2018-12-10, 18:30
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uknowwho
Jo men det låter vettigt och fullt rimligt att få emot all forskning och börja fängsla ungdomar så att de har noll chans att rehabiliteras. Ska vi införa dödsstraff och sharialagar med? Eller kanske tand för tand, öga för öga? Läs en bok tack!

On topic. Det har figurerat en del namn hit och dit men ingen som har något mer än endast lösa rykten?
Vad som finns idag fungerar uppenbarligen inte.
Varför skulle ett ungdomsfängelse inte kunna stå för rehabilitering? Vad gör LVU-hemmet bättre än en institution med murar som motverkar att telningarna avviker?

P.g.a. att de unga förbrytarna inte har några större obehagligheter att vänta så brukas de av äldre kriminella för smutsiga grovjobb.

Du ältar om rehabiliteringen, men vad skall vi göra med ungdomar med långa straffregister som begår grova våldsbrott och som är uppenbarligt farliga för skötsamma människor?

Skall du tala den 17-årige yrkeskriminelle till rätta?

Öppna ögonen och kom ut ur den godhetsknarkande bubblan!
Citera
2018-12-10, 18:35
Medlem
Mooomintrollets avatar
Hur mår vår kämpe? Någon som har insiderinformation? Behandlar vårdpersonalen honom jämställt?
Citera
2018-12-10, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Vad som finns idag fungerar uppenbarligen inte.
Varför skulle ett ungdomsfängelse inte kunna stå för rehabilitering? Vad gör LVU-hemmet bättre än en institution med murar som motverkar att telningarna avviker?

P.g.a. att de unga förbrytarna inte har några större obehagligheter att vänta så brukas de av äldre kriminella för smutsiga grovjobb.

Du ältar om rehabiliteringen, men vad skall vi göra med ungdomar med långa straffregister som begår grova våldsbrott och som är uppenbarligt farliga för skötsamma människor?

Skall du tala den 17-årige yrkeskriminelle till rätta?

Öppna ögonen och kom ut ur den godhetsknarkande bubblan!

Vad som finns idag fungerar inte perfekt men ändock bättre än alternativet ungdomsfängelse, som sagt det finns gott om forskning om detta. Så som jag ser det är jag inte en godhetsknarkare. Till skillnad från dig och många andra är jag inte en domedagsprofet som har en verklighetsfrånvänd syn på omvärlden. Ibland önskar jag att ni fick uppleva riktig misär så ni kan hålla flabben för en gångs skull.

Man kan, häpna och hör, leva ett fullgott liv i Malmö vilket är svårt att tro med tanke på hur ni målar upp en stad ni med största sannolikhet aldrig satt er fot i. Jag undrar vad det är i barndomen som sätter sådana djupa spår att en som vuxen är rädd för allt. Otrygg anknytning? Svåra obearbetade trauman? Eller rentav endast lågbegåvning?
Citera
2018-12-10, 18:45
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooomintrollet
Hur mår vår kämpe? Någon som har insiderinformation? Behandlar vårdpersonalen honom jämställt?

Men vem är det???
Citera
2018-12-10, 18:48
Medlem
Lever vår Dynamit-Harry?
Citera
2018-12-10, 18:48
Medlem
Mooomintrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawitel
Men vem är det???

Ja du, en svensk ung man i sina bästa år med livet framför sig. Allt förstört på grund av det här. Tragiskt.
Citera
2018-12-10, 18:52
Medlem
Min syrra hörde två kvinnor prata om denna kille, de verkade vara sjuksköterskor eller liknande.

Tydligen är han illa däran och är bevakad.
Citera
2018-12-10, 18:53
Medlem
pawitels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooomintrollet
Ja du, en svensk ung man i sina bästa år med livet framför sig. Allt förstört på grund av det här. Tragiskt.

Ja svensk är han säkert, i alla fall som nysvensk medborgare!
Citera
2018-12-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1750
Min syrra hörde två kvinnor prata om denna kille, de verkade vara sjuksköterskor eller liknande.

Kommer han dö?
Citera
2018-12-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1750

Vak eller bevakad? Lär väl finnas en hotbild mot honom.
Citera
2018-12-10, 18:58
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Hur mycket pröjsar SD för denna PR-elitstyrka?

Ingenting faktiskt. Blattarna ställer upp helt gratis och skjuter varandra och spränger sig i bitar.
Citera
2018-12-10, 19:08
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dokgo
Kommer han dö?
Vill inte låta negativ men det kommer vi alla...

Om man försöker sammanfatta lite av vad vi vet så var han en ung man som just var i början av sin kriminella karriär. Hållit på med lite andra smågrejer. Rymt från ett hem. Förmodligen hemmahörande i Malmö eftersom han säkert hållit sig gömd hos kompisar. Och sprang alltså ärenden åt fula fiskar högre upp på stegen. Inte mycket att gå på, men det dyker väl upp namn så småningom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in