2018-12-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De levde i förtvivlan sen 2015 då den äldsta fick sin diagnos. De har med all säkerhet också läst en hel del om sjukdomen - hur den brutit ner många människor. Troligen har den äldsta blivit sämre och sämre. I höstas fick, enligt polisen, den yngsta samma diagnos. Och i höstas började de planera morden och självmordet. Så triggerpunkten var säkerligen den yngstas diagnos.

När vi själva också läst om några personer som drabbats av ME - samt vissa dokumentärer av och om människor som drabbats av ME - så inser man vilken djävulsk sjukdom det kan vara. Vad föräldrarna inte vågade hoppas på var ett tillfrisknande. Den prognosen var så liten att de inte insåg att den faktiskt kunde hända.

Jag tror föräldrarna bröts ner till fotknölarna mentalt. Och de triggade varandra när de på kvällarna - när barnen låg i sina sängar - pratade om framtiden och vad de hade att vänta sig. Värre och värre scenarion målades säkert upp.

Men spärren. Var fan fanns spärren? Var den också nedsliten eller tog de medicin för att dämpa ångesten? De tre tjejerna i familjen ströps och/eller kvävdes. Kanske de dödade var sin tjej? Och pappan därefter ströp/kvävde mamman? För att sist hänga sig själv.

Nå, vi har fått svar på det mesta. Och kanske det är dags att lägga även denna tråd till handlingarna?
Oavsett har de för sjutton NOLL rätt att ta livet ifrån sina döttrar!!
Sjuk i huvudet ÄR MAN om man gör såhär!!
Oavsett deras "fina yttre"!
Det är vridet någonstans oavsett.
Liv och död är viktigare än YTAN!

Har nämligen såna där ytliga innehållslösa folk omkring mig och de har ju tappat allt
AV VÄRDE!!

De har kommit så långt från vad Livet egentligen handlar om.
Och nej vi ska INTE glömma dessa mord!
Vi ska ha dem framför oss som en
STÄNDIG PÅMINNELSE om vad vi har gjort med oss själva!!
Citera
2018-12-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Så hemskt vidrigt gjort.
Hur kan man mörda sina barn enbart pga en sjukdom som de dessutom kan leva med i ett land som Sverige??!
Vilka sjuka egoistiska ytliga människor!!
Det otäcka är att det finns tyvärr många sådana här människor....
Som inte har något annat än det ytliga, en fin fasad, som inte har något djup, att visa upp!
Stackars barn att de fick dessa föräldrar.....
Jag är säker på att flickorna fick diagnosen kroniskt trötthetssyndrom pga att de egentligen drevs för hårt, var egentligen deprimerade, och orkade inte upprätthålla den falska fasaden utåt.
Ingen såg hur det egentligen var..
Ingen ville se!

Föräldrarna var ju framgångsrika, hade kontakter... då blundar man..
Fy fasen!!!

Jag har också fått höra av närstående att jag är värdelös och inte "fyller nån funktion".
Att jag lika gärna kunde dö för jag är inte "produktiv"...
Jag har asperger.

Så tänker nämligen de som har ett stenhjärta.

Precis så tror jag också. Tror barnen blev sjuka, om de var sjuka, av att leva med två så psykiskt sjuka föräldrar. Hela den känslomässiga hematmosfären måste för det första ha varit så falsk och barnen har naturligtvis känt av det och lagt skulden på sig själva som barn gör. Skapar ju ett enormt emotionellt tryck som skulle göra vem som helst sjuk. Att dessa föräldrar aldrig förmått se sig själva och sin egen del i barnens dåliga mående. Det är helt fruktansvärt.
Citera
Medlem
Vill bara flika in att det inte alls är helt ovanligt att fler i en familj har ME. Vi är två stycken i min. Har lärt känna fler familjer där alla barn har fått ME. Så är det med många sjukdomar som är kopplade till immunförsvaret. I dokumentären ”Unrest” på Netflix finns ännu ett exempel.
Citera
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Jag kallar det barmhärtighet därför att jag drar slutsatsen av allt material vi tagit del av att föräldrarna ville bespara sina barn en mycket jobbig och osäker framtid.

Det är helt ok att du tycker som du gör.
Bara det nu inte finns fler barmhärtiga föräldrar, liknande dom i Bjärred.

Föreningsmänniskor, kanske ?
Citera
2018-12-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
]Det är en förklaring som enligt min mening är ofullständig.[/b] Det är en jobbig sjukdom, men det finns många sätt att lindra den och forskningen gör framsteg hela tiden. Att dräpa sina två barn efter endast tre år är väldigt drastiskt och lutar snarare åt Folie à deux.
Klart den är "ofullständig". Det finns egentligen inte godtagbar förklaring. För så här gör man bara inte. Nån tar beslut att barnens liv inte är värt att leva. Och dödar barnen. Var fanns spärren? Var fanns känslorna? Det finns preparat som tar bort känslor, så man blir zombieaktig. Dessa är ångestdämpande, lugnande. Och jag misstänker att det är liknande preparat de fått i sig för att inte ångra sig mitt i handlingen. Jag kan också tänka mig att under de 3-4 månaderna planeringen skedde, så har man samlat på sig en hel del preparat via läkare. Läkare som duperats till att ge ut recept för att föräldrarna mår dåligt i och med den uppkomna situationen.

