2018-12-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Jag har ändrat/lagt till i min text.

Skulle man kalla en film för "dokument"? Ja kanske om man verkligen ville smussla med att en film finns.

Osäker, det blir nog fel och polisen har säkert vägt orden noga. De sa tre DOKUMENT: ett testamente, ett avskedsbrev samt ett dokument med praktiska dokument till de efterlevande.

Handling är ”dokument” eller ”annan bärande av information” och annan bärare av information kan t.ex vara ett digitalt minne.
Citera
2018-12-11, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Ja vem gör inte det, här ligger en hund begraven. Att dom skulle ha dödat barnen för att dom hade ME tror jag på när grisar flyger om ens då..
Att föräldrarna eventuellt ville att eftervärlden skulle tro det är en helt annan femma
Citera
2018-12-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Diagnosen är omstridd & som jag förstår det åkte de till Tyskland för att få den. Mest troligt var det inget fysiskt fel på flickorna, men familjesituationen lär ha varit sjuk vilket kan ha givit dem symtom om det inte handlar om munchausen by proxy.

Att gå från noll till att strypa hela familjen låter inte som ett troligt scenario, så vida mannen inte plötsligt blev allvarligt psykiskt sjuk vilket ingen verkar sett symtom på. Kan det varit så att det förekom våld i familjen eller övergrepp? Diagnoserna till barnen kan man ha sökt för att ha något att skylla på.

Skulle diagnosen vara mindre sann för att den utfärdades utomlands? Jag tror inte att själva diagnosen på pappret var det viktigaste, utan möjligheten till hjälp.
Sverige är verkligen inget föregångsland när det gäller ME och det är svårt att hitta något annat land där erkännandet av ME är så motarbetat.

Jag kan inte säga att jag i tråden eller media sett något tecken på att det skulle ha förekommit våld av något slag.
Citera
2018-12-11, 22:16
Medlem
Novotars avatar
Ngn som ligger på en bild av Hanna M Brenton?
Citera
2018-12-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vilket jobb!

Kag vet inte om polisen bara sa att Oskar skickade ett sms. Sa han något om hon svarade?

Oskar ansökte själv om befordran i slutet av september och uppgav två referenser.

Så bra, jag ser att du nämnt, ordagrant, vad polisen kallade den information som föräldrarna lämnade efter sig. Fortfarande förstår jag inte varför de inte skulle våga säga ”film/video”. Om det nu inte fanns en film förstås MEN att den inte bar inspelad av båda föräldrarna. Inget som kunde användas för att styrka två mördare?

Kan det tyda på att han inte var den mest drivande fram mot tragedin/morden?
Citera
2018-12-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar

https://www.oppetarkiv.se/video/3309753/valvakan-1994

Gammal video på Hanna. Ca 06:45 in i klippet.
Citera
2018-12-11, 22:20
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
I Tyskland?

Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
JA!

I Hamburg?
Citera
2018-12-11, 22:25
Medlem
Enligt nicket Dreba har O sökt hos vårdcentralen i höstas för utmattningsdepression, han fick SSRI utskrivet. Föräldrarna levde i en asexuell relation, de hade problem. Det stämmer med chefens berättelse om att O var hemma mycket under hösten och missade saker på grund av barnen. Han missade även sin egen konferens.

SSRI gjorde O avtrubbad. Han dräpte hustrun inför barnen (ströp) och sen tog han livet av barnen också och bar alla till sina sängar. Han hängde sig själv slutligen.

De lugnande medlen kan familjen ha tagit för att O fick utbrott och gjorde dem rädda. O kan ha tagit lugnande efter morden, inför sitt självmord.

Det finns en alternativ förklaring alltså, men varför missar Dreba att morden var planerade? Hur bevisar polisen detta? Eller är det något familjerna vill att polisen ska säga? Vill de inte att O ska stå som ensam mördare? Hur mycket kan familjerna påverka? Är det skamfyllt att erkänna att mördaren gick på SSRI, om han gjorde det?
Citera
2018-12-11, 22:26
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Helt barockt! Varför tillämpar inte rättsväsendet "full sekretess" på detta tragiska ärende? Vad i h.e finns det för "allmänintresse", i att få veta detaljer i en ren familjetragedi??
Detta är faan i mig ingen jävla familjetragedi. Det är två bestialiska mord på två barn. Självklart ska det komma upp i ljuset liksom alla andra barnamord.

Dessa såkallade föräldrar måste varit jävligt fyrkantiga som enbart såg lycka i ytlig framgång. Misstänker att dessa mördarföräldrar såg ner på människor med olika funtionshandikapp.
Citera
2018-12-11, 22:27
Medlem
Har sagt det innan och jag säger det igen. Jag tror det finns ganska många som vet en hel del nu och troligen finns några av dom i tråden. Vissa säger inget för dom vill skydda O/H och andra säger inget för dom är rädda för repressialer. Med tiden kommer det nog fram...
Citera
2018-12-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar

Sök på svt.se efter arkiv, finns en film från valet 1994. Där är hon med som valarbetare, runt 7:07 intervjuas hon.
Citera
2018-12-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Missat dina inlägg, men du hade rätt. Polisen döljer nu att offren gjort motstånd. Gäller det även mamman?

Ja Drebas inlägg är helt spot on och extremt trovärdiga. Det blir väldigt tydligt om man granskar övrig post historik i övriga ämnen. H*n är dessutom helt opretentiös till skillnad från andra som verkar ha ett närmast maniskt behov av ryggdunkare för att klämma ur sig det de vet.

Här kommer ytterligare två inlägg av Dreba tidigt i tråden:

Pappan var deprimerad. Levde i en asexuell relation med hustrun. Han hade grava sömnstörningar. Han sökte slutligen hjälp på vårdcentral. Medicinerna i kombination med sömnlösheten gjorde honom fullständigt avtrubbad. Självmordsbrev saknas. Han hade sedan länge gått in i en utmattning, signalerna om detta var tydliga även på arbetsplatsen. När han inte dök upp som avtalat förstod hans chef att något allvarligt hänt. Han larmade polisen direkt.

Något kollektivt självmord är det inte fråga om. Mamman och barnen har hittats i Sina resp sovrum. Om mamman vore förövare så borde hon rimligen ha legat med sina barn. Pappan har mördat hela familjen. Inget gift har använts, ty det hade tytt på planering. Familjen har strypts därefter burits till sina Resp sovrum, som om inget har hänt. Han har därefter tagit sitt eget liv. En impulsiv handling.

Motivet: började nyligen med Sertralin. Blev avtrubbad och våldsam. Frun har haft litet socialt nätverk, dålig självkänsla, han har dominerat henne totalt. Långvarig psykisk misshandel som slutligen gått överstyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in