Citat:
Ursprungligen postat av
anayla
Så hemskt vidrigt gjort.
Hur kan man mörda sina barn enbart pga en sjukdom som de dessutom kan leva med i ett land som Sverige??!
Vilka sjuka egoistiska ytliga människor!!
Det otäcka är att det finns tyvärr många sådana här människor....
Som inte har något annat än det ytliga, en fin fasad, som inte har något djup, att visa upp!
Stackars barn att de fick dessa föräldrar.....
Jag är säker på att flickorna fick diagnosen kroniskt trötthetssyndrom pga att de egentligen drevs för hårt, var egentligen deprimerade, och orkade inte upprätthålla den falska fasaden utåt.
Ingen såg hur det egentligen var..
Ingen ville se!
Föräldrarna var ju framgångsrika, hade kontakter... då blundar man..
Fy fasen!!!
Jag har också fått höra av närstående att jag är värdelös och inte "fyller nån funktion".
Att jag lika gärna kunde dö för jag är inte "produktiv"...
Jag har asperger.
Så tänker nämligen de som har ett stenhjärta.
De levde i förtvivlan sen 2015 då den äldsta fick sin diagnos. De har med all säkerhet också läst en hel del om sjukdomen - hur den brutit ner många människor. Troligen har den äldsta blivit sämre och sämre. I höstas fick, enligt polisen, den yngsta samma diagnos. Och i höstas började de planera morden och självmordet. Så triggerpunkten var säkerligen den yngstas diagnos.
När vi själva också läst om några personer som drabbats av ME - samt vissa dokumentärer av och om människor som drabbats av ME - så inser man vilken djävulsk sjukdom det kan vara. Vad föräldrarna inte vågade hoppas på var ett tillfrisknande. Den prognosen var så liten att de inte insåg att den faktiskt kunde hända.
Jag tror föräldrarna bröts ner till fotknölarna mentalt. Och de triggade varandra när de på kvällarna - när barnen låg i sina sängar - pratade om framtiden och vad de hade att vänta sig. Värre och värre scenarion målades säkert upp.
Men spärren. Var fan fanns spärren? Var den också nedsliten eller tog de medicin för att dämpa ångesten? De tre tjejerna i familjen ströps och/eller kvävdes. Kanske de dödade var sin tjej? Och pappan därefter ströp/kvävde mamman? För att sist hänga sig själv.
Nå, vi har fått svar på det mesta. Och kanske det är dags att lägga även denna tråd till handlingarna?