2018-11-28, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
3 HA medlemmar ifrån Holland blåste Colombianska maffian på miljard belopp i form av kokain. Dom dödade den Colombianska maffian mellanhand när dom tog lasten utan att betala. Det enda Colombierna gjorde var att sätta upp just den klubben på sin most wanted lista och inte hela HA.

Eftersom HA vill ha bra relation med Colombianska maffian så dödade HA sina egna killar.

Vad visa detta jo att Colombianska maffian vill ha en bra relation med HA och HA vill ha en bra relation med Colombianska maffian.
Enligt mångas logik här inne så skulle Colombianska maffian startat krig mot HA och slaktat alla.

Det säger väldigt mycket att även Colombianska maffian är mån om att inte stöta sig mot HA trots miljard förluster. För dom ser förtjänster längre fram och krig mot hela HA grund i botten skulle vara dåligt för affärerna.

I grund och botten så handla det pengar i slutändan och om någon blir misshandlad eller dödad är inte så noga att alltid hämnats.
Det betyder inte att man är svag eller inte våga som många vill framställa HA som.

Hämnd är en stor del av kriminella livsstil och att inte hämnats betyder svaghet i många fall men inte alltid så. Speciellt när det handlar om 2 högt uppsatta organisationer där fokusen är pengar. Att få och ta stryk för klubb /organisation hör till.

Har också hört att Albanerna och HA ska ha bra kontakter om inte allierade. Alla fall förr i tiden nu vet jag inte. Därför kan sådant här skött utan hämnd bakom kulisserna.

Sen bara för man kommer ifrån albansk kriminell familj med kontakter så betyder inte att man är Costa Nostra. Jag förutsätter att HA har koll på alla som är viktiga.

Ja och det är det jag skrivit hela tiden. Men om vi tar tex ditt exempel så dödade man sina medlemmar.

Det är liksom ultimata sättet att visa förlåtelse.

Grejen är att i dessa organisationer styr pengar och krig är den absoluta utvägen samt att bra kontakter finns men jag vidbehåller att HA fortfarande är på en lägre nivå än tex Albanska maffian.
Citera
2018-11-30, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aigonplei
SM är en av dem jag sett ute på stan, otroligt nog. Tillsammans med en kompis som jag känner igen från att ha kollat in FB-profilerna som det tjallats om här i tråden. Sedan har jag sett J*son på bussen mellan Göteborg och Mölnlycke.
¨
även några på bussen mot Hindås Rävlanda.
Citera
2018-11-30, 12:58
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixarn10
¨
även några på bussen mot Hindås Rävlanda.
rapportera mer, ar dom hjaltar i byn numera? eller ses dom fortfarande som furvuxna tonaringar
Citera
2018-12-02, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onewaytrailer
Vilseleda någon på FB?? Allt som står här är juh bara bullshit... Och förresten, säg till när du hittat en åklagare som använt FB som bevismaterial....

Finns både åklagare och försvarare som använt flashb som källa
Ironiskt eller pinsamt kan tyckas men det lär ske igen
Känns lite som att gripa efter halmstrå
Citera
2018-12-07, 18:17
Medlem
Jaha!? Vad hände i den här tråden? Helt plötsligt tvärtyst från alla tyckare och "kunniga" inom den kriminella världen. Inget nytt att komma med?
Citera
2018-12-08, 01:47
Medlem
Vi normala människor kommer inte se pundarna från 435 mer.

Det finns belöning ute tydligen på tips på dem som de inte har "hittat"... ännu mer om de levereras.
3 veckor kvar sedan börjar "förhören" med anhöriga. Pusslet läggs och det blir troligtvis en samtidig upphämtning av dessa adidas-missfoster. Så de inte hinner varna varandra.
Flera är redan lokaliserade.
Citera
2018-12-08, 22:54
Medlem
killerboots avatar
Tyst e bra🤓
Citera
2018-12-10, 11:08
Medlem
Såhär gick det till enligt vad lokala grabbar säger.

Dem luffarna från beer Brothers som blivit mobbade och trakasserade av 435 töntarna hade mycket luft när HA va hos dem.

Dem ringer E*on och säger att dem vill köpa röka, albanen kommer dit med grejer där dem rånar han och misshandlar han ordentligt.

Han drar därifrån och samlar sitt lilla moppegäng och beväpnar sig och utför hämnden som han har all rätt till.

Så dem pissluffarna i HA får fan ha några kulor om dem ska råna lokala kids på lite röka. Dem borde skämmas ordentligt.
Citera
2018-12-10, 11:56
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanishingThug

Dem luffarna från beer Brothers som blivit mobbade och trakasserade av 435 töntarna hade mycket luft när HA va hos dem.

Dem ringer E*on och säger att dem vill köpa röka, albanen kommer dit med grejer där dem rånar han och misshandlar han ordentligt.

Han drar därifrån och samlar sitt lilla moppegäng och beväpnar sig och utför hämnden som han har all rätt till.

Så dem pissluffarna i HA får fan ha några kulor om dem ska råna lokala kids på lite röka. Dem borde skämmas ordentligt.

OT som fan men vilket jävla fåning nick du har.
I övrigt så tror även ja att de för tillfället skäms
Citera
2018-12-10, 18:21
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanishingThug

Tror du ska lägga av med rökat för det verkar tagit jävligt stor skada på den lilla verksamhet du nån gång hade där uppe så fortsätt din psykos du
Citera
2018-12-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killerboot
Tror du ska lägga av med rökat för det verkar tagit jävligt stor skada på den lilla verksamhet du nån gång hade där uppe så fortsätt din psykos du

hehe en liten fanboy till klubbarna, gillar du o suga deras kuk på helgerna?

Tyvärr sysslar jag inte med droger då det är losers som brukar droger.
Citera
2018-12-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
3 HA medlemmar ifrån Holland blåste Colombianska maffian på miljard belopp i form av kokain. Dom dödade den Colombianska maffian mellanhand när dom tog lasten utan att betala. Det enda Colombierna gjorde var att sätta upp just den klubben på sin most wanted lista och inte hela HA.

Eftersom HA vill ha bra relation med Colombianska maffian så dödade HA sina egna killar.

Vad visa detta jo att Colombianska maffian vill ha en bra relation med HA och HA vill ha en bra relation med Colombianska maffian.
Enligt mångas logik här inne så skulle Colombianska maffian startat krig mot HA och slaktat alla.

Det säger väldigt mycket att även Colombianska maffian är mån om att inte stöta sig mot HA trots miljard förluster. För dom ser förtjänster längre fram och krig mot hela HA grund i botten skulle vara dåligt för affärerna.

I grund och botten så handla det pengar i slutändan och om någon blir misshandlad eller dödad är inte så noga att alltid hämnats.
Det betyder inte att man är svag eller inte våga som många vill framställa HA som.

Hämnd är en stor del av kriminella livsstil och att inte hämnats betyder svaghet i många fall men inte alltid så. Speciellt när det handlar om 2 högt uppsatta organisationer där fokusen är pengar. Att få och ta stryk för klubb /organisation hör till.

Har också hört att Albanerna och HA ska ha bra kontakter om inte allierade. Alla fall förr i tiden nu vet jag inte. Därför kan sådant här skött utan hämnd bakom kulisserna.

Sen bara för man kommer ifrån albansk kriminell familj med kontakter så betyder inte att man är Costa Nostra. Jag förutsätter att HA har koll på alla som är viktiga.
Kunde inte sagt det bättre själv! Sen historian om det stulna kokainet har jag hört och läst om i nån bok tidigare. Synd att det inte finns någon större artikel/dokumentär om just detta fall. Hittar knappt nåt på nätet om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in