2018-12-09, 10:48
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ok, men jag diskuterade bara anabola steroider eftersom det var det som Johaug fälldes för.
Du kritiserade mig och sade att jag inte hade någon rätt att avgränsa tråden...

Hur är det med dig själv och självinsikten hehe.

Tråden handlar om doping, där ingår även blod-dito.
Citera
2018-12-09, 12:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Du kritiserade mig och sade att jag inte hade någon rätt att avgränsa tråden...

Hur är det med dig själv och självinsikten hehe.

Tråden handlar om doping, där ingår även blod-dito.

Mycket bra med självinsikten, men du verkar ha problem i dubbel bemärkelse. Om jag diskuterar anabola steroiders effekt så är bloddopningens effekt helt utanför diskussionen. Om du diskuterar dopning utifrån hur en åkare presterar i en backe så tillhör det diskussionen att diskutera alla åkare, inte avgränsa den till bara en åkare.

Om du inte förstår skillnaden mellan dessa båda diskussion kan jag bara beklaga.
Citera
2018-12-09, 12:37
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Aspie...

Finns ingen som talat om fribiljett. Alla veta att hård träning är ett måste. Du slår in öppna dörrar som vanligt.

Vi andra missuppfattar inte dig, det är du själv som inte kan hålla dig till saken. Samma sak i varje tråd.

Följ diskussionen och kliv in i verkligheten. Ja det är samma sak i varje tråd, på grund av att du helt enkelt inte får ihop att varje fråga har ett sammanhang och handlar om något mer än din trånga vanföreställning.
Citera
2018-12-09, 12:40
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Mycket bra med självinsikten, men du verkar ha problem i dubbel bemärkelse. Om jag diskuterar anabola steroiders effekt så är bloddopningens effekt helt utanför diskussionen. Om du diskuterar dopning utifrån hur en åkare presterar i en backe så tillhör det diskussionen att diskutera alla åkare, inte avgränsa den till bara en åkare.

Om du inte förstår skillnaden mellan dessa båda diskussion kan jag bara beklaga.
Du leker moderator som vanligt när du gråter över att jag talar om Johaug. Jag hade enligt dig ingen rättighet att begränsa tråden, sedan skall du moderera andras inlägg om bloddopning tvärt emot din egen rättelse av mig.

Läs en gång till så kanske du förstår att du har problem med det sociala spelet i ett forum och säkerligen i vardagliga livet också. Gå ur din loop och släpp kontrollpsyket.

Vill du ha en näsduk?

PS, din inkorg är full pga alla som vill slippa OT när du gråter. Töm din inkorg och acceptera att du får mkt kritik och det blir OT i trådarna. Comprende?
Senast redigerad av Bluekeeper 2018-12-09 kl. 12:46.
Citera
2018-12-09, 12:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Du leker moderator som vanligt när du gråter över att jag talar om Johaug. Jag hade enligt dig ingen rättighet att begränsa tråden, sedan skall du moderera andras inlägg om bloddopning tvärt emot din egen rättelse av mig.

Läs en gång till så kanske du förstår att du har problem med det sociala spelet i ett forum och säkerligen i vardagliga livet också. Gå ur din loop och släpp kontrollpsyket.

Vill du ha en näsduk?

PS, din inkorg är full pga alla som vill slippa OT när du gråter. Töm din inkorg och acceptera att du får mkt kritik och det blir OT i trådarna. Comprende?

Bara allmänt svammel blandat med dina egna upplevelser. Jag förstår att tårarna är nära och att du försöker projicera det på mig, men det rör mig inte i ryggen. Släpp nu ditt underläge och vandra vidare. Tråden handlar inte om mig.

Johaug är fri enligt regelverket. Det är anabola steroider hon ertappades med. Hon har inte varit mer överlägsen efter än hon var före avstängningen. Hur en åkare tar sig fram är inte föremål för att stänga av dem. Bloddopning och anabola steroider är olika metoder.
Citera
2018-12-09, 13:03
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Bara allmänt svammel blandat med dina egna upplevelser. Jag förstår att tårarna är nära och att du försöker projicera det på mig, men det rör mig inte i ryggen. Släpp nu ditt underläge och vandra vidare. Tråden handlar inte om mig.

Johaug är fri enligt regelverket. Det är anabola steroider hon ertappades med. Hon har inte varit mer överlägsen efter än hon var före avstängningen. Hur en åkare tar sig fram är inte föremål för att stänga av dem. Bloddopning och anabola steroider är olika metoder.
Just det aspie.

Hon är lika överlägsen nu som när hon använde steroider innan hon ertappades.

Dom gjorde ett litet fel i avbrottet i luren. (För sent)

Då har man en salva i reserv att ta fram som syndabock men det förstår inte du.
Citera
2018-12-09, 16:02
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Kommer fusket ta död på intresset för längdskidåkningen? Norges missbruk av astmamedicin, Rysslands statsdoping av sina åkare, dopingdömda Johaug tillbaka etc.

