2018-12-10, 09:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yannon
Så är det men å andra sidan så finns det folk som "läcker".
Då är det ju än mindre trovärdigt därför att vem som helst kan ju påstå sig vara en vetare fast egentligen är det bara nåt som de tror sig veta.

Läckage är ju en annan sak men här efterfrågas officiella uttalanden om diagnoserna. Det går inte utan patientens godkännande, eller vårdnadshavares om patienten är minderårig. Det är ju omöjligt att få i detta fall när alla är döda.
Citera
2018-12-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Alltså jag har funderat lite kring det här och tycker ändå att det är konstig att just detta lektorat (vikariat) annonserades ut just så och när det gjordes. Som du skriver hur många lektorat skulle det finnas i det ämnet?
Jag tror inte att det handlar om Os tjänst (vikariat dec 2017), det är inte det jag menar. Men indirekta skatter är Os specialområde, varför skulle just i december 2017 behövas en person till med denna kvalifikation? För ett halvt år framåt. Heltid i december halvtid de andra månaderna. Jag förstår det inte och hade gärna förstått det bättre - och om så bara för att kunna avfärda att det har med O att göra.

Tycker ändå att det är närliggande att någon avlastade O, mer tid för forskning, så att han kunde jobba med sitt projekt, mer tid för familjen, eller sjukskrivning? Eller har det alltid funnits någon till som jobbade med indirekta skatter på institutionen? Eller planerade man en utökning av ämnet just under den tiden? Vilket sammanträffande. Hittade inget annat tidsbegränsad lektorat för indirekta skatter för utom dessa två.

Och jag delar Armstarks konklusion att den annonsen hen länkade till har med Os arbetsuppgifter att göra. Dessutom en 90% tjänst. Så även om andra påstår att han ersatts för länge sedan så kan det handla om andra arbetsuppgifter (programansvarig).

Och den annons som Armstark länkade, med en ansökningstid på 1 vecka, borde väl följa på den förra utlysta deltidstjänsten i december 2017? Dvs två visstidsanställningar, samma tjänst, efter varandra. Någon har skrivit i tråden att indirekta skatter är ett “smalt” ämne och om det breddats så borde det framgå nu på deras hemsida.

Det finns en risk/chans att han erbjöds andra arbetsuppgifter pga sina problem. Han hade t.ex tvingats ställa flera saker pga dem.
Citera
2018-12-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hanna jobbade mest hemifrån.

Vart har du fått det ifrån?
Citera
2018-12-10, 10:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Vart har du fått det ifrån?

Så var det. Är ju bara att ringa hennes chef och fråga, om man misstror min uppgift.
Citera
2018-12-10, 10:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Som läkare borde du veta att diagnoser är inget som offentliggörs. Förstår därför inte varför du väntar på ett officiellt uttalande angående vilken diagnos flickorna har.

Väldigt många personer har gått ut i media och berättat om sina sjukdomar och diagnoser. Inte minst de ME-sjuka i ”domedagsartiklarna” du tidigare länkade till.

I Bjärredsfallet har rektorn offentligt berättat om läkarintyg, hemundervisning, samma åkomma för bägge töserna och om en familj i kris.
Rektorn har även uppgett att flickorna haft ”någon form av trötthetssjukdom”. Det finns det många diagnoser som har som symptom ex narkolepsi.

Att det har uppgets i tråden flera gånger att det rörde sig om ME är sant. Men nu har faktiskt någon slagit fast att rektorn är källan till officiell uppgift på ME-diagnoser.
Det är helt ny info för mig.
Det kullkastar dessutom alla teorier kring andra diagnoser.
Om dessa officiella uppgifter finns, men vederbörande inte ”orkar länka” vore det ju bra om man ändå kan förmå ”Remark” till att lämna en länk i alla fall.
Så får vi det en gång för alla utrett att rektorn lämnat ut ME-uppgifter.
Citera
2018-12-10, 10:05
Medlem
Citat:
Så var det. Är ju bara att ringa hennes chef och fråga.

Du har alltså inga belägg. Hittar faktiskt på. Varför vill du föra in trådsanningar så här sent? Du får förklara varför det är då viktigt att slarva med sanningen.

Gå tillbaka i tråden och läs om taxerade inkomster då ser du det som är sant.
Citera
2018-12-10, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Väldigt många personer har gått ut i media och berättat om sina sjukdomar och diagnoser. Inte minst de ME-sjuka i ”domedagsartiklarna” du tidigare länkade till.

I Bjärredsfallet har rektorn offentligt berättat om läkarintyg, hemundervisning, samma åkomma för bägge töserna och om en familj i kris.
Rektorn har även uppgett att flickorna haft ”någon form av trötthetssjukdom”. Det finns det många diagnoser som har som symptom ex narkolepsi.

Att det har uppgets i tråden flera gånger att det rörde sig om ME är sant. Men nu har faktiskt någon slagit fast att rektorn är källan till officiell uppgift på ME-diagnoser.
Om dessa officiella uppgifter finns, men vederbörande inte ”orkar länka” vore det ju bra om man ändå kan förmå ”Remark” till att lämna en länk i alla fall.
Själv har jag inte tolkat på det uppgifter som är kända som att det är rektorn som uttalat sig om just ME i det här fallet.
Citera
2018-12-10, 10:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Det är ju en helt annan sak att människor själva väljer att offentliggöra sina egna diagnoser. Det har de all rätt till.
Citera
2018-12-10, 10:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yannon
Själv har jag inte tolkat på det uppgifter som är kända som att det är rektorn som uttalat sig om just ME i det här fallet.
Men det var vad ”Remark” svarade när jag efterfrågade källan. Hen svarade ”rektorn”.

Har du sett några andra uttalande från någon officiell person som har varit inblandad i Bjärredsfallet med uppgifter om att töserna hade ME?
Citera
2018-12-10, 10:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du har alltså inga belägg. Hittar faktiskt på. Varför vill du föra in trådsanningar så här sent? Du får förklara varför det är då viktigt att slarva med sanningen.

Gå tillbaka i tråden och läs om taxerade inkomster då ser du det som är sant.

Jag uppger ju en källa till dig. Ring hennes chef om du inte tror på mig.

Vad är det med den taxerade inkomsten? Tror du inte att man får full lön när man jobbar hemifrån?
Citera
2018-12-10, 10:18
Medlem
Citat:
Jag uppger ju en källa till dig. Ring hennes chef om du inte tror på mig.

Vad är det med den taxerade inkomsten? Tror du inte att man får full lön när man jobbar hemifrån?

Båda föräldrarna arbetade hemifrån menar du i så fall. Vabbade säkert.

Pappans chef har vittnat om en förälder som var hemma. Mammans chef har faktiskt inte behövt beskriva något dramatiskt om henne.

Skulle hennes chef uppgett en sån sak för dig? Never ever.
Citera
2018-12-10, 10:18
Medlem
Varför pratar ni om ME för, det har ju aldrig bevisats att det var den sjukdomen flickorna hade.

Inte heller narkolepsi, Agnes skulle tydligen på en utredning om det, men från vem har sagt det`?

Två små flickor från samma familj o i ungefär samma ålder får samma sjukdom!?

Precis i den åldern då de blir mer o mer självständiga individer...hmmm??

Att man tydligen får diagnos ME efter 6 månaders trötthet låter otroligt, finns många sjukdomar som yttrar sig i trötthet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in