2018-12-11, 16:43
Medlem
NiccoJs avatar
Finns ett uttryck
-Vem är människa att svika de prövningar som herren ger?
Jag anser att det är det val man har att göra om man har sjuka barn. Normalt funtade människor hade levt med ett hopp att något skulle hända som kunde få deras barn friska o pigga igen.
Detta patrask däremot gjorde en fruktansvärd handling o lekte gud.
Citera
2018-12-11, 16:46
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Strandhäll utmålas som hjälte där o regeringens pressmeddelande. Jag har sett henne styvnackad i ett flertal debatter. Detta är en omvändning under bilan.

Regeringen ville få ned sjukdagarna och pressade denna grupp hårt.
Hade välfärden inte bara varit ett slagord för S så hade flickorna levt. Denna patientgrupp är värre än fibrogruppen. Där var det stofilerna till läkare som skrev SVBK. Här är det en regering som motarbetar en patientgrupp.

Bäring till mordet - i allra högsta grad.

Du låter fullständigt paranoid.

Till skillnad från vuxna ME-drabbade som ju av förklariga skäl (handikappande utmattning osv) kan ha svårt att kämpa för sin sak hade dessa två barnen två enormt högpresterande föräldrar som borde ha orkat kämpa på barrikaderna för sina barn om så krävdes.

Men de hade uppenbarligen inte lust med det.
Citera
2018-12-11, 16:52
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Den här världen är tyvärr fullproppad och vilande på känslomänniskor som inte skulle klara sig en dag ute i riktiga NATUREN! De kan högaktningsfullt bara dra åt h-e!

De här föräldrarna gjorde det mest kärleksfulla valet när de insåg att deras kära döttrar skulle få ett h-e i livet och följde med dom hela vägen på den smärtsamma resan till fred och lugn. Heder åt dom!

Jag hoppas att jag aldrig någonsin behöver ta det här hårda beslutet!

Tänk!

På ett sätt tänker jag som du. Men en annan del av mig har genomgått en svår depression som jag inte trodde jag skulle överleva, men gjorde det. Lärde mig att man kanske ska försöka lite till. Har dessutom också en obotlig sjukdom som inte dödar en mer än kanske 10 år i förtid.

Men som jag också sa, vad jobbigt om forskningen var nära förståelse och bot... vad fel detta blev då!
Citera
2018-12-11, 16:53
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee

Till skillnad från vuxna ME-drabbade som ju av förklariga skäl (handikappande utmattning osv) kan ha svårt att kämpa för sin sak hade dessa två barnen två enormt högpresterande föräldrar som borde ha orkat kämpa på barrikaderna för sina barn om så krävdes.

Det är ett faktum att sjukdagarna skulle ned på EU nivå. Fatta hur unga människor som har 365 sjukdagar om året pajar staristiken.

Föräldrarna var högpresterande på sina arbeten. Man kan minst sagt säga att de underpresterade psykologiskt.

Något var uppenbart knas med pappan. Det syns på bilderna.
Citera
2018-12-11, 16:54
Medlem
dialektikers avatar
Det verkar ju inte ha varit som den allra svåraste ME ändå om flickorna klarade av att ha hemundervisning. Låg det någon depression bakom, hos hela familjen, som gjorde att pappan och mamman ville taga sig av daga?
Citera
2018-12-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Nä inte jag heller. Fattar inte heller hur båda föräldrarna fått depression heller. Angående döttrarnas sjukdom så borde det väl finnas vårdhem alt betala för assistenter som hade kunnat hjälpa dem?

Varför skulle inte två föräldrar kunna gå in i depression. eller utmattningsydrom?
Först blir den ena och då får den andra dra hela lasset med 3 sjuka samtidigt som man jobbar.
HB har ju varit och var kanske sjuk redan och sen kommer 2 barnet och får samma helvete som 1. Då tappar man gnistan som kanske fanns kvar.

Men den som inte har haft "äkta" UMS och depression mm mm Har svårt att sätta sig in i hur dessa mår. Själv kan jag förstå varför detta hände. Men hade inte klarat av att göra detta själv. Speciellt inte strypa eller kväva mina barn. Hade bara folk märkt av det (som folk utanför sällan gör) så hade någon kanske kunnat ge dem lite hjälp på traven.

Du kan inte få hjälp med en sjukdom som inte finns och är godkänd. tyvärr
Citera
2018-12-11, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Kanske kan det ändå leda till något bättre nästa gång svin som dessa föräldrar funderar på att ta sig rätten att avliva "sin egendom" a.k.a sina barn. Kanske skulle det optimala vara att gräva upp föräldrarnas kroppar och spika upp de på ett torg som varnande exempel....eller i alla fall en löpsedel med rubriken "BARNAMÖRDARNA FRÅN BJÄRRED".De gömde sig bakom självmord och hoppades att folk då skulle glömma att de är barnamördare, av de flesta är det nog det värsta brott som kan begås. Självmord stryker inte skulden och kanske kan en ordentlig förnedring av dessa mördare få nästa egomaniska livströtta förälder/föräldrar att tänka efter en gång till. Ingen förlåtelse! Ingen sympati! Bara skuld och förnedring.....precis som de förtjänar.

Ja, din fäbless för den primitiva medeltiden har minsann inte saknat sina anhängare i tråden under året som gått, såväl beträffande faktaresistens och slutledning som människosyn, mentalisering och affektiv hysteri. Att "go medieval" har verkligen visat sig vara framgångsrikt vid dechiffrering av denna historia! Samma medeltida metoder kommer givetvis att vara lika klockrena framgent, nu när vi ska dra lärdomar av tragedin.

Lycka till!
Citera
2018-12-11, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee

Tror inte detta handlar om inte ha lust. tror det handlar om att de orka inte längre. Som sagt de var högpresterande och hade mycket krav på sig för att uppföra sig mm och med 2-3 sjuka tar orken slut till sist och är de av "finare" sorten visar man inte det utåt. (nu bodde de i ett helt normalt område och inte ett finare)
Citera
2018-12-11, 17:00
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
På ett sätt tänker jag som du. Men en annan del av mig har genomgått en svår depression som jag inte trodde jag skulle överleva, men gjorde det. Lärde mig att man kanske ska försöka lite till. Har dessutom också en obotlig sjukdom som inte dödar en mer än kanske 10 år i förtid.

Men som jag också sa, vad jobbigt om forskningen var nära förståelse och bot... vad fel detta blev då!

Inget fel och hoppet är det sista vi överger men jag tror föräldrarna kalkylerat med det och inte funnit hopp i sin förtvivlan tyvärr.

Jag dömer dom inte!
Citera
2018-12-11, 17:02
Medlem
dialektikers avatar
Var pappan deprimerad men inte utmattad? Han skulle ju haft ett föredrag på jobbet men kom inte dit.
Ni tror alltså att det var någon form av prestation inblandat?
Citera
2018-12-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är ett faktum att sjukdagarna skulle ned på EU nivå. Fatta hur unga människor som har 365 sjukdagar om året pajar staristiken.

Föräldrarna var högpresterande på sina arbeten. Man kan minst sagt säga att de underpresterade psykologiskt.

Något var uppenbart knas med pappan. Det syns på bilderna.

Där kan jag tyvärr inte hålla med dig. Hur många som helst här nere i Skåne ser ut som han. (har tänkt på det efter första gången någon sa att det ser ut som han har knas)
Citera
2018-12-11, 17:04
Medlem
Så vidrigt att OH’s arbetskamrater har ”hyllat” honom efter detta. Jag ska fan maila universitetet och ifrågasätta deras jävla moral.

Han ströp för i helvete sina barn och fru!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in