2018-12-09, 19:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Faktiskt ganska ovanligt att man ser flera inlägg på minnessidor där ordet "karma" ingår. Nu har det kommit ytterligare ett:

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_greeting.php?order_id=3522451&set_si te_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

Och nu ytterligare ett nytt karma-inlägg:
Karma väntar brutala mördare.
https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_greeting.php?order_id=3522451&set_si te_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1
Citera
2018-12-09, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är karma något man tror särskilt mycket på i Equmeniakyrkan?
Jag vet inte hur man uttrycker sig i Equmeniakyrkan, men generellt använder kristna inte ord som karma. Jag gissar att det är semisekulära vänner till LW som skrivit så i minnesorden. Hon kände ju fler än kyrkfolk. Och jag är rätt säker på att LW inte skulle ta illa upp. Även om hon inte trodde på karma i den hinduiska betydelsen, skulle hon förstå att de menade att i evigheten kommer rättvisa att skipas.
Jag hoppas att den skipas här på jorden och rätt snart.
Citera
2018-12-09, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Karma är ett utryck som även används inom det kyrkliga. Men var kommer kyrkan in här. Som tex en dag säger kanske Hanna till SD Karma för alla kvinnor han varit otrogna med. Och hon har en ny riktig trogen karl som älskar henne. Eller det som skrivit det till Bo får rätt när mördaren blir fast. Det menar karma.
Inte konstigt när en mamma med tre barn blivit mördad. Vänner kollegor vi alla använder olika utryck vid sorg. Alla hanterar man sorg olika.

Nej, karma används inte inom "det kyrkliga". Det är ett uttryck från hinduismen. Kyrkor är inte hinduer. Att det används slarvigt i vardagligt tal av både kyrkfolk och folk utanför kyrkan är en annan sak, som att "han/hon fick vad dom förtjänade".
Citera
2018-12-09, 20:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är karma något man tror särskilt mycket på i Equmeniakyrkan?
Det här kan nog variera mellan olika landsändar, och även föreställningarna inom just Equmeniakyrkan kan säkert ha tagit sig olika uttryck. Åtminstone i det aktuella fallet.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-09 kl. 20:53.
Citera
2018-12-09, 20:05
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag vet inte hur man uttrycker sig i Equmeniakyrkan, men generellt använder kristna inte ord som karma. Jag gissar att det är semisekulära vänner till LW som skrivit så i minnesorden. Hon kände ju fler än kyrkfolk. Och jag är rätt säker på att LW inte skulle ta illa upp. Även om hon inte trodde på karma i den hinduiska betydelsen, skulle hon förstå att de menade att i evigheten kommer rättvisa att skipas.
Jag hoppas att den skipas här på jorden och rätt snart.

Att hon i evigheten bedöms för sina handlingar på jorden? Att ge sig in i ett förhållande med en hon vigt? De hinduiska gudarna är måhända inte lika förlåtande som de kristna?

Sannolikt är det väl så att de som uttryckt det inte riktigt har koll på innebörden av meningen i begreppet "karma", man skulle kunna uppfatta det som något strängt mot LW.
Citera
2018-12-09, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vad gäller NWs alibi så har det framkommit uppgifter om att det var blogg-Mollan UWs senaste fru som oroade sig så mycket för barnen som först gav honom alibi.

StudebakerHog666|64895280]
När det tidigt i tråden frågades efter UW:s alibi så blev svaret (grovt förenklat och något överdrivet):
”-Det fattar du väl att han har alibi! Annars skulle han ju vara misstänkt av polisen! Pucko!!!”

När följdfrågor kom blev svaret att han var ”i ett annat län, på jobb.”

Följdfrågor på det visade att det ”andra länet” kunde nås med bil på tämligen kort tid. Men ”så klart kan hans arbetsgivare ge honom alibi.”

När det sedan behövdes alibi för äldste sonen - och ”styvmamman” visade sej inte ha sovit i UW:s bostad - då blev UW behändigt placerad där i stället. På så sätt ger han och äldste sonen så smidigt varann alibi.

Ungefär så...

CarlJanne75|64895433]
Japp, där har det varit ett jävla tillrättaläggande hela tiden.

Enligt uppgift i tråden skulle äldsta sonen sova hos LW den natten.

Schazz|64607543]
Mitt sunda förnuft säger att det finns information om att han har alibi. Det är vad jag läst i en tråd på Flashback. Mer vet jag inte. Men jag får inte ihop informationen. Någon säger att han varit i ett annat län och att sonen varit med pappans sambo. Denna sambo kan ingen bekräfta och inte heller folk i kretsen.

