• 1
  • 2
2018-12-11, 19:49
Medlem
Hur får man jobb?
Jag har i hela mitt liv haft det väldigt svårt på arbetsmarknaden.
Fått småjobb på 3månader som max(tim anställd) och kanske jobbat 4ggr per månad. Så högsta lönen jag har fått på alla jobb är 5000kr innan skatt. Har mycket hål i mitt cv då jag har haft det Såå tufft med att hitta jobb. Jag har ett perfekt Cv och personligtbrev.

Får ca 20 intervjuer per år. Men kommer aldrig in i mål utan snubblar vid målsnöret.
Söker 10 jobb om dan varje dag! Och söker allt!
Jag ringer även upp företaget så jag sticker ut bland sökarna. Går även runt till företag och lämnar cv på plats och hoppas dom söker folk.

Mina senaste jobb:
Undersköterska på intensiven 2017 (Tim anställd 2mån)
Personlig assistent 2016, 3mån(tim)
Detaljhandel 4mån 2016 (tim)
Detaljhandel 2015 (4mån) tim, när chefen byttes så byttes jag ut också.
Vårdare 2014 (1mån) Vik
Detaljhandel 2010.

Känns som jag kan pensionera mig i förtid. För detta att inte få jobb gör mig så sjukt deppig att jag kan lika gärna lägga mig i graven.
Har inte heller några kontakter eller ens referenser.
Citera
2018-12-11, 19:53
Medlem
gregersnegrers avatar
Mm, jag vet, det suger. Jävla invandrare som kommer och tar alla enkla jobb så man får gå här arbetslös och inte ens burkar kan man panta för zigenarna har tagit dom, helvete!

Har du gått gymnasiet förresten?
Citera
2018-12-11, 19:57
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduper81
Hur får man jobb?
Jag har i hela mitt liv haft det väldigt svårt på arbetsmarknaden.
Fått småjobb på 3månader som max(tim anställd) och kanske jobbat 4ggr per månad. Så högsta lönen jag har fått på alla jobb är 5000kr innan skatt. Har mycket hål i mitt cv då jag har haft det Såå tufft med att hitta jobb. Jag har ett perfekt Cv och personligtbrev.

Får ca 20 intervjuer per år. Men kommer aldrig in i mål utan snubblar vid målsnöret.
Söker 10 jobb om dan varje dag! Och söker allt!
Jag ringer även upp företaget så jag sticker ut bland sökarna. Går även runt till företag och lämnar cv på plats och hoppas dom söker folk.

Mina senaste jobb:
Undersköterska på intensiven 2017 (Tim anställd 2mån)
Personlig assistent 2016, 3mån(tim)
Detaljhandel 4mån 2016 (tim)
Detaljhandel 2015 (4mån) tim, när chefen byttes så byttes jag ut också.
Vårdare 2014 (1mån) Vik
Detaljhandel 2010.

Känns som jag kan pensionera mig i förtid. För detta att inte få jobb gör mig så sjukt deppig att jag kan lika gärna lägga mig i graven.
Har inte heller några kontakter eller ens referenser.
Ett perfekt CV utan innehåll (du har ju inte haft nåt jobb)?
Om du är uska och inte får jobb så måste det vara något med dig som person som gör att du inte fungerar på arbetsplatserna.
Citera
2018-12-11, 20:03
Medlem
Ociviliserads avatar
Grejen är väl att du verkar ha svårt att behålla jobb framförallt. Svårt att veta vad man ska ge för råd när man inte vet någonting om dig.
Citera
2018-12-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Ett perfekt CV utan innehåll (du har ju inte haft nåt jobb)?
Om du är uska och inte får jobb så måste det vara något med dig som person som gör att du inte fungerar på arbetsplatserna.

Små jobb gills inte riktigt.
Söker inte jobb som uska ...enda jobbet jag inte söker. Jag lider av tremor vilket gör det extremt svårt för mig att jobba som uska på sjukhus. Eftersom jag inte klarar av att ta prover på patienter. Vill heller inte jobba på äldreboende då jag får häftiga blodtrycksfall av äckliga dofter som bajsdoften.

