2018-12-11, 08:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Att någon utför/hanterar något "oskickligt" är annars ett uttryck som generellt till största delen tillämpas inom vård och patienthantering.

Personligen tror jag att det kan finnas en sanning i att SD och LW kan ha tillbringat den 30 mars på gemensam burkletartur i "Nordsjöns ö"-serien och att LW av något skäl valde att inte nätlogga dem, eftersom en dylik lögn väldigt enkelt skulle kunna genomskådas av utredarna om de skulle vilja titta närmare på det. Och att ljuga så "oskickligt" är nog inte SD's ambition i ett läge där han, som skäligen misstänkt, befinner sig under luppen. Min gissning.

Eftersom jag själv inte satt mig in i geocachingens gåtfulla värld, utan enbart läst det jag fått mig serverat, får jag lita på ditt goda omdöme vad gäller Nordsjö turen. Dvs, jag ska ha i bakhuvudet att det inte är omöjligt att de var tillsammans denna dag.

Jag känner ändå att jag är vaksam, eftersom om SD är den skyldige och det finns någon som helst substans i det som framkommit i tråden, kan det vara en person som är van att att nagga på kanterna av sanningen och ofta har kommit undan.

Jag vet inte om det bara är "oskickligt" att försöka få det att se ut som att de varit tillsammans på Nordsjö- serien. Det kan vara en våghalsig inställning till det man gärna vill ha igenom för sin egen räkning. Går det så går det, annars kan man alltid säga att man mindes fel, blandade ihop det. Det är inte olagligt att minnas fel.

Jag tänker också att en mängd personer runt SD är beredda att stötta och tro på honom, medan andra har tagit avstånd. Ännu vet vi inte helt säkert om han är den skyldige.

Jag får dock en känsla av att det ligger något av en sanning i uttrycket som vi har hört några gånger i tråden "det finns mer". Och detta "det finns mer" tynger ner.

Och det gör att jag också funderar över hur det kan komma sig att versionerna om vad som hände i bilen den där dagen, skiljer sig åt så markant.

Jag tror att det är en person som inte håller sig till sanningen. Och jag tror inte att det är den som en dag fick betala ett högt pris för att hon drog tillbaka sin anmälan, utan att det är den som har överlevt. Jag undrar varför den "hårt maskade" delen av anmälan är maskad.

Vad hände där i bilen egentligen??

I mina ögon har SDs trovärdighet sjunkit allteftersom.
Citera
2018-12-11, 10:03
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Försöker du skapa en ny innebörd för "oskickligt"?
Duger inte "oskick" i betydelsen 'dåligt uppförande' längre?

För om du anser att LW:s mördare uppträtt "oskickligt", så finns det en hel del som indikerar att du har fel. Jag skall nöja mig med att ge två exempel:
(1) snart 7 månader
(2) en mördare fortf på fri fot

Fast om du istället hade skrivit att Örebropolisen och åklagaren betett sig "oskickligt", så hade tråden -med ett par undantag, säkert hållit med dig.
Jag är där inget undantag.

Det är Medinsyn som först talade om Oskickligt, så jag blev inspirerad att använda ordet. Det må vara Oskickligt använt. Ber om ursäkt isf.
Citera
2018-12-11, 11:33
Medlem
Honan6s avatar
Det vore intressant att höra hur tjejen från Dykbloggen upplevde relationen med SD.

Citera
2018-12-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det vore intressant att höra hur tjejen från Dykbloggen upplevde relationen med SD.

Hade glömt av vilka galna inlägg MGM gjort på dykbloggen. Vittnar inte om en helt normal person.

Finns det någon möjlighet att se vad personer skrivit till honom? Om andra också uttryckt sig märkligt i sammanhanget och så? (Bara läst dina skärmdumpar, inte besökt själva plattformen).
Citera
2018-12-11, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om vi antar att två personer får kontroll på LW, får in henne i en bil, åker ner
till planket, och där låter henne skrika intervallvis i upp till fem minuter, det
går inte ihop.
Å varför skulle dom överhuvudtaget stanna vid planket?
Nej varför skulle de göra det?
I min händelsebeskrivning antar jag att Lena har kunskap om missförhållanden och kanske delger polisen sin information. Detta har kommit till vissa personers kännedom.
Jag antar inte att de åker ner till planket och låter henne skrika där. Istället tror jag att de körde henne till den andra sidan av motorvägen där de känner sig hemma.
Deras övertalningsmetoder skall både märkas och synas till andras varnagel.
När Lena slutligen har avlidit, körs kroppen till FP där den dumpas. Vilken dag detta sker vet vi inte.
Fyndplatsen är perfekt, eftersom den ligger i närheten av Lenas hem, vilket gör att hon hittas snabbt samt lätt identifieras. Det är samtidigt en anonym plats. Bilen är troligtvis bränd för länge sedan.
Citera
2018-12-11, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Hade glömt av vilka galna inlägg MGM gjort på dykbloggen. Vittnar inte om en helt normal person.