Det finns vänner och bekanta som menar att sonen var hos sin mor, därav fyra cyklar utanför LWs bostad. UWs blogg bekräftar att sonen bodde hos sin mor efter en längre tid hos fadern. Trots turbulens i relationen mellan far-mor-son så tycks familjen ha rest och umgåtts under samma period som LW anmäler SD två gånger. Om sonen var hos sin mor så var han kanske inte hemma när hon försvann och då borde sonen ha upptäckt det när han anlände hem. Om han var hemma så lär han ju inte ha sovit kl 23 och således sakna sin mor när han skulle säga godnatt.[/quote]
--------------
En fråga som säkert inte ställts är om UW skulle skydda sin son som farit så illa hos dysfunktionella LW om han genom ett nu igen urartat bråk (om ex, pengar ?) var gärningsmannen?[/quote]

Om UW:s vistelse "i annat län": Det var på morgonen då barnen upptäckt att LW saknades. Han var på jobbet helt enkelt bara några mil bort, men ändå i ett annat län. Vem/vad som ger honom alibi för kvällen/natten då mordet hände vet jag inte. Aktiviteter på fast dator? Besök? Telefonsamtal under tiden som är aktuell?

Om NW:s vistelse: Han bor vanligen hos sin pappa, men den natten sov han hos LW pga att lillbrorsan skulle firas följande morgon. Han var den som upptäckte halvinslagna paketet och dörren som stod på glänt.
Citera
2018-12-09, 20:43
Medlem
Honan6s avatar
Odjuret har släckt Lenas liv.
Hen har vunnit, skrattar och är nöjd över sin gärning?
Odjuret gillar att vara gränslös och spela roulette med relationer?
Den som inte vill vara med i spelet får plikta med sitt liv?
Hur många kvinnor och kanske män spelar Odjuret med?

Hen visar mest upp sin väna oskyldiga utsida, men du som sett den svarta onda insidan skymta måste berätta.
Odjuret är fortsatt farligt - tro inget annat.
Citera
2018-12-09, 20:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Om UW:s vistelse "i annat län": Det var på morgonen då barnen upptäckt att LW saknades. Han var på jobbet helt enkelt bara några mil bort, men ändå i ett annat län. Vem/vad som ger honom alibi för kvällen/natten då mordet hände vet jag inte. Aktiviteter på fast dator? Besök? Telefonsamtal under tiden som är aktuell?

Om NW:s vistelse: Han bor vanligen hos sin pappa, men den natten sov han hos LW pga att lillbrorsan skulle firas följande morgon. Han var den som upptäckte halvinslagna paketet och dörren som stod på glänt.

Så alla barn sov hos sin mamma den natten? Även dottern antar jag?
Senast redigerad av Rosamund 2018-12-09 kl. 21:05. Anledning: Rättade till citering
Citera
2018-12-09, 21:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Om UW:s vistelse "i annat län": Det var på morgonen då barnen upptäckt att LW saknades. Han var på jobbet helt enkelt bara några mil bort, men ändå i ett annat län.
Källa på det?
Citera
2018-12-09, 21:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Odjuret har släckt Lenas liv.
Hen har vunnit, skrattar och är nöjd över sin gärning?
Odjuret gillar att vara gränslös och spela roulette med relationer?
Den som inte vill vara med i spelet får plikta med sitt liv?
Hur många kvinnor och kanske män spelar Odjuret med?

Hen visar mest upp sin väna oskyldiga utsida, men du som sett den svarta onda insidan skymta måste berätta.
Odjuret är fortsatt farligt - tro inget annat.

Intressant tankegång. Är det du själv somfilosoferar eller är det från någon skrift? Odjuret är kanske farligast om vi inte har förmåga att se att det kan finnas frö till det i oss själva. Inte nödvändigt att man bland människor i gemen skulle döda någon hursomhelst men kanske obetänksamt såra människor man står nära?
Citera
2018-12-09, 21:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Aha, så dörren stod på glänt?
Och alla barnen hemma?
Senast redigerad av notknapparen 2018-12-09 kl. 21:17.
Citera
2018-12-09, 21:26
Medlem
Citat:

Det måste vara så hemskt för dem att tänka att de kanske kunnat rädda sin mor om de bara...inte somnat tidigt/haft hörlurar/ .... att de var så nära henne. Tack för att du delar och akta dig för att outa dig i tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in