2018-12-11, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur vet du att mamman mördat någon? Du läser mördarens brev & tror på allt han påstår?

Och du missade allt som polisen sa om de tre dokumenten och hur de kontrollerats?
Citera
2018-12-11, 20:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Du förstår inte vad jag menar? Eller vill du inte förstå?
Jag skriver ju att ME inte är dödligt och jag skulle aldrig påstå att de har dött av ME. Ok? Däremot vet jag att bemötande påverkar patienter enormt.
Allt är inte svart eller vitt.
ME får inte föräldrar att döda, men att inte få en sjukdom erkänd kan ta hoppet från alla människor, bit för bit.
Man gör det alldeles för lätt för sig när man säger att det bara fanns EN orsak.

Jo jag vill och försöker förstå.
Jag förstår bara inte vad som inte har blivit erkänt med sjukdomen ME i Bjärreds tragedin.

* Barnen har båda fått diagnoser (i Moas dock fall märkligt snabbt i mitt tycke)
* Barnen har fått läkarintyg på dessa diagnoser
* Barnen har båda två närmast unikt beviljats omfattande hemundervisning 4 resp 3 dagar i veckan.
* Hemundervisningen har inte dragits in, utan fortsatt oavbrutet för Agnes sedan 2016.
* Enligt polisens presskonferens idag fanns det vårdplaner upprättade för barnen
* Bägge föräldrarna verkar haft möjlighet och tillmötesgående chefer för att kunna jobba hemifrån.
* Skolan har haft återkommande möten och god dialog med föräldrarna.
* lärare, rektor och skolsköterska har varit med på mötena och engagerade
* Oskar tillsammans med skolsköterskan gavs möjlighet att informera Agnes klasskamrater i skolan

På vilket sätt skulle dessa barn med ME blivit illa åtgångna i systemet?
Som det framstår verkar det snarast som de och deras föräldrar fått väldigt mycket hjälp, stöd och acceptans från omgivningen.
Att sjukvården inte kan bota ME ännu är en annan sak.
Men just i den här familjens tillvaro verkar samhället ställt upp för de ME-sjuka.
Eller håller du inte med?
Citera
2018-12-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Tack, nej ni är inte gammaldags. Bara ytterligare en detalj som är märklig. Sms:et skulle enligt polisen skickats från pappan till mamman sent på kvällen.

Har ni förstått vem/hur avskedsbrevet undersöktes? Har de bara jämfört underskrifterna med gamla underskrifter? Det kan väl inte hålla som bevis?

Polisen sa inget om någon film. Förstår inte alls varför de inte skulle nämna det när de pratar om strypning och kvävning. Förstår någon varför ordet “film” skulle vara tabu?

Ja och det hade dessutom röjt bortom allt tvivel att det inte hade gjorts i samförstånd om de båda hade suttit framför en kamera och berättat om sina mordplaner. Det hade inte funnits någon anledning för polisen att redogöra för metoderna som används i äkthets kontrollen av dokumenten. Det fanns ingen video.
Citera
2018-12-11, 20:51
Medlem
Citat:
Precis, hörde.
Mamman var väl för stark.
Ett barn som fuskar med kvällmedicinen orkar nog slå bort kudden men svårare klara strypgrepp.
Undrar vem det var som kämpade med glasskärvor i fötterna.

Vaddå glasskärvor?
Citera
2018-12-11, 20:52
Medlem
Jag tror inte heller att man ska ta den lösryckta meningen "ingen framtidsutsikt" som något som endast syftar på ME. Det är inte säkert att det "bara" handlade om ME.
Citera
2018-12-11, 20:53
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Så beslutet togs redan under hösten? Oväntat beräknande.
För vem?
Citera
2018-12-11, 20:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorsandors
[/b]
Jag har haft den sidan uppe länge i dag och skulle nyss uppdatera den, då är den nedsläckt, "Page not found" står det.

