Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Du som kanske vet.

Hur många biträdande lektorstjänster i
Indirekta skatter kan det finnas på Handelshögskolan i Lund som uppger sig ha totalt 30 medarbetare?
Alltså jag har funderat lite kring det här och tycker ändå att det är konstig att just detta lektorat (vikariat) annonserades ut just så och när det gjordes. Som du skriver hur många lektorat skulle det finnas i det ämnet?
Jag tror inte att det handlar om Os tjänst (vikariat dec 2017), det är inte det jag menar. Men indirekta skatter är Os specialområde, varför skulle just i december 2017 behövas en person till med denna kvalifikation? För ett halvt år framåt. Heltid i december halvtid de andra månaderna. Jag förstår det inte och hade gärna förstått det bättre - och om så bara för att kunna avfärda att det har med O att göra.
Tycker ändå att det är närliggande att någon avlastade O, mer tid för forskning, så att han kunde jobba med sitt projekt, mer tid för familjen, eller sjukskrivning? Eller har det alltid funnits någon till som jobbade med indirekta skatter på institutionen? Eller planerade man en utökning av ämnet just under den tiden? Vilket sammanträffande. Hittade inget annat tidsbegränsad lektorat för indirekta skatter för utom dessa två.
Och jag delar Armstarks konklusion att den annonsen hen länkade till har med Os arbetsuppgifter att göra. Dessutom en 90% tjänst. Så även om andra påstår att han ersatts för länge sedan så kan det handla om andra arbetsuppgifter (programansvarig).