Citat:
Ursprungligen postat av
chrisemil
Har också för mig det, men bara förstått det som att tjejerna var rätt så hårt hållna.
Annars är det det gamla vanliga, precis som pappans kollegor säger: "Han var en vanlig person, trevlig och utåtriktad" typ.
Det låter verkligen som han har flytt, om han gav det intrycket till kollegor, samtidigt som han hade sån ångest över situationen hemma. Vissa människor är såna.
Ångesten har plötsligt övermannat honom (otroligt att han samtidigt har orkat hålla upp en fasad utåt. Det skulle jag aldrig fixa. Men alla människor är olika) och så har han beslutat sig, gemensamt med mamman, för att ta alla av daga.
Inget cyniskt att han inte vill veta av resten av familjen som det låter i den här tråden.
Då hade han ju flytt familjen och övergett dem.
Men ingen människa, och ingen situation är den andra lik. Så vi kan inte veta.
(Mycket speciellt, de verkar ha haft en gemensam underliggande depression, eller gemensamt övermannats av en plötslig ångest av situationen.
Men visst kan ha presterat bra på jobbet, och samtidigt varit trevlig, fast han har haft tunga problem hemma. Det har jag sett exempel på i högpresterande familjer.
De skjuter upp problemet hemmavid.
De sitter och är trevliga och glada vid matbordet, fast stämningen är tung av depression av själva problemet som de inte tar tag i.)