2018-12-11, 11:38
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnomag
Två döttrar som båda diagnosticeras med den inte helt okontroversiella sjukdomen ME. Två föräldrar som är beredda mörda sina egna barn. Alla i samma hushåll. Svårt tro det är en slump.

Håller med. Väldigt konstigt sammanträffande.
Citera
Medlem
Fråga kommer fup ut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Så hemskt vidrigt gjort.
Hur kan man mörda sina barn enbart pga en sjukdom som de dessutom kan leva med i ett land som Sverige??!
Vilka sjuka egoistiska ytliga människor!!
Det otäcka är att det finns tyvärr många sådana här människor....
Som inte har något annat än det ytliga, en fin fasad, som inte har något djup, att visa upp!
Stackars barn att de fick dessa föräldrar.....
Jag är säker på att flickorna fick diagnosen kroniskt trötthetssyndrom pga att de egentligen drevs för hårt, var egentligen deprimerade, och orkade inte upprätthålla den falska fasaden utåt.
Ingen såg hur det egentligen var..
Ingen ville se!
Föräldrarna var ju framgångsrika, hade kontakter... då blundar man..
Fy fasen!!!

Jag har också fått höra av närstående att jag är värdelös och inte "fyller nån funktion".
Att jag lika gärna kunde dö för jag är inte "produktiv"...
Jag har asperger.

Så tänker nämligen de som har ett stenhjärta.
De levde i förtvivlan sen 2015 då den äldsta fick sin diagnos. De har med all säkerhet också läst en hel del om sjukdomen - hur den brutit ner många människor. Troligen har den äldsta blivit sämre och sämre. I höstas fick, enligt polisen, den yngsta samma diagnos. Och i höstas började de planera morden och självmordet. Så triggerpunkten var säkerligen den yngstas diagnos.

När vi själva också läst om några personer som drabbats av ME - samt vissa dokumentärer av och om människor som drabbats av ME - så inser man vilken djävulsk sjukdom det kan vara. Vad föräldrarna inte vågade hoppas på var ett tillfrisknande. Den prognosen var så liten att de inte insåg att den faktiskt kunde hända.

Jag tror föräldrarna bröts ner till fotknölarna mentalt. Och de triggade varandra när de på kvällarna - när barnen låg i sina sängar - pratade om framtiden och vad de hade att vänta sig. Värre och värre scenarion målades säkert upp.

Men spärren. Var fan fanns spärren? Var den också nedsliten eller tog de medicin för att dämpa ångesten? De tre tjejerna i familjen ströps och/eller kvävdes. Kanske de dödade var sin tjej? Och pappan därefter ströp/kvävde mamman? För att sist hänga sig själv.

Nå, vi har fått svar på det mesta. Och kanske det är dags att lägga även denna tråd till handlingarna?
Citera
2018-12-11, 11:39
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Diagnosen är bullshit. Polisen sade nu och i början samt alla inblandade att ingen såg det komma eftersom det förmodligen inte var så farligt. Hade det varit en fruktansvärd åkomma med ingen utsikt och död så hade ju alla varit medvetna om det, vänner, familj osv. Inte heller säger polisen något om att man tänkt följa den handlingsplan som upprättats pga diagnosen. Vad säger det er?

Yes, det tror jag med! Pappa och/eller mamma har berättat för läkare och skola hur barnen mår. Barnen har nickat och hållit med..

Anledningen till att det hände nu? Ja, vad det inte något prat om att Agnes så småningom skulle tillbaks till skolan? Familjen skulle s a s splittras. Föräldrarna måste dessutom ha kommit till insikt att de inte kunde hålla flickorna innanför hemmets fyra väggar i all framtid, kanske en alldeles outhärdlig tanke.

För normala föräldrar gör allt för sina barn och deras överlevnad, att det skulle bero på ME är givetvis ren BS. Att säga att den inte fanns psykisk sjukdom hos föräldrarna är givetvis korrekt så tillvida att den inte var dokumenterad. Familjen verkar ha levt ett sektliknande liv som innebar att de fyra skulle vara tillsammans i livet och tillsammans vandra över till andra sidan.

