Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Vad gäller NWs alibi så har det framkommit uppgifter om att det var blogg-Mollan UWs senaste fru som oroade sig så mycket för barnen som först gav honom alibi.
StudebakerHog666|64895280]
När det tidigt i tråden frågades efter UW:s alibi så blev svaret (grovt förenklat och något överdrivet):
”-Det fattar du väl att han har alibi! Annars skulle han ju vara misstänkt av polisen! Pucko!!!”
När följdfrågor kom blev svaret att han var ”i ett annat län, på jobb.”
Följdfrågor på det visade att det ”andra länet” kunde nås med bil på tämligen kort tid. Men ”så klart kan hans arbetsgivare ge honom alibi.”
När det sedan behövdes alibi för äldste sonen - och ”styvmamman” visade sej inte ha sovit i UW:s bostad - då blev UW behändigt placerad där i stället. På så sätt ger han och äldste sonen så smidigt varann alibi.
Ungefär så...
CarlJanne75|64895433]
Japp, där har det varit ett jävla tillrättaläggande hela tiden.
Enligt uppgift i tråden skulle äldsta sonen sova hos LW den natten.
Schazz|64607543]
Mitt sunda förnuft säger att det finns information om att han har alibi. Det är vad jag läst i en tråd på Flashback. Mer vet jag inte. Men jag får inte ihop informationen. Någon säger att han varit i ett annat län och att sonen varit med pappans sambo. Denna sambo kan ingen bekräfta och inte heller folk i kretsen.
Det finns vänner och bekanta som menar att sonen var hos sin mor, därav fyra cyklar utanför LWs bostad. UWs blogg bekräftar att sonen bodde hos sin mor efter en längre tid hos fadern. Trots turbulens i relationen mellan far-mor-son så tycks familjen ha rest och umgåtts under samma period som LW anmäler SD två gånger. Om sonen var hos sin mor så var han kanske inte hemma när hon försvann och då borde sonen ha upptäckt det när han anlände hem. Om han var hemma så lär han ju inte ha sovit kl 23 och således sakna sin mor när han skulle säga godnatt.[/quote]
--------------
En fråga som säkert inte ställts är om UW skulle skydda sin son som farit så illa hos dysfunktionella LW
om han genom ett nu igen urartat bråk (om ex, pengar ?) var gärningsmannen?[/quote]
Om UW:s vistelse "i annat län": Det var på morgonen då barnen upptäckt att LW saknades. Han var på jobbet helt enkelt bara några mil bort, men ändå i ett annat län. Vem/vad som ger honom alibi för kvällen/natten då mordet hände vet jag inte. Aktiviteter på fast dator? Besök? Telefonsamtal under tiden som är aktuell?
Om NW:s vistelse: Han bor vanligen hos sin pappa, men den natten sov han hos LW pga att lillbrorsan skulle firas följande morgon. Han var den som upptäckte halvinslagna paketet och dörren som stod på glänt.