Citat:
Ursprungligen postat av
Medinsyn
Okej, så här är det:
Stefan och Lena planerade turen på Nordsjön ihop och genomförde den ihop. Båda två har foton sparade från tillfället. De åkte i Stefans bil, och de besökte Ett par butiker på vägen hem.
Under förhöret med Stefan som vittne 15/5 kontaktade han på polisens begäran JH/BeholderX.
Det finns inget som tyder på att Stefan kontaktat någon granne eller annan för att förmedla sin bild.
Nej, källa kommer ej att anges, men svaret står att finna i användarnamnet.
(Ja, du som påtalade att man inte kunde radera sitt konto här hade rätt...)
Citat:
Ursprungligen postat av
Medinsyn
Stefan är inte min källa. Jag vet inte om han skickat några SMS men han hade ingen telefon förrän i slutet på sommaren. Han äär en tramsig, flamsig färgklick, men korkad är han inte så han skulle inte ha skickat SMSM om han var som vanligt. Har han mördat så kan han säkert ha spårat ur och tänkt oskickligt, men inte så oskickligt skulle jag tippa.
Jodå, han blev hörd som vittne 15/5. Samma dag som han senare blev anhållen.
Letade efter en sak och stötte återigen på dessa två inlägg.
Kan inte släppa det som står här av någon anledning. Kan inte riktigt ta på det men det är något med dom som säger mig att dessa är viktiga.
- personen som skriver måste känna SD väl, mycket väl
- personen hävdar att LW och SD genomförde Nordsjöturen
- personen säger att det finns foton från den turen (hur vet Medinsyn det?)
- och hur vet han vems bil de åkte i (nu vet jag att jag tagit upp det här förut, känner igen mina tankar)
- hur vet Medinsyn att de besökte butiker på vägen hem?
- hur vet Medinsyn om vad som hände under förhöret?
- Varför skulle polisen be ett vittne ringa till ett annat vittne?
- hur skulle Medinsyn kunna veta vad SD gör på sin privata tid, om han har pratat och vad han har sagt till grannar? Vem berättar om vad man gör på den detaljnivån?
- påstår att SD inte kunde skicka sms under sommaren eftersom han inte hade någon mobil (?????) Är det någon idag som är utan mobil en hel sommar?
- att omnämna någon som är misstänkt för mord som tramsig, flamsig, färgklick sticker något i mina ögon. Kan hända att det är så han beter sig. Med tanke på ordvalet, undrar jag hur personen tänker?
Nu kommer något som mer än sticker ut och får mig att dra öronen åt mig:
- han skulle inte skickat sms om han var som vanligt (????)
- har han mördat så har han säkert spårat ur och tänkt oskickligt,(????) men inte så oskickligt skulle jag tippa
Hur menar Medinsyn med att
"om han var som vanligt"
"spårat ur"
"tänkt oskickligt"
Tänkt oskickligt?