson en bra sportchef eller jobbar han främst med hög ekonomisk risk, som i Heif? "Jesper Köp en lott"

Därunder; Alm hade ngt på gång i Göteborgs bästa lag, men sätter de lägsta nivån.

Djurgården med AIK-profiler som tränare, hur kommer det vara med tålamodet där?

Apropå tålamod, Poya? Thelin?

Rydström i Sirius - det måste bli rubriker!

Helsingborg, klarar de kval?

Kommer vi se lag som översatsar ekonomiskt för att hänga kvar till TV-pengarnas 2020. Konkurs för de som ryker.

Vintern är lång och mörk igen, men det var inte sant för däremellan kommer cupen

Svårt att säga något med tanke på att det knappt värvats, men kravställningen är väl likställd med kassakistan.

Det gör MFF till den solklara favoriten med Aik som en darkhorse men lika klar tvåa.

En bit där bakom kommer Norrköping, Bajen, Häcken, Östersund och Dif som alla satsar på den där 3:e platsen. Dvs, i denna grupp kommer det finnas minst 4 förlorare som inte har råd att förlora ett år till, om ekonomin inte skall börja ta stryk och inleda något vid sett hända Heif och numera även Göteborg.
Häcken och Hammarby skulle klara motgångar lite bättre, med tanke på att dessa ekonomier inte är lika beroende av spelarförsäljningar.

Med det sagt så kan allt hända, och det gör det hela tiden, men dessa faktorer är desto mer svårspekulerade.
2018-12-13, 10:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ett treårskontrakt till en ung tränare som gjort en halv bra säsong i superettan. Jag trodde Gren bara tog in folk på lån.

Jag tror jag läste att ni hade sålt för dryga 200 mkr sedan 2009 med vinkeln. Var är alla pengar? Är inte 200 på ca tio år ganska lite för att vara "storklubb"?

Det är väldigt lite om det nu stämmer, men så går det när vi värvat för pengar vi inte har och värvat något äldre spelare som skall prestera med en gång som vi mjölkat ur till det inte varit mer än max 6månader kvar på kontrakten då får vi inte mycket cash direkt.

Samtidigt har alla vetat hur lite cash vi har dom senaste åren och därmed kunnat bjuda mindre än om alla vetat att vi kunnat säga nej till rätt kassa bud.
2018-12-13, 20:29
Medlem
Citat:

Nu är jag inte IFK .
Men det ekonomiskt tänkande verkar aldrig ha funnits i klubben med tanke på CL pengarna man tjänade in på -90 talet.
Och på den tiden så var man med i det första LL som spelades med 8 lag. Man var en värdig moståndare mot dom största lagen i Europa.

I dag är man näst intill kk färdiga och har en tränare som ger klubben än sämre pr med att snacka ekonomi.
Och påhejad av vissa.

IFK snart en div 1 klubb nära dig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in