Citat:
Ursprungligen postat av
pita55
Det finns inget sådant uttalande som Remark skriver om! Däremot så läste jag att Moas intyg kom in lite senare, han sa först att Moa skulle ha hemundervisning som Agnes ?? Det fick han o kom tydligen in med ett läkarintyg senare?! Moa var en glad liten tjej o maj månad o på sommaren tjoade flickorna i poolen? Moa går till affären med pappan i december...nääää, det stämmer inte, det är nåt som saknas?! 2 flickor som har ME i samma familj!?? Det tror jag absolut inte på!!
Ja vi, dvs jag och några till, har också framhållit det märkliga med dessa dubbla ME-sjukdomar.
Nu
kan ju faktiskt blixten slå ner två gånger på samma plats även om det är mycket sällsynt.
Det har dessutom kommit obekräftade uppgifter i tråden att även flickornas mamma Hanna skulle varit sjuk i ME. Det är tre blixtnedslag...
Just Hanna uppges därtill vara duktig och uppskattad på sitt jobb som enligt taxeringsuppgifterna sannolikt var ett heltidsjobb.
I så fall visste ju föräldrarna att det finns olika svårighetsgrader av ME och att det även går att vara duktig på och upprätthålla ett heltidsjobb som Hanna. Dessutom är prognosen för ME bäst för barn, 10% blir helt friska igen och 50% blir bättre. Rätt bra siffror i relation till många andra sjukdomar hos barn med betydligt sämre prognos ex muskeldystrofier, hjärntumörer, leukemier mm.
Så varför skulle just Agnes och Moas sjukdomssituation göra att föräldrarna inte kunde se någon livskvalitet i framtiden, som polisen sammanfattade texten i föräldrarnas avskedsbrev?
Du tror att det inte finns något sådant uttalande som ”Remark” beskrivit? Men varför skulle hen ljuga här?