2018-12-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det kanske hjälper närstående att förutse en liknande tragedi i framtiden. Tänk dig alla andra familjer i landet med svårt sjuka barn. Vännerna till de vuxna bör ju dra öronen åt sig och fråga hur dom mår.

Sedan ska man ju inte leva i något Disney-samhälle där vi är fria från tragedi enligt mig.
Det kan vara så!
Å den andra sidan babblar rättsväsendet om "den frid som ska tillkomma den avlidne". HUR tillämpas det här??? Någon eller några här har avlivat andra - brottsligt - varför ska inte dom få åtnjuta både "integritet" och gravfrid? Dvs både för sig själva o närstående. Fattar det inte....
Citera
2018-12-11, 11:01
Medlem
Pressis pågår just nu på
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8wdBJ1/polisen-sa-dog-familjen-i-bjarred
Citera
2018-12-11, 11:02
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna. De som har mest att döja är de skenheliga, som utger sig för att vara snälla, omtyckta på jobb. Det är bara en fasad. Undra om de mördat fler under årens lopp? Inga andra vänner, släktingar som dött? De flyttade ju från Göteborg. Har de lämnat offer efter sig där tro?
Citera
2018-12-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Men inte så stora att de inte kunde genomföra enligt polisen.

Jag hörde det. Jag menar på att det var ännu ett egoistisk drag av föräldrarna, att inte sedera barnen innan de mördade dem. Eftersom detta ska vara ett bamhärtighetamord så brukar man välja en ”snällare” metod. Att mörda dem var egoistiskt men ännu mer så att strypa kväva dem utan lugnande
Citera
2018-12-11, 11:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Men det är klart att det är plågsamt att bli mördad. Det har jag sagt ända från början. De har begått ett våldsbrott mot sina barn eftersom de tyckte det var jobbigt att ta hand om dem.

Här tänker jag, att familjens höga sociala status, och behovet att alltid upprätthålla en perfekt fasad - som ofta finns hos sådana människor sedan den egna barndomen - kan ha spelat in. En WT-familj kan låta sina barn omhändertas av soc när de inte orkar längre, det gör inte så mycket för flera familjer i vänkretsen har det redan likadant. Men dessa skulle aldrig ha velat tappa ansiktet så till den graden - inte ens när barnen hade en sjukdom som de kunde skylla på. Jag känner sådana här människor, och fasaden är allt - man struntar t.ex. i om ett barn blir mobbat på gymnasiet, bara det går där och man får fina bilder på barnet i studentmössa att skicka runt. Eller att man tvingar barnet att träna hårt, för att få skryta om barnets framgångar i en sport.
Senast redigerad av Merwinna 2018-12-11 kl. 11:35.
Citera
2018-12-11, 11:05
Medlem
Den spontana känslan är ju att det finns något mer i bakgrunden som vi antagligen aldrig kommer få reda på. Att strypa/kväva sina barn till döds och sedan strypa sin fru är ett oerhört brutalt och ångestladdat sätt att ta livet av någon. Det rimmar illa med barmhärtighetsmord eftersom offret är medvetet under relativt lång tid innan hon dör.

Känslan är att en normal person har spärrar som gör att man försöker snabbare och betydligt mindre intima sätt att ta livet av någon på, t ex förgiftningar, skjutvapen, bilolyckor och så vidare. Att man hoppade över det och gick direkt på att med sina bara händer döda sina barn och sedermera sin fru är anmärkningsvärt, att en pappa eller mamma kan med att se sitt barn sprattla och veta att barnet vet vad som händer innan det dör måste vara outhärdligt. Och att sedan som pappan strypa sin fru måste också vara oerhört påfresterande för båda frun och maken.