Det gläder mig att denna person äntligen förstått och tänkt - så professor hon är.
Allt annat än att radera denna osmakliga hyllning hade varit märkligt.
Citera
2018-12-11, 20:55
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Sluta rosa föräldrarna. Försök inte ens förstå hur de tänkte. Det finns många föräldrar som tyvärr befinner sig i värre situationer.
Hur vet Du det?
Citera
2018-12-11, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
I Tyskland?

JA!
Citera
2018-12-11, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det första som slog mig var att om nu båda föräldrarna haft stora mängder lugnande i kroppen så lär det väl ha räckt till att droga båda döttrarna istället så att de iaf var helt borta när nån eller båda föräldrarna mördade dem?

Allt handlade om föräldrarna, mer narcissistisk kan man inte bli. Inte ens vid dödandet gick barnen i första hand. Klart flickorna fick ont i kroppen och psyket av allt som pågick i det hemmet. Deras lidande transformerades till "ME". Dessa verbala föräldrar (O) hade kunnat skapa en sida om ME där han berättat om flickornas, i hans ögon, icke meningsfulla liv. Han valde att berätta om sina publikationer i stället.

Om man någon gång vill veta mer om narcissism är detta ett gott exempel. Om man vill veta mer om ME, titta någon annanstans.

Jag vet att narcissistiska föräldrar kan utbrista "jag orkar inte se dig" till barn som mår dåligt. I narcissistiska familjer ska alla må bra och vara glada, alltid. Livets motgångar eller normal fnurror med kompisar, eller värst, skador av mobbing, får ej märkas. Minsta antydan till att de var ledsna bestraffades. Till sist blev de avlivade.

Jag undrar om det fanns märken efter båda föräldrarnas händer på flickornas halsarr alternativt benen. Det skulle för mig vara det slutgiltiga tecknet på att båda föräldrarna mördade. Fy fan, jag anade ondska tidigt, det bekräftades. Detta är ren, ren ondska.

Undrar vad det sista sms-et mellan föräldrarna handlade om. Det som sändes 5 januari. Stod det "nu är de djävla barnen mördade" eller "nu är deras meningslösa liv slut" eller "godnatt älskling"?

Ser fram emot den kommande storfilmen "Vi mördade barnen, älskling!" eller "Nu mördar vi barnen vol 2". Kväva eller strypa? Det är den stora frågan. Vad de skulle äta tillsammans var liksom inte en fråga så där i juletid.

Vill minnas att jag pratade om ondska någon gång tidigt i tråden... det förefaller som om föräldrarna var onda djävlar, vem som var värst, går ej att säga, men narcissister var de. Barnen var en förlängning av dem. Deras situation tolererades ej. De uppfyllde ej sina föräldrars krav i livet. I vissa familjer är det lydnad, i andra prestationer. Kanske båda delar var viktigt här.

Agnes: A girl has nothing to say
Moa: Jag talar med träd, är jag galen...

Så ensamma flickor. Så fruktansvärt ensamma.
Senast redigerad av rappytt 2018-12-11 kl. 21:08.
Citera
2018-12-11, 21:00
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Vilket jobb!

Kag vet inte om polisen bara sa att Oskar skickade ett sms. Sa han något om hon svarade?

Oskar ansökte själv om befordran i slutet av september och uppgav två referenser.

Så bra, jag ser att du nämnt, ordagrant, vad polisen kallade den information som föräldrarna lämnade efter sig. Fortfarande förstår jag inte varför de inte skulle våga säga ”film/video”. Om det nu inte fanns en film förstås MEN att den inte bar inspelad av båda föräldrarna. Inget som kunde användas för att styrka två mördare?

Jag har ändrat/lagt till i min text.

Skulle man kalla en film för "dokument"? Ja kanske om man verkligen ville smussla med att en film finns.
Citera
2018-12-11, 21:01
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fogelram
JA!

Tack ! Då är det säkert detta som postaren "Reimer" åsyftar - när hen säger sig veta att familjen var i kontakt med sjukvården. Kontakterna / vården var nog inte till fyllest enligt samme postare.

Dom oskyldiga flickorna - sjuka eller ej - är tragiskt nog mördade likaväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in