Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-12-11, 05:03
  #1
Medlem
Rauno1s avatar
Har tillfälligt gått in i dejtingjungeln för att hitta mig en saftig kvinna.

Ett lustigt fenomen som jag även tidigare lagt märke till är att det finns ett återkommande tema när man bläddrar bland bilderna på sidorna.

Tjejerna ska väldigt ofta stå och hålla upp ett vinglas.

Vad symboliserar detta?

jag kan tänka mig att dom kan tänka sig att dom ska uppfattas som avslappnade sköna personer som kan ta ett glas av valfri färg mellan varven.

Vad kan man tänka sig att det skall sända ut för signaler?

Varför är det så vanligt med det här vinglaset som skall hållas upp i olika situationer?
Citera
2018-12-11, 05:18
  #2
Medlem
Mullrets avatar
Visar att kvinnan är intresserad av fest och glam. När du sedan bott med henne ett tag så visar nog hon dig skurhinken och dammsugaren istället. Den så kallade vardagen har då aviserat sin ankomst.
Citera
2018-12-11, 06:15
  #3
Medlem
Svennehuras avatar
De vill visa att de dricker alkohol. När de druckit alkohol kan de bli kåta och du har en möjlighet att få knulla.
Så tolkar jag bilderna som inkluderar vinglas.
Citera
2018-12-11, 06:21
  #4
Medlem
De är alkoholister.

De signalerar att du får äran att försörja deras beroende.
Citera
2018-12-11, 06:34
  #5
Medlem
HappyHandsomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauno1
Har tillfälligt gått in i dejtingjungeln för att hitta mig en saftig kvinna.

Alkohol verkar ju uttorkande, så är det en saftig kvinna du söker kanske du ska undvika just de knullpåsarna med vinglas då.

Själv blir jag mer avskrämd av fallskärmshoppare och bergsklättrare, aktiva kvinnor företräder oftast feminism och de bränner ju också bort sin saftighet.

Bäst är bilderna där de ligger i soffan med sin handkontroll och spelar GTA.
Citera
2018-12-11, 06:34
  #6
Medlem
gladdes avatar
Instämmer med TS, men kan även intyga att det utifrån mina vänninors dejtingflöden är om än ännu vanligare med karlar hållandes en öl!

Kan det vara som så att majoriteten av pöbeln ser som festligast ut med en alkoholhaltig dryck i näven?
Citera
2018-12-11, 06:42
  #7
Medlem
2560ps avatar
Enda gången någon ler naturligt när det ska fotas är på fyllan, så antar att det är deras bästa bilder.
Citera
2018-12-11, 06:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladde
Instämmer med TS, men kan även intyga att det utifrån mina vänninors dejtingflöden är om än ännu vanligare med karlar hållandes en öl!

Kan det vara som så att majoriteten av pöbeln ser som festligast ut med en alkoholhaltig dryck i näven?

Alkisar de med. Men bra för dem, då kan de ju se att de har ett gemensamt intresse, livsstil och motivation.
Citera
2018-12-11, 07:14
  #9
Medlem
Hamsterbolls avatar
Enligt min erfarenhet så är det helt enkelt för att det är på fester och middagar det tas bilder. De är sminkade och känner sig snygga och någon tar en bra bild. Tas ju mer sällan bilder när man bara är hemma, på jobbet, på föreläsning eller på bion...
Citera
2018-12-11, 07:14
  #10
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Enda gången någon ler naturligt när det ska fotas är på fyllan, så antar att det är deras bästa bilder.

Det är ju dock fallet för mig som man - då jag aldrig tar selfies eller håller på och fotograferar all möjlig skit och lägger upp på sociala medier. Om jag inte absolut måste - då specifikt för att jag måste ha en nytagen ansiktsbild på mig själv. Eftersom jag mestadels har heterosexuella (dvs icke-metrosexuella fjollor) till manliga vänner så blir det sällan selfies tagna heller. Sist det gjordes var för 3-4 år sedan då jag var på VIP-fest ihop med en svensk och internationellt mycket uppmärksammad hårdrocksgrupp.

Annars blir det liksom enda gången att bilder på mig tas - på krogen/spritfester då tredje part gör det - eller jag/polarna tappar omdömet pga promillehalten.
Citera
2018-12-11, 07:18
  #11
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är ju dock fallet för mig som man - då jag aldrig tar selfies eller håller på och fotograferar all möjlig skit och lägger upp på sociala medier. Om jag inte absolut måste - då specifikt för att jag måste ha en nytagen ansiktsbild på mig själv. Eftersom jag mestadels har heterosexuella (dvs icke-metrosexuella fjollor) till manliga vänner så blir det sällan selfies tagna heller. Sist det gjordes var för 3-4 år sedan då jag var på VIP-fest ihop med en svensk och internationellt mycket uppmärksammad hårdrocksgrupp.

Annars blir det liksom enda gången att bilder på mig tas - på krogen/spritfester då tredje part gör det - eller jag/polarna tappar omdömet pga promillehalten.

Så kan det väl vara för brudarna också, även om det förefaller osannolikt. Trodde frågan rörde vinglaset, inte vem som tagit bilden?
Citera
2018-12-11, 08:12
  #12
Medlem
Jernmaskens avatar
Det är ju ganska välkänt vad just vin gör på kvinnor och vilken effekt det har. Men, tillfället gör ju tjuven. När det ska festas och drickas vin är de ju allt som oftast uppmakade och snygga. Då kan de bli lite sugna på en skön profil bild.
Jag har även lagt märke till att bilder med solglasögon fortfarande är väldigt populära. Det kan jag inte förstå alls då meningen är väl att visa upp sig från sin bästa sida. Undrar vad de får för förslag iklädda ett par sådana?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback