Bunta ihop Kola och Amfetamin, det är ju, iallafall enligt mig inte ens samma användningsområden och effekt.
Kolan i Sverige suger rakt av, om man inte har erfarenhet och kontakter som fixar riktigt rent shit. Bästa kolan jag intagit var i Marbella, fyfan vilket jävla tryck, vilket absolut självförtroende och vilken omedelbar effekt. Kola vinner peakmässigt över speed med hästlängder. Den nivå av självförtroende du får maxad på bra kola, den kommer du inte i dina vildaste drömmar uppleva på speed.
Föredrar ändå speed då jag känner mig och mår helt galant på det. Kan jobba och fokusra och vara vaken i princip hur länge som helst. Mer social och ökat självförtroende och detta under lång tid och balanserat, det uppskattar jag verkligen.
Men kola kan ha sina fördelar, om man behöver maximalt självförtroende inför jobbiga situationer, visst. Men se för fan till att känna till hur du blir så att du inte kommer tillbaka efter toalettbesöket och pladdrar som en papegoja, samtidigt som du anser dig vara gud och har den självklara lösningen på alla problem.
Kola kan lätt slå över, det kan helt enkelt bli för uppenbart mot ditt vanliga jag. Amfetamin är balanserat, det är lagom och tidsmässig effekt är helt oslagbar.
Kola anses väl då vara vinnaren vid en ren effektmässig mätning under peaken, men för mig som söker vakenhet och fokus under längre tid. Som vill jobba under längre perioder med olika projekt och vara vaken, inget snack, speed som gäller.
Vete fan, finner inget positivt med kola då det fan inte är bra att ha för högt självförtroende och vara för självgod. Visst har man haft guldstunder och ska man lägra one night stands som är ute eftet den drypande och virila testosteron och dopamintjuren, ja varför inte. Var preparerad bara så du slipper en avtändning, den sänker dig illa kvickt