Fruktansvärt och åt helvete med all hemskolning!
Senast redigerad av why123 2018-12-11 kl. 11:56. Anledning: .
Citera
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Bara en riktigt jävla sjuk psykopat kan försvara föräldrarnas handling

Finns det någon här som försvarar föräldrarnas handling? Då blir jag riktigt förbannad om så är fallet.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
[quote=Overmind|66086120]Happ. Äntligen efter denna långa tid så fick jag dödsorsaken klar. Mannen ströp ihjäl barnen och frun. Man kan säga fan man vill men detta är mord och jag är säker på att modern och barnen inte ville dö. Vilket hemskt jävla sett att dö på. Han ströp ihjäl dem med sina bara händer.

Finns hundra olika sätt som är barmhärtigare än en lång utdragen kvävning.

Vilken jävla skräckfilm detta kan bli.[/QUOTE]

Något säger mig att det kommer att bli omöjligt att få huset sålt. T.o.m. folk som inte i vanliga fall är vidskepliga, skulle få svårt att leva där utan att inbilla sig saker.
Citera
Medlem
Catpeoples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
ME kan drabba vem som helst, när som helst. Orsakerna kan vara många (i mitt fall en svårupptäckt kronisk borrelia). Kroppen lägger av. I mitt fall går jag från stark, energisk, hälsoinriktad och aktiv vuxen till total trötthet, sängliggande, följt av depression och misströstan: kommer jag nånsin att bli bra igen?
Värk i kroppen, influensaliknande besvär som kommer och går, ingen ork att göra det enklaste.
Jag fick hjälp av en enveten, duktig läkare med insikter i ME och idag är jag OK. Kan inte göra allt jag gjorde tidigare, har fått lära mig att sätta gränser.
Att ens två unga döttrar får ME måste ha varit fullständigt mardrömslikt. Samtidigt har de förmodligen försökt hålla en fasad utåt. Människor som inte känner till ME tror att det handlar om inbillningssjukdom o dyl. INGET KUNDE VARA MER FEL. Låt oss inte döma föräldrarna i Bjärred. INGEN AV OSS HAR GÅTT I DERAS SKOR.

Det finns så många människor som har barn med livslånga sjukdomar och diagnoser, där barnen inte kan äta, gå, prata, gå på toaletten själva. Barn som sitter rullstolsbundna hela sitt liv, barn som måste ha stöd och hjälp 24/7. Barn med svåra diagnoser och svår problematik där de slåss, bråkar, utåtagerar på ett sånt sätt att de klassas som ”våldsamma” och inte kan vara runt andra, låses in på institioner. Dessa barn har förhoppningsvis föräldrar som kämpar varje dag för sina barn och för att de ska ha det så bra som möjligt oavsett. Föräldrar som gör allt för sina barn och för att de ska få den hjälp dem behöver. Det finns INGENTING som rättfärdigar att en förälder tar sitt barns liv, sjuk eller inte. Barn är människor, egna individer. De är inte ägodelar där föräldrarna kan bestämma om dem ska få leva eller dö pga att de är sjuka eller har diagnoser.
Citera
2018-12-11, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Min synpunkt är varken intressant eller svår. Mord är olagligt oavsett vilken anledning man än anser sig har för att mörda en annnan människa. Vad är det du inte förstår?

Du säger ju att du själv är sjuk i denna åkomma. Är det ok med dig om jag kommer och mördar dig?
Ovanligt korkad fråga, den där sista.
Självklart är det inte okey! Och flickorna i det här fallet visste uppenbarligen inte om föräldrarnas planer. I rättvisans namn borde de blivit tillfrågade. Och jag är övertygad om att om barnen fått tänka efter minsta lilla, så hade de nog valt livet.
Citera
2018-12-11, 11:42
Medlem
letspanics avatar
Så kroniskt trötthetssyndrom var orsaken till att döttrarna skulle tas av daga?

Det finns långt värre sjukdomar än så, och man vet ju inte vilka framsteg som kommer komma. Väldigt drastiskt att göra slut på hela familjen på grund av det.
Citera
2018-12-11, 11:42
Medlem
[quote=Merwinna|66086371]
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Happ. Äntligen efter denna långa tid så fick jag dödsorsaken klar. Mannen ströp ihjäl barnen och frun. Man kan säga fan man vill men detta är mord och jag är säker på att modern och barnen inte ville dö. Vilket hemskt jävla sett att dö på. Han ströp ihjäl dem med sina bara händer.

Finns hundra olika sätt som är barmhärtigare än en lång utdragen kvävning.

Vilken jävla skräckfilm detta kan bli.[/QUOTE]

Något säger mig att det kommer att bli omöjligt att få huset sålt. T.o.m. folk som inte i vanliga fall är vidskepliga, skulle få svårt att leva där utan att inbilla sig saker.

Du har inte läst något av detta i tidningarna? Du lyssnade inte heller på presskonferensen va? Du har inte tagit till dig något alls? De kom överens om att göra detta. Mamman hade lugnande i sig, med all säkerhet för att hon inte kunde strypa sig själv och lät maken göra det. Hejda dig nu.
Citera
2018-12-11, 11:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Blir lite fundersam om varför dom släktingar som bevittnade testamentet inte reagerade på att döttrarna inte nämdes i det.

För oftast så fördelar man väl sitt kvarlåtenskap till sina barn först, innan alla andra. Att vittnen inte frågade eller ifrågasatte ..

Det är vanligt att man inte låter vittnen läsa själva testamentet. Man gemar fast ett papper över, så att endast stycket längst ner med underskrifterna, och texten som vittnena intygar (att de själva sett på när testatorerna skrev under) ligger bar.
Senast redigerad av Merwinna 2018-12-11 kl. 12:11.
Citera
2018-12-11, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mebes
Tinningarna dunkade när jag kollade på presskonferensen. Ett illamående smög sig på. Blev förvånad av min egen starka reaktion. Jag som genom mitt yrke i över 20 år stött på historier och gärningar som förfasat. Men någon berör in i märgen med detta och något är FEL. Jag köper det inte och jag förstår att det inte är mitt att köpa....

Föräldrar mördar inte sina barn i samförstånd. Dom planerar inte mellan tuggorna kvällsmat en hel höst och en halv vinter och kommer fram till att strypning nog blir skonsamt. Dom köper inte en lite finare krans att hänga på ytterdörren för att skapa jultrevnad medan man stressar mellan jobb och familj om man planerar att utplåna sin familj. Bara att planera i flera månader och inte komma fram till något mer skonsamt visar att det stämmer INTE.

Varje förälder vet att i samma stund som ens barn föds öppnas som ett sår i en. Man drabbas av en beskyddar instinkt någon kunde prata sig blå om innan utan att kunna förstå. Man är beredd och göra allt för att bespara sina barn lidande. Det är därför vi ibland blir dåliga föräldrar och servar och skämmer bort. Man är betade att göra allt men man stryper inte sitt barn i barmhärtighet som om det vore en skata som flugit in en fönsterruta och ligger med dödsryckningar. Vi är många som inte ens klarar det.

Häromdagen va jag med min yngsta och skulle ta ett blodprov. Han är ett år. Vi fick vara 2 att hålla honom och han tittade på oss med fasa i blicken med sköterskan kämpade med att få ut några droppar blod från hans finger. Jag grät efteråt och jag såg nog pappan blinka bort en tår också. Man kan föreställa sig utan för mycket fantasi hur det gick till i Bjärred...

Någon kraft större än föräldrarinstinkten har tagit över här. Vad kan det vara? Testamente och tillvägagångssätt verkar vara hafsverk! Känns snarare som om det handlats i panik än månader av planering.

Jag skriver normalt inte här och jag vet att mitt inlägg inte gör någon nytta men av någon anledning kände jag för att skriva mitt första inlägg någonsin.
Välkommen till Flashback! Ditt inlägg är intressant och delas av alla "normala" föräldrar. Det svåra med Bjärredsfamiljen är just att dessa båda föräldrar för länge sedan hade kört slut på ork, energi, framtidstro vad gäller barnen. De ansåg nog i sitt uttröttade tillstånd att de ville bespara sina döttrar en mycket jobbig och osäker framtid. Därför dessa barmhärtighetsmord. Personligen tror jag att föräldrarna inte hade förmågan, orken, att söka rätt hjälp. De hade också ett behov av att hålla en fasad utåt. ME är en sjukdom som inte syns på samma sätt som ett fysiskt handikapp exempelvis. ME kan beskrivas som en kroppslig härdsmälta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in