Det var ju inte heller ett plötsligt infall utan föreföll överlagt. Det känns som att det rör sig om två föräldrar som båda varit djupt deprimerade och avtrubbade och eggat på varandra. Någon annan typ av störning, tillfällig eller underliggande, känns inte orimlig med tanke på tillvägagångssättet och motivet.
Citera
Medlem
Döttrarna och Hanna strypta/kvävda.
Ser för mig döttrarnas och Hannas ögon med dödsångest och bedjan när Oskar stryper dem med sina händer eller kväver dem med en kudde. Hur f*n är människan funtad som kan se/göra detta? Fasansfullt.

Hanna var antagligen så drogad att hon inte kunde värja sig mot monstret.
Citera
Medlem
En satanistisk saga. Jag är säker på att detta blir en film. Att någon av deras unga släktingarna kommer gräva djupare än polisen.

Det kan bara inte finnas två så onda föräldrar på samma ställe. En mamma som pratar om TjoaMoa och har lätt för att skratta. Skulle den mamman vara med om att planera att ta livet av henne och hennes stora syster? Hålla för hennes mun och näsa, trycka och kväva, medan Moa kämpar och klöser och skriker? Strypa ett älskat barn och kväva det andra? Skulle mamman inte klara av att hänga sig eller dränka sig i havet? BS

Man har JÄMFÖRT det undertecknade brevet med insamlade andra dokuments underskrifter. Har inte NFC gjort nåt eller går det inte till mera sofistikerat än så?

Det finns 3 dokument efterlämnade? Ljudet försvann då på sändningen. Hoppas aftonpressen tar reda på mera exakt vilket format de var skapade i OCH om det finns en video.

Sista livstecknet är ett SMS sent på fredag kväll från pappan till mamman? Ljudet försvann igen... Hennes mobil måste väl vara lika heldöd som hon var då? Låg där i köksbordet. Eller vad var sista livstecknet?

Man har undersökt deras datorer för att bekräfta hur föräldrarna tänkte? OK, i en del hem så är det vattentäta skott mellan datorerna och superhemliga inloggningar eller hur tänkte polisen?

Att barnen hade diagnos på ME, redan omvittnat i aftonpressen, och nu vill jag veta mera om den handlingsplanen som polisen nämnde.
Citera
2018-12-11, 11:07
Medlem
Overminds avatar
Happ. Äntligen efter denna långa tid så fick jag dödsorsaken klar. Mannen ströp ihjäl barnen och frun. Man kan säga fan man vill men detta är mord och jag är säker på att modern och barnen inte ville dö. Vilket hemskt jävla sett att dö på. Han ströp ihjäl dem med sina bara händer.

Finns hundra olika sätt som är barmhärtigare än en lång utdragen kvävning.

Vilken jävla skräckfilm detta kan bli.
Citera
2018-12-11, 11:08
Medlem
Diagnosen är bullshit. Polisen sade nu och i början samt alla inblandade att ingen såg det komma eftersom det förmodligen inte var så farligt. Hade det varit en fruktansvärd åkomma med ingen utsikt och död så hade ju alla varit medvetna om det, vänner, familj osv. Inte heller säger polisen något om att man tänkt följa den handlingsplan som upprättats pga diagnosen. Vad säger det er?
Citera
Medlem
Klarabella79s avatar
Blir lite fundersam om varför dom släktingar som bevittnade testamentet inte reagerade på att döttrarna inte nämdes i det.

För oftast så fördelar man väl sitt kvarlåtenskap till sina barn först, innan alla andra. Att vittnen inte frågade eller ifrågasatte ..
Citera
Avstängd
Alltså - varför var föräldrarna så kyliga att de ströp och kvävde barnen? Hur värdigt är det? Båda föräldrarna inbillar jag mig lätt hade kunnat få tag på starkare sömnmedel och gett dem. Vilket även de båda föräldrarna hade kunnat ta efter att de bekräftat barnens död. Kallhamrat och impulsivt utfört tycker jag.

Antagligen avslutade pappan med att strypa hustrun, och sedan själv hängt sig eller tagit gift?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in