Johaug har vunnit allt hon ställt upp i hittills och idag vinner hon helt överlägsen i sann Muhlägg-anda. Går det ens att se på damernas distanslopp utan att tänka på hennes historia med doping.
På herrsidan är samtliga topp-tio från Norge och Ryssland. Sex norrmän och fyra ryssar gör upp om dom första 10 platserna i något som liknar en landskamp mellan två länder.

Idag är intresset fortfarande stort i Norge, Sverige, Finland och Ryssland men i övriga Europa börjar det mer och mer försvinna. Minskade tittar-siffror, sponsorer som överger sporten, nu senast tyska Veissman som drog sig ur efter många år som huvudsponsor, tävlingsorter i länder som Italien som måste läggas ner och flyttas till Norge.
Det är väl bara en tidsfråga innan samma utveckling drabbar även Sverige och Finland.

Bra frågeställning.

Tror inte personligen att mitt intresse svalnar. Annars fullt förståeligt om gemene mans förtroende har gjort att det tappas intresse pga Johaugs dopinghistoria och full kareta på astmamedicin, nebulisatorer mm.

Tror inte på överslätande av detta som görs av media i stort. Reagerade på den överslätande ton som Jakob Hård anförde när han talade om Johaugs comeback i Ruka. Tycker även fortsatt att astmamedicineringsgränsvärdena är för tokhöga för att ett intresse i allmänhet ska höjas. Elefanten i rummet ska det snackas/göras något åt alltså.
Citera
2018-12-09, 20:45
Bannlyst
Norge har inte lärt sig någonting. Norska läkare klistrar på åkare som stagnerat och inte kan prestera diverse ”diagnoser” sedan ger de åkarna starka mediciner..och vips så är de världens bästa skidåkare. Skur Roethe har gått från sjukling till världens nästa skidåkare.

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/12/01/reumatismen-hotade-rothes-karriar-nu-ar-smartorna-besegrade-kunde-knappt-sta-upp

Samma sak händer Marit Björgen inför OS 2010.

Detta kommer att gör att längdskidåkningen kommer att erodera.
Citera
2018-12-10, 10:41
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Jag tror att det är en minoritet som inser det. Jag har stött på så många som trott att det bara är att ligga på sofflocket och nå framgång genom preparaten.
Din bekantskapskrets lämnar en del att önska men förklarar mkt om din person.

Du kanske skulle försöka träffa lite mer kunnigt folk.

Alla friska människor förstår att steroider kompletterar hård träning.

Förstår du kanske också att dopingen oftast ligger steget före provtagningarna och vad som där avslöjas?

Nä! Jag påstår inte att dopingen alltid ligger före.
Senast redigerad av Bennybrandslang 2018-12-10 kl. 10:46.
Citera
2018-12-10, 13:25
Medlem
Det ser ju onekligen onormalt ut hur Johaug åker skidor. Hon blir ju aldrig trött i ett lopp i iallafall inte något man kan se. Man ser bara att hennes gap blir större.För mig ser det misstänkt ut men det är mig det.För mig blir längdåkningen rolig igen när man slängt alla pillerburkar oavsett åkomma.
Citera
2018-12-10, 17:14
Medlem
Ryssland är återigen på frammarsch. Loginov flera pallplatser i skidskytte och flera topp 10 placeringar åkare i längdskidor.

Men som vanligt är det Norge som dominerar och där man bör vara misstänksam. Er är verkligen inte logiskt att ett så litet land som Norge dominerar ska andra länder och dessutom ryssar som ska vara dopade enligt många.
Citera
2018-12-10, 20:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Ryssland är återigen på frammarsch. Loginov flera pallplatser i skidskytte och flera topp 10 placeringar åkare i längdskidor.

Men som vanligt är det Norge som dominerar och där man bör vara misstänksam. Er är verkligen inte logiskt att ett så litet land som Norge dominerar ska andra länder och dessutom ryssar som ska vara dopade enligt många.

Att många ryssar har varit dopade är ju liksom inget påhitt, även om omfattningen ibland kanske överdrivits en smula. För som du säger, om alla ryssar hade varit rådopade borde de ju sopat banorna med "rena" norrmän och svenskar m.fl. Annars vore de ju fullständigt hopp- och talanglösa, och det tror jag inte på. Inte heller saknas det resurser och kunskap om idrott i Ryssland, och intresset är stort. Förhoppningen är att den nya generationen ryska stjärnor är renare och att både Ryssland och idrottsvärlden går en ljusare framtid till mötes. Det vore extremt korkat att dopa sig nu när hela världen har ögonen på dem och där sanktionerna har slagit hårt mot både förbund och enskilda utövare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in