2018-12-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av islamcultofdeath
Stackars hans familj -- men inte barnen i familjen han tänkte mörda?
Han hade hela livet framför sig -- att ta andras liv?

Du är sinnessjuk men det vet du inte själv. Vi andra får tala om det för dig.
Det är synd att ungdomar överhuvudtaget ska välja den här vägen. Man kan känna empati även om man tar avstånd från handlingen. Jag hade en högerextrem granne som sprängde bort halva sidan på sig själv. Hans familj var inte som han och jag vet hur förtvivlade de var. Men visst är man vuxen får man stå för sina handlingar.
Citera
2018-12-09, 19:45
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deedu0
Ska det ha varit *miri efternamnet på båda adresserna?
Det finns någon med det efternamnet på båda adresserna det small på och även med samma efternamn i samma port på Fridhemstorget som blev beskjuten. Lite för mycket sammanträffande för att det ska vara en slump.
Citera
2018-12-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Herregud vilken smäll det måste varit. Kan det hända att han ligger utan både ben och armar nu, kanske blind och förmodligen gravt hörselskadad eller kan det se lite värre ut än det är?

Mmm...det låter som så.

"Jag såg räddningspersonalen gå omkring och plocka ihop kroppsdelar efteråt, säger en av grannarna. "

https://www.expressen.se/kvallsposten/18-arig-misstankt-bombman-hade-avvikit-fran-lvu-hem/
Citera
2018-12-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Så hemskt, det är ändå bara en tonåring med hela livet framför sig. Stackars hans familj

synd om gärningsmannen som ev hade kunnat döda en familj?
JÄVLA idiot!
Citera
2018-12-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Det finns någon med det efternamnet på båda adresserna det small på och även med samma efternamn i samma port på Fridhemstorget som blev beskjuten. Lite för mycket sammanträffande för att det ska vara en slump.

Då är det så att systrarna *miri som lurat ut *lex gh*ra och fått svar ganska så omgående. Systrarna som gömt sig hos släktingarna sen förmodligen.
Citera
2018-12-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddi74
synd om gärningsmannen som ev hade kunnat döda en familj?
JÄVLA idiot!
Om ni jävla idioter som klagar på mig hade bott i Malmö och sett hur det ser ut här bland ungdomar , hur de börjar se upp till äldre kriminella, vad de tycker är coolt, och om ni såg hur gängen rekryterar och hur många som dras in i kriminalitet, vilket de med största sannolikhet inte skulle gjort om de bott i ett villaområde i Limhamn. Då skulle ni förstått att det är ett stort jobb som ligger framför Malmö och att lösningen inte är ställ upp och skjut ihjäl som ni miffon tror. Det finns jävligt många föräldrar som sliter här för att deras barn ska välja en annan väg.
Citera
2018-12-09, 20:00
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Om ni jävla idioter som klagar på mig hade bott i Malmö och sett hur det ser ut här bland ungdomar , hur de börjar se upp till äldre kriminella, vad de tycker är coolt, och om ni såg hur gängen rekryterar och hur många som dras in i kriminalitet, vilket de med största sannolikhet inte skulle gjort om de bott i ett villaområde i Limhamn. Då skulle ni förstått att det är ett stort jobb som ligger framför Malmö och att lösningen inte är ställ upp och skjut ihjäl som ni miffon tror. Det finns jävligt många föräldrar som sliter för att deras barn ska välja en annan väg.

Låt mig gissa, är det kanelbullar och mer invandring som är lösningen?
Citera
2018-12-09, 20:00
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aldo
Med tanke på hur det ser ut i trapphuset på bilden (https://e.cdn-expressen.se/images/22/30/2230ec95773640d99aa3a6653bb4398b/16x9/640@60.jpg) känns det som Allah måste varit med honom i fall han överlever detta...

Gissningsvis har han applicerat ett stålrör med sprängmedel nedtill på dörren och sedan blev det kaoz i trapphuset - splitter har trängt in flera cm i betongväggarna och likaså penetrerat säkerhetsdörren och dess karm.

Tror inte det är en handgranat då splittret från dem är mycket mindre i storlek men i stället många i antal

Å fy fan! ja bangers kan vi avskriva , jävla tur familjen hade säkerhetsdörr av stål.
Dessa dörrar togs ju fram och är lag på pga brandskyddsbestämmelserna.
Trodde man ju aldrig att dessa skulle bli ett skydd för sprängningar !.

Någon som vet om porten hade portkod eller var det vanlig tidur som öppnar vid bestämda tider?
För hur kunde han annars ta sig in så lätt i trapphuset.
Citera
2018-12-09, 20:01
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Då är det så att systrarna *miri som lurat ut *lex gh*ra och fått svar ganska så omgående. Systrarna som gömt sig hos släktingarna sen förmodligen.
Skulle du kunna skriva en kort sammanfattning om sambandet? På vilket sätt är systrarna (Menar man Ev*lina och E*elite då?) inblandade?

Mvh
Citera
2018-12-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Låt mig gissa, är det kanelbullar och mer invandring som är lösningen?
Nej det är hårdare straff och mer ordning och reda från tidig ålder. Och mer resurser till polis och tull och gränskontroller och likvärdig skola och att svennebanan slutar köpa droger på fredagen.
Citera
2018-12-09, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Målet för attacken tros ha varit en barnfamilj som bodde i fastigheten.

Hmm, det skulle kunna tyda på att familjen A är ett skensamband. Viktigare än någonsin att få reda på hur många trappor smällarna inträffade.

Citat:
Ska det ha varit *miri efternamnet på båda adresserna?

Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01

Grejen är den att jag inte tror att de *miris som bor på de två adresserna är några barnfamiljer. I ett fall kan det möjligen finnas ett syskonbarn men det vete katten.

På hur många trappor small det?
Citera
2018-12-09, 20:07
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Om ni jävla idioter som klagar på mig hade bott i Malmö och sett hur det ser ut här bland ungdomar , hur de börjar se upp till äldre kriminella, vad de tycker är coolt, och om ni såg hur gängen rekryterar och hur många som dras in i kriminalitet, vilket de med största sannolikhet inte skulle gjort om de bott i ett villaområde i Limhamn. Då skulle ni förstått att det är ett stort jobb som ligger framför Malmö och att lösningen inte är ställ upp och skjut ihjäl som ni miffon tror. Det finns jävligt många föräldrar som sliter här för att deras barn ska välja en annan väg.

Alla har ett val. Alla har ett ansvar för sina handlingar och val.
Men väljer man att hoppa av skolan i sjunde klass, röka brass och bli hobbykriminell, ja då får man ta konsekvenserna också..
Och då menar jag inte kanelbulle, lyxigt LVU-boende i Malmös finare områden och snyftreportage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in