2018-12-10, 10:42
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Fast med den MGM de har i dag, liksom i de flesta liknande fall, handlar det nog mer om att hon inte tänkte tillräckligt på dennes köttsliga lustar och bekräftelsebehov. Tristare och banalare.

Precis, hämnd och svartsjuka. Hon hade väl någon ny på gång trodde denne och därför mördade denne henne precis som en "Guds hämnare" skulle göra utifrån tanken att "han" var utvald ( av Gud) att vara hennes man. "Ska inte jag få henne ska ingen få henne" tänkte denne.
Som sagt detta ska inte kunna få hända 2018, man ska inte kunna mörda någon av hämnd och svartsjuka utan att någon inte vågar berätta om vad som har hänt.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-12-10 kl. 10:45.
Citera
2018-12-10, 10:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det var ju det där med promenaden från BOs hem mot planket och rösterna som hörts i samband med den.
Finns väl inget som motsäger Tufsankatts teori om en kort biltur. Det där med promenad är väl också bara spekulation. Det enda vi vet är att vittnet skall ha sagt sig ha iakttagit "en person som pratade utanför bostaden" (oklart vilken bostad):
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/
Citera
2018-12-10, 10:48
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Varför HD vill fortsätta umgås med sina barns pappa kan ju bero på en hel del anledningar:
- han är barnens pappa
- de har gemensamma intressen
- gemensamma vänner
- mångårig relation - svårt att bryta
- hon är övertygad om att han är oskyldig

Eller att hon:
- vill stötta honom för barnens skull
- ser några slags fördelar att fortsätta vara gift om/när han låses in
- har stöttat med falska uppgifter
- har hjälpt till att städa efteråt
- är anstiftare
- är medskyldig
- är den skyldige
- är rädd och hotad

Bara hon kan svara på vad som är sant i ovan spekulationer, men det verkar (i mina ögon) som att paret har hållhake på varandra.

.. och/eller att de blivit uppmanade av advokat att hålla uppe en god fasad.
Citera
2018-12-10, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Okej, så här är det:

Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem.

Under förhöret med Stefan som vittne 15/5 kontaktade han på polisens begäran JH/BeholderX.

Det finns inget som tyder på att Stefan kontaktat någon granne eller annan för att förmedla sin bild.

Nej, källa kommer ej att anges, men svaret står att finna i användarnamnet.

(Ja, du som påtalade att man inte kunde radera sitt konto här hade rätt...)

Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Stefan är inte min källa. Jag vet inte om han skickat några SMS men han hade ingen telefon förrän i slutet på sommaren. Han äär en tramsig, flamsig färgklick, men korkad är han inte så han skulle inte ha skickat SMSM om han var som vanligt. Har han mördat så kan han säkert ha spårat ur och tänkt oskickligt, men inte så oskickligt skulle jag tippa.
Jodå, han blev hörd som vittne 15/5. Samma dag som han senare blev anhållen.

Letade efter en sak och stötte återigen på dessa två inlägg.

Kan inte släppa det som står här av någon anledning. Kan inte riktigt ta på det men det är något med dom som säger mig att dessa är viktiga.

- personen som skriver måste känna SD väl, mycket väl
- personen hävdar att LW och SD genomförde Nordsjöturen
- personen säger att det finns foton från den turen (hur vet Medinsyn det?)
- och hur vet han vems bil de åkte i (nu vet jag att jag tagit upp det här förut, känner igen mina tankar)
- hur vet Medinsyn att de besökte butiker på vägen hem?
- hur vet Medinsyn om vad som hände under förhöret?
- Varför skulle polisen be ett vittne ringa till ett annat vittne?
- hur skulle Medinsyn kunna veta vad SD gör på sin privata tid, om han har pratat och vad han har sagt till grannar? Vem berättar om vad man gör på den detaljnivån?
- påstår att SD inte kunde skicka sms under sommaren eftersom han inte hade någon mobil (?????) Är det någon idag som är utan mobil en hel sommar?
- att omnämna någon som är misstänkt för mord som tramsig, flamsig, färgklick sticker något i mina ögon. Kan hända att det är så han beter sig. Med tanke på ordvalet, undrar jag hur personen tänker?

Nu kommer något som mer än sticker ut och får mig att dra öronen åt mig:

- han skulle inte skickat sms om han var som vanligt (????)
- har han mördat så har han säkert spårat ur och tänkt oskickligt,(????) men inte så oskickligt skulle jag tippa

Hur menar Medinsyn med att
"om han var som vanligt"
"spårat ur"
"tänkt oskickligt"

Tänkt oskickligt?
Citera
2018-12-10, 10:56
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Precis, hämnd och svartsjuka. Hon hade väl någon ny på gång trodde denne och därför mördade denne henne precis som en "Guds hämnare" skulle göra utifrån tanken att "han" var utvald ( av Gud) att vara hennes man. "Ska inte jag få henne ska ingen få henne" tänkte denne.
Som sagt detta ska inte kunna få hända 2018, man ska inte kunna mörda någon av hämnd och svartsjuka utan att någon inte vågar berätta om vad som har hänt.

Mordet har nog utförts av en icke vanemördare, men av en hämnare som ansåg sig ha rätt att döda - en riktigt sjuk människa.
Det får mig osökt att fundera på hur ett par trådskrivare kan välja så osmakliga nickname med inslag av 666 - the nummer of the beast.
Citera
2018-12-10, 10:59
Medlem
Citat:
Nuvarande MGM verkar mest ha sig själv som Gud, om man läser hans texter. Fast det är klart, att ska man mörda så är nog själver bäste Gud. Den lär inte säga emot en. Och verkar inte ge GM några samvetskval heller.
Citera
2018-12-10, 11:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Den som har gjort det anser att denne har gjort rätt att straffa en människa som tänkte mer på sina köttsliga begär än de andliga.
Troligen anser denne att den är "Guds hämnare". Jämför med gamla medeltida berättelser om hämnd mot "avfällingar" som tex I Rosens namn samt David Browns böcker, bla Da Vinci-koden och Änglar och demoner.

Mördaren står att finna bland hennes närmaste vänner, sedan om det är en svartsjuk karl eller kvinna vet vi inte eftersom de håller varandra om ryggen. Troligen vet vissa i hennes sällskap vem det är men som sagt anser både mördaren och dennes vänner att man har handlat riktigt.
Skandal att man ska kunna begå det perfekta mordet pga att polisen inte har gjort sitt jobb. Nu skulle man behöva en Sherlock Holmes som tar tag i utredningen och nystar upp alla trådar.
Det lär ju finnas "jättemycket teknisk bevisning" enligt åklagaren, om man inte med hjälp av den kan binda den skäligen misstänkte vid brottet, ja då blir det nog svårt. Den här bevisningen bör ju dessutom vara relativt färsk, till skillnad mot den som fanns i ett annat mycket omtalat fall. Det är nog inget allt för djärvt antagande att de slutliga svaren från NFC blir helt avgörande om man kommer att kunna gå i mål med detta.

Och det lär inte bli lättare om det inte är den nuvarande misstänkte som är GM.
Citera
2018-12-10, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Finns väl inget som motsäger Tufsankatts teori om en kort biltur. Det där med promenad är väl också bara spekulation. Det enda vi vet är att vittnet skall ha sagt sig ha iakttagit "en person som pratade utanför bostaden" (oklart vilken bostad):
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/okant-vittne-tros-ha-sett-lenas-mordare/
Det är dessutom inte första ggn som MGM suttit i bilen utanför och pratat med LW.
Citera
2018-12-10, 11:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är dessutom inte första ggn som MGM suttit i bilen utanför och pratat med LW.
Ja, det kan mycket väl ha varit så man tänkte. Polisen visade tidigt intresse för SD:s bil, och enligt 'Rosaelefant99' skall det också ha funnits spår som tyder på att LW kan ha släpats från korsningen:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-12-10 kl. 11:44.
Citera
2018-12-10, 11:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Dramatiserar du inte i onödan nu med ditt bibliska "odjur". Det behöver väl inte nödvändigtvis handla om ett sådant bestialiskt överfall som du vill få det till. Det kan väl lika gärna ha handlat om t.ex. en olycklig knuff där hon slår huvudet i någonting hårt.

Hur får du "kraftigt våld mot kroppen" till att bli "slå huvudet i en sten"?
Citera
2018-12-10, 12:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Nu ställer du stora krav på mig, som varken har läst förhör eller obduktionsrapport. Men en sådan knuff kan väl ha skett t.ex. i hemmet, i Vivallaskogen eller bakom bullerplanket. Att ingen ambulans tillkallades skulle t.ex. kunna bero på att GM inte ville bli orättfärdigt anklagad för överlagt mord, eller för att han helt enkelt var likgiltig inför hur det skulle gå med henne.

Allvarligt talat, den där åklagaren ger jag inte mycket för. Mycket verkar vara gripet ur luften.

Okej. Vad tänker du är hennes anledning till att ljuga offentligt om den uppgiften? Vad är planen med det? Det är ju inte precis så att hon är ensam om att veta i vilket skick LW:s kropp var i.
Citera
2018-12-10, 12:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur får du "kraftigt våld mot kroppen" till att bli "slå huvudet i en sten"?
Varför skulle inte kraftigt våld mot kroppen kunna syfta på ett skalltrauma?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Och huruvida det i så fall var hon som rörde sig mot stenen, eller stenen mot henne, spelar väl heller ingen roll för åklagarens beskrivning. Sedan skrev jag väl inte sten, utan "någonting hårt".
Senast redigerad av Draifos 2018-12-10 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in