Så varför jag inte kunde behålla jobbet på sjukhuset var dels på att jag vägrade ta blodprov. Dels för min darrigt men sen hade jag ingen aning om hur man skulle göra. Inget jag lärde mig om i skolan och dom på avdelningen tyckte jag skulle testa mig fram på patienterna.
Sen hade jag en chef som sex trakasserade mig att jag inte stod ut.
Citera
2018-12-11, 20:17
Medlem
Citat:
Jag har ett perfekt Cv
Citat:
Har mycket hål i mitt cv

Ser du inte problemet här? Nåväl, vårdyrken finns det gott om. Dom skriker efter personal. Men du får nog svälja din stolthet och vänja dig vid att torka gamlingars arslen. Du får göra det som krävs helt enkelt. Du vänjer dig snabbt.
Citera
2018-12-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ociviliserad
Grejen är väl att du verkar ha svårt att behålla jobb framförallt. Svårt att veta vad man ska ge för råd när man inte vet någonting om dig.

Senaste jobbet var pga närgången chef med många sexinviter.
Som personlig assistent så fick jag en utmattning då jag jobbade 16tim pass utan rast 4dar i veckan.
Som vårdare så rök jag ihop med chefen pga jag tyckte vi anställda inte skulle ta emot slag och bli kallade för horor av brukare.(dom var inte ens dementa). Så chefen ville inte ha kvar mig för jag sa emot.

Detaljhandel 2016, jobbade 3-4ggr i månaden. Trivdes bra där men pga vän hängde ut mig hos min högsta chef så fick jag sparken (Jag finns i brottsregistret nämligen och om cheferna inte begär det så säger jag inget)

Detaljhandel 2015 så bytte chefen ut efter 3-4mån och då bestämde den nya chefen att jag inte skulle vara kvar.

Är dömd för 2 brott och varav ett är villkorlig dom.
Citera
2018-12-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Ser du inte problemet här? Nåväl, vårdyrken finns det gott om. Dom skriker efter personal. Men du får nog svälja din stolthet och vänja dig vid att torka gamlingars arslen. Du får göra det som krävs helt enkelt. Du vänjer dig snabbt.

Nja har försökt många ggr då det ingick det som praktik . Jag fick rätt dåliga betyg därifrån och har svårt att mata gamlingar pga tremor i händerna(darrig) blir ännu mer darrig när jag är stressad.
Citera
2018-12-11, 20:28
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Du är utbildad uska men vill inte jobba med medicinska saker eller avföring, ungefär så? Det finns massor med jobb inom personlig assistans som inte kräver medicinska åtgärder eller närkontakt med avföring. Du är uska och har jobbat som PA rätt nyligen så du borde ha god chans inom den branschen. Vidare har du en del erfarenheter inom detaljhandeln, det kan du ju spinna vidare på? Varför inte gå någon ky-utbildning inom branschen?
Citera
2018-12-11, 20:28
Medlem
Samhall?
Citera
2018-12-12, 00:10
Medlem
Bara gå till närmsta bygge och visa vem som e chefen
Citera
2019-01-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Du är utbildad uska men vill inte jobba med medicinska saker eller avföring, ungefär så? Det finns massor med jobb inom personlig assistans som inte kräver medicinska åtgärder eller närkontakt med avföring. Du är uska och har jobbat som PA rätt nyligen så du borde ha god chans inom den branschen. Vidare har du en del erfarenheter inom detaljhandeln, det kan du ju spinna vidare på? Varför inte gå någon ky-utbildning inom branschen?

För jag är skakhänt. Det blir dessutom värre vid stress då kan jag inte ens hålla i ett glas .

2 grejer som stör ännu mer är att jag finns i brottsregistret och även har kronofogden efter mig.
Så jag är inte så himla eftertraktad med min villkorliga dom i brottsregistret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in