Finns det någon möjlighet att se vad personer skrivit till honom? Om andra också uttryckt sig märkligt i sammanhanget och så? (Bara läst dina skärmdumpar, inte besökt själva plattformen).

Här är länk till dykbloggen.
https://www.dykarna.nu/dykare/2351.html

Runt den 28-29/5 diskuteras det mycket runt den i tråden.
Citera
2018-12-11, 14:09
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal

På inlägget: Skulle kunna död...
Svarar hon:
2005-09-01 18:54:32
men, ella. svartsjuk eller?

På hans inlägg "Det är inget som vi inte kan lösa. käleken är oändlig" svarar hon:

2005-09-14 09:53:11
jo, det löser sig alltid, darling. förresten har jag kommit lite närmre örebro nu. har bosatt mig i uppsala för att plugga landskapsarkitekt på slu. mycket framochtillbaka men nu tror jag att jag stannar här ett tag. trivs hittills som fisken i vattnet. förutom att det inte finns nåt vatten, bara fyrisån som ringlar genom staden. hur går det med huset?

pok m*j*

-------

Hon verkar inte ogilla honom... Bor idag i Hällefors, jobbar som lärare på Folkis som har en filial vid Våghustorget - även känt som ett torg där SD hållit geoevent- i Örebro. Hon har ett hjärta för att hjälpa asylsökanden (likt LW). Är vän med paret D*v*dsson på Facebook. Kanske hon har kontakt med SD än idag?
Citera
2018-12-11, 14:56
Medlem
Ett scenario som bör beaktas är:

En som känner LW kommer med bil till hennes gata, men parkerar nere vid planket. Han går till LW:s bostad och står ett tag utanför och tittar (stämmer enligt MV).
Han knackar på eller gör LW uppmärksam på hans närvaro. LW öppnar dörren och dom för en dialog, eller snarare monolog. Han är upprörd över hennes val i livet och att han lämnas utanför detta, han ville vara mer än kompis och har svårt att förstå varför han gav upp så mycket.
Där och då kan ett slag utdelats (eventuella blodspår som nämnts), och han avviker, riktigt arg.
Med eller utan slag, så är det en LW som nu vet att hon sårat någon väldigt mycket. Hon går efter, antingen för att förklara eller få en förklaring (dörr lämnas).
Han går nedåt gatan till sin bil, LW följer efter (vittnesmål om röster).
Övriga detaljer lämnar jag.

Till MV: Är det inte så att det finns en mobil som tagit sig in och ut ur mastområdet vid denna tidsperiod?
Citera
2018-12-11, 15:02
Medlem
notknapparens avatar
Här är dykbloggen skriven som konversation mellan SD och M*j* i gästboken 2005-2007.

Citera
2018-12-11, 15:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ett scenario som bör beaktas är:

En som känner LW kommer med bil till hennes gata, men parkerar nere vid planket. Han går till LW:s bostad och står ett tag utanför och tittar (stämmer enligt MV).
Han knackar på eller gör LW uppmärksam på hans närvaro. LW öppnar dörren och dom för en dialog, eller snarare monolog. Han är upprörd över hennes val i livet och att han lämnas utanför detta, han ville vara mer än kompis och har svårt att förstå varför han gav upp så mycket.
Där och då kan ett slag utdelats (eventuella blodspår som nämnts), och han avviker, riktigt arg.
Med eller utan slag, så är det en LW som nu vet att hon sårat någon väldigt mycket. Hon går efter, antingen för att förklara eller få en förklaring (dörr lämnas).
Han går nedåt gatan till sin bil, LW följer efter (vittnesmål om röster).
Övriga detaljer lämnar jag.

Till MV: Är det inte så att det finns en mobil som tagit sig in och ut ur mastområdet vid denna tidsperiod?

Är det något du vet eller bara spekulation?
Citera
2018-12-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Hon verkar inte ogilla honom... Bor idag i Hällefors, jobbar som lärare på Folkis som har en filial vid Våghustorget - även känt som ett torg där SD hållit geoevent- i Örebro. Hon har ett hjärta för att hjälpa asylsökanden (likt LW). Är vän med paret D*v*dsson på Facebook. Kanske hon har kontakt med SD än idag?

Nej, inte längre. Men hon är aktiv inom v i H-fors.
https://bergslagen.etc.se/inrikes/skarp-kritik-mot-arbetsmiljo-pa-hallefors-folkhogskola
Citera
2018-12-11, 15:27
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabarberkartan
Nej, inte längre. Men hon är aktiv inom v i H-fors.
https://bergslagen.etc.se/inrikes/skarp-kritik-mot-arbetsmiljo-pa-hallefors-folkhogskola

Du delar en artikel från 2014. Det ser ut (på hennes Facebook) som att hon är åter anställd på skolan om hon inte är heltidspolitiker förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in