Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Men du verkar inte vilja förstå vad jag skriver. Bodström har aldrig varit en statstjänsteman, han