2018-11-20, 14:16
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PorcupineSloth
Ser att 2 av 7 fakturaköp med löptid 1 månad inte har betalats av (ser inte datum när övriga 5 betalades in). Dessa blev utdelare för mer än 1 månad sen.
Hur hanterar ni denna försening av betalning ? Får man extra ränta när pengarna väl kommer? Eller har ni liknande upplägg som för försenade snabblån?

Så som ni presenterar informationen nu så kommer dylika saker bli omöjliga att snabbt upptäcka då det inte går att sortera på vad som "borde vara återbetalt". Nu var det lätt då jag har få fakturaköp ännu.
Hej!

I just detta fall är det ett nytt flöde vilket brukar innebär en del strul när leverantörer ska lägga in nya bankgiron etc. Vi stämmer av med kunden vi köpt fakturorna av och ser om de har fått betalt och får pengarna betalade till oss för avstämning. Det är beroende på avtal hur förseningar hanteras, men värt att nämna att vi på 18 månader inte har haft en enda default.

Vi jobbar på en ny transaktionsvy där du ska kunna göra sådana här sorteringar - självklart. Vi har tyvärr ingen uppskattning när detta kommer lanseras.

Vänligen
Savelend
Citera
2018-11-21, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAVELEND
Hej!

I just detta fall är det ett nytt flöde vilket brukar innebär en del strul när leverantörer ska lägga in nya bankgiron etc. Vi stämmer av med kunden vi köpt fakturorna av och ser om de har fått betalt och får pengarna betalade till oss för avstämning. Det är beroende på avtal hur förseningar hanteras, men värt att nämna att vi på 18 månader inte har haft en enda default.

Vi jobbar på en ny transaktionsvy där du ska kunna göra sådana här sorteringar - självklart. Vi har tyvärr ingen uppskattning när detta kommer lanseras.

Vänligen
Savelend
Hur ser ni på en kommande lågkonjunktur och tar ni höjd för det i era kreditprövningar?
Citera
2018-11-22, 10:54
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
Hur ser ni på en kommande lågkonjunktur och tar ni höjd för det i era kreditprövningar?

Hej,

I vår kreditbedömning har vi självklart omvärldsfaktorer. Det är dock väldigt svårt att veta exakt när en lågkonjunktur börjar. Mer än så kan jag inte gå in på då det finns konkurrenter som läser detta forum också.

Vh
Savelend
Citera
2018-11-26, 06:03
Medlem
rallykalles avatar
Om jag förstått det rätt så säljs "Korttidslånen" från Loanstep till något inkassoföretag om låntagaren inte betalar tillbaka efter påminnelse, så att man får tillbaka investeringen utan ränta i alla fall ?

Är det bara Korttidslånen som säljs eller även Långtidslånen från Loanstep ?
Citera
2018-11-26, 09:41
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle
Om jag förstått det rätt så säljs "Korttidslånen" från Loanstep till något inkassoföretag om låntagaren inte betalar tillbaka efter påminnelse, så att man får tillbaka investeringen utan ränta i alla fall ?

Är det bara Korttidslånen som säljs eller även Långtidslånen från Loanstep ?

Hej,

Det är korrekt gällande korttidslånen. Vi har förhandlat under hösten gällande de längre lånen och kommit närmare en lösning. Därför är de pausade sedan någon månad tillbaka och kommer tillbaka med en buyback efter nyår!

Vh
Savelend
Citera
2018-11-30, 11:27
Medlem
r0lands avatar
Funktioner jag skulle vilja se:
  • Kom ihåg mitt personnummer vid inloggning
  • Tvångsöppna BankID i mobilen så man slipper tabba ur appen för att själv öppna BankID
  • Mail-bekräftelse när ni mottagit min överföring
Citera
2018-12-03, 17:35
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Funktioner jag skulle vilja se:
  • Kom ihåg mitt personnummer vid inloggning
  • Tvångsöppna BankID i mobilen så man slipper tabba ur appen för att själv öppna BankID
  • Mail-bekräftelse när ni mottagit min överföring
Hej!

Vi uppskattar verkligen din feedback och speciellt när den är så pass konkret. Jag har skickat det till vårt produktteam som lägger in det i vår tekniska roadmap.

Ha en trevlig måndag!
Citera
2018-12-08, 16:04
Medlem
I samband med att företagslånen gick ut, när ni bytte från smartinvest 1 till 2 så var jag väldigt kritisk till att jag inte fått ställa in beloppet på lånen eller kunnat välja om jag ville låna ut pengarna så länge till den väldigt låga räntan.

Svaret så blev att det skulle komma en andrahandsmarknad i slutet november eller början på december. Hur går det med det?
Citera
2018-12-10, 15:49
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrieOCHkex
I samband med att företagslånen gick ut, när ni bytte från smartinvest 1 till 2 så var jag väldigt kritisk till att jag inte fått ställa in beloppet på lånen eller kunnat välja om jag ville låna ut pengarna så länge till den väldigt låga räntan.

Svaret så blev att det skulle komma en andrahandsmarknad i slutet november eller början på december. Hur går det med det?

Hej!

Andrahandsmarknaden är klar backend och vi sluttestar nu med betaanvändare i skarpt läge. Om ingenting avviker dyker den upp under december.

Vh
Savelend
Citera
2018-12-11, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAVELEND
Hej!

Andrahandsmarknaden är klar backend och vi sluttestar nu med betaanvändare i skarpt läge. Om ingenting avviker dyker den upp under december.

Vh
Savelend

Tack
Citera
2018-12-12, 09:49
Medlem
r0lands avatar
Din investering:
NaN kr

Bugg?
Citera
2018-12-12, 16:58
Medlem
SAVELENDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Din investering:
NaN kr

Bugg?
Hej!

Det är åtgärdat nu. Vid sådana här fel uppskattar vi gärna att du kontaktar kundtjänst direkt för en lättare felsökning.

Vh
Savelend
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in