Nå, vi får inte fler svar än så här.
Citera
2018-12-11, 12:03
Medlem
Det finns ett fall i USA nyligen där en pappa kvävde sina små barn (förmodligen i sömnen) och den ena flickan (den största) hade kämpat för sitt liv, bitit sig i tungan osv. Så det är ju inte så att man svimmar av efter någon sekund och sedan inte märker något alls som vissa här skriver.
Stryper man blodtillförseln till hjärnan så svimmar man snabbt men inte när man kvävs
Citera
2018-12-11, 12:06
Medlem
Insults avatar
Tycker dom delgav oss en hel del trots allt, sen att ordningen för tidspunkter gällande döden inte gått att fastställa men att man har ganska klart för sig hur detta har gått till var ju tydligt. Bra presskonferens, mycket bra beslut att hålla en sådan också!

Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Tror inte polisen redovisar mycket. Bara att utredningen är klar och att de fått svar att alla har dött mellan den 1 och 8 januari. Att båda barnen dött på samma vis och ungefär samtidigt och att föräldrarna dött efteråt på ett annat sätt. Ungefär så. Sen locket på. Tror dom...
Citera
2018-12-11, 12:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klart den är "ofullständig". Det finns egentligen inte godtagbar förklaring. För så här gör man bara inte. Nån tar beslut att barnens liv inte är värt att leva. Och dödar barnen. Var fanns spärren? Var fanns känslorna? Det finns preparat som tar bort känslor, så man blir zombieaktig. Dessa är ångestdämpande, lugnande. Och jag misstänker att det är liknande preparat de fått i sig för att inte ångra sig mitt i handlingen. Jag kan också tänka mig att under de 3-4 månaderna planeringen skedde, så har man samlat på sig en hel del preparat via läkare. Läkare som duperats till att ge ut recept för att föräldrarna mår dåligt i och med den uppkomna situationen.

Nå, vi får inte fler svar än så här.
Gick föräldrarna på psykofarmaka?
Citera
2018-12-11, 12:07
Medlem
Catpeoples avatar
Jag tror det handlar mer om föräldrarna än barnen. Föräldrarna orkar inte mer, de inbillar sig en framtid där döttrarna är så sjuka att livskvalitén är på noll. De vill inte leva vidare med vetskapen om att deras döttrar kanske blir sjukare och sjukare (hur såg prognosen ut egentligen?). De ser uppenbarligen bara en enda framtid och den är att barnen inte kommer ha ett bra liv (vad nu deras syn på ett bra liv är). Så istället för att låta framtiden visa eller låta sina barn välja, så väljer föräldrarna döden för det är den enklaste utvägen. Föräldrarna är utmattade och orkar inte mer så de väljer att döda sina barn som inte haft något som helst val eller talan i det hela. Någonstans på vägen måste det hänt någonting? Man bestämmer inte bara en dag att man ska ha ihjäl sina barn på grund av att barnen är sjuka. Inte om man är frisk psykiskt.
Citera
2018-12-11, 12:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
ME kan drabba vem som helst, när som helst. Orsakerna kan vara många (i mitt fall en svårupptäckt kronisk borrelia). Kroppen lägger av. I mitt fall går jag från stark, energisk, hälsoinriktad och aktiv vuxen till total trötthet, sängliggande, följt av depression och misströstan: kommer jag nånsin att bli bra igen?
Värk i kroppen, influensaliknande besvär som kommer och går, ingen ork att göra det enklaste.
Jag fick hjälp av en enveten, duktig läkare med insikter i ME och idag är jag OK. Kan inte göra allt jag gjorde tidigare, har fått lära mig att sätta gränser.
Att ens två unga döttrar får ME måste ha varit fullständigt mardrömslikt. Samtidigt har de förmodligen försökt hålla en fasad utåt. Människor som inte känner till ME tror att det handlar om inbillningssjukdom o dyl. INGET KUNDE VARA MER FEL. Låt oss inte döma föräldrarna i Bjärred. INGEN AV OSS HAR GÅTT I DERAS SKOR.

Tack. Jag tänker, att om du fick hjälp av en bra läkare, så borde det ha varit möjligt för Bjärred-paret att hitta en sådan också. De var ju resursstarka, visste hur samhället fungerade, hade pengar och nätverk. Det hade varit lättare att förstå om ett par som saknat allt detta, hade gett upp.
Citera
2018-12-11, 12:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det finns ett fall i USA nyligen där en pappa kvävde sina små barn (förmodligen i sömnen) och den ena flickan (den största) hade kämpat för sitt liv, bitit sig i tungan osv. Så det är ju inte så att man svimmar av efter någon sekund och sedan inte märker något alls som vissa här skriver.
Stryper man blodtillförseln till hjärnan så svimmar man snabbt men inte när man kvävs
.. har tyvärr samma farhåga och de lär oavsett ha vaknat till och fått panik över att inte få luft innan de blir medvetslösa - vilket jag evigt hoppas gick jävligt fort.
Varför i helvete inte ha gett dem en cocktail innan om det nu var planerat sen i höstas?
Citera
2018-12-11, 12:09
Bannlyst
Var kan man läsa om senaste pressträffen? Är det klarlagt att alla utom OH blev strypta/kvävda? Låter så brutalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in