2018-12-09, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Och om jag som feminist inte står sida vid sida med en islamist och kritiserar Svensson för att vara en patriarkal rasistisk förtryckare, är det även då rättvist att tala om en ohelig allians?
Svensson är vare sig rasist eller patriarkal kvinnoförtryckare. Vad tror du att du åstadkommer med ditt trams?
Citera
2018-12-09, 21:55
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Du menar att du inte förstår ironin med Sveriges största feministiska ikon iklädd slöja, något muslimska kvinnor bär för att vara anständiga och se till att inte väcka mäns sexuella begär?

Jag skulle kunna hitta 100-tals exempel på islamförsvar och muslimskt vurmande från svenska feminister. Vad fattas dig? Är du lat? Bara dum?

Jag tänkte att du kanske skulle visa något som antydde en allians mellan feminism och radikal islam. Men okej, du behöver inte. Jag förstår bara inte riktigt varför du ville visa bilden.
Citera
2018-12-09, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag tänkte att du kanske skulle visa något som antydde en allians mellan feminism och radikal islam. Men okej, du behöver inte. Jag förstår bara inte riktigt varför du ville visa bilden.

Allians verkar väl att ta i.. kanske.. Däremot är feministernas undfallenhet total. Varför ser vi inte mer kritik från feministernas håll?
Citera
2018-12-09, 22:49
Medlem
FacultyofMinds avatar
FEMEN har väl protesterat mot Saudiarabien? Orkar inte googla det nu men är rätt säker.

Hur som. Skulle inte vilja kalla det allians med islam. Däremot är det väl rimligen så att den västerländska feminismen profilerat sig som antirasistisk och att man därför tagit ställning för muslimer som det menas att det råder ett rasistiskt förtryck mot.

Detta ställningstagande har medfört att man därför har svårt att inta en kritisk hållning av rädsla för att adoptera motståndarnas språkbruk. Förenkling detta, det är nog mer komplext än så, men jag tror att detta är en möjlig förklaring.
Senast redigerad av FacultyofMind 2018-12-09 kl. 23:01.
Citera
2018-12-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
FEMEN har väl protesterat mot Saudiarabien? Orkar inte googla det nu men är rätt säker.

Hur som. Skulle inte vilja kalla det allians med islam. Däremot är det väl rimligen så att den västerländska feminismen profilerat sig som antirasistisk och att man därför tagit ställning för muslimer som det menas att det råder ett rasistiskt förtryck mot.

Detta ställningstagande har medfört att man därför har svårt att inta en kritisk hållning av rädsla för att adoptera motståndarnas språkbruk. Förenkling detta, det är nog mer komplext än så, men jag tror satt detta är en möjlig förklaring.
Båda sidorna förenas i att piska upp hatet mot vita män i Sverige. Svenska feminister förfasas mer över thailändskor i Sverige än en i rask fart ökande radikal islamism. Tänket ter sig otroligt självcentrerat och kortsiktigt.
Citera
2018-12-09, 22:55
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Båda sidorna förenas i att piska upp hatet mot vita män i Sverige. Svenska feminister förfasas mer över thailändskor i Sverige än en i rask fart ökande radikal islamism. Tänket ter sig otroligt självcentrerat och kortsiktigt.

Jag känner inte till någon islamism som är specifikt eller uttalat antivit. Inte ens den mest radikala av ideologier formulerad av Dawla al-islamiyya är det. Tvärtom, den har väl snarare gjort sig beroende av vita västerländska män.
Citera
2018-12-09, 23:01
Medlem
Citat:
Jag känner inte till någon islamism som är specifikt eller uttalat antivit. Inte ens den mest radikala av ideologier formulerad av Dawla al-islamiyya är det. Tvärtom, den har väl snarare gjort sig beroende av vita västerländska män.
Googla "muslim hatar vita män" och "feminist hatar vita män" och se vad du hittar. Att salafismen vare sig gillar sekulära, kristna eller judar är ingen hemlighet.
Citera
2018-12-09, 23:06
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:

Jag vet inte om detta var i Saudi men har du möjligtvis sett videon där ett gäng tjejer springer upp på scen där en imam(antar jag det är) talar och tjejerna tar av tröjorna och dinglar brösten? Det slutar med att vakterna kommer, pucklar på och visar vad muslimerna står för.
Citera
2018-12-09, 23:07
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Googla "muslim hatar vita män" och "feminist hatar vita män" och se vad du hittar. Att salafismen vare sig gillar sekulära, kristna eller judar är ingen hemlighet.

Jag vet inte vad jag ska kolla efter. Det finns säkert enskilda muslimer som hatar vita, men salafism är inte synonymt med brun supremacism och varken kristendom eller judendom är nödvändigtvis särskilt vita uttryck.
Citera
2018-12-09, 23:07
Medlem
PK-befriads avatar
Det beror ju på att feminismen och resten av kulturmarxismen är den internationella judens vapen mot den vita människan. Kulturmarxismen är antivit.
http://www.occidentaldissent.com/wp-content/uploads/2017/10/jewish-feminism.jpg

Kevin MacDonald - The Culture of Critique
https://www.youtube.com/watch?v=zRxFAJFa6hg

Jordan Peterson säger en hel del klokt men han har inte modet/viljan att ta i sådana frågor.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-12-09 kl. 23:39.
Citera
2018-12-09, 23:11
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad jag ska kolla efter. Det finns säkert enskilda muslimer som hatar vita, men salafism är inte synonymt med brun supremacism och varken kristendom eller judendom är nödvändigtvis särskilt vita uttryck.
Jo kristendomen och judendomen är nödvändigtvis vit.
Citera
2018-12-09, 23:11
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Jag vet inte om detta var i Saudi men har du möjligtvis sett videon där ett gäng tjejer springer upp på scen där en imam(antar jag det är) talar och tjejerna tar av tröjorna och dinglar brösten? Det slutar med att vakterna kommer, pucklar på och visar vad muslimerna står för.

Det var med största sannolikhet inte i Saudiarabien. Har dock inte sett det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in