Citat:
Ursprungligen postat av
brigade
Jag menar att om två random kriminella albaner vågar peppra loss mot två av landets största mc gäng så hade grabbarna i tyngre leden käkat dom vid ev. konflikt.
Men detta kommer troligen aldrig hända då tyngre albanska element i Norden har bra kontakt med HA och andra. Det är just därför HA tjänar sin egna pengar i fred och albanerna tex sina egna.
När det kommer till så här pass stora organisationer så är krig den sista utvägen och något man försöker undvika in i det sista..
Ditt eviga tjatande om att alla kriminella ska hämnas bara för man är med gäng förstår jag inte. Även i den undre världen finns det hierarki och en form av struktur. MS-13 är ett gatugäng med flera tusen sjuka psykopater men dom är spring pojkar åt mexikanska karteller.
Det handlar om att alla olika kriminella organisationer har sin begränsning. HA är uppe i en nivå som är stor, men sen finns det andra spelare som är nivåer mycket högre upp än dom och så fortsätter det.
3 HA medlemmar ifrån Holland blåste Colombianska maffian på miljard belopp i form av kokain. Dom dödade den Colombianska maffian mellanhand när dom tog lasten utan att betala. Det enda Colombierna gjorde var att sätta upp just den klubben på sin most wanted lista och inte hela HA.
Eftersom HA vill ha bra relation med Colombianska maffian så dödade HA sina egna killar.
Vad visa detta jo att Colombianska maffian vill ha en bra relation med HA och HA vill ha en bra relation med Colombianska maffian.
Enligt mångas logik här inne så skulle Colombianska maffian startat krig mot HA och slaktat alla.
Det säger väldigt mycket att även Colombianska maffian är mån om att inte stöta sig mot HA trots miljard förluster. För dom ser förtjänster längre fram och krig mot hela HA grund i botten skulle vara dåligt för affärerna.
I grund och botten så handla det pengar i slutändan och om någon blir misshandlad eller dödad är inte så noga att alltid hämnats.
Det betyder inte att man är svag eller inte våga som många vill framställa HA som.
Hämnd är en stor del av kriminella livsstil och att inte hämnats betyder svaghet i många fall men inte alltid så. Speciellt när det handlar om 2 högt uppsatta organisationer där fokusen är pengar. Att få och ta stryk för klubb /organisation hör till.
Har också hört att Albanerna och HA ska ha bra kontakter om inte allierade. Alla fall förr i tiden nu vet jag inte. Därför kan sådant här skött utan hämnd bakom kulisserna.
Sen bara för man kommer ifrån albansk kriminell familj med kontakter så betyder inte att man är Costa Nostra. Jag förutsätter att HA har koll på alla som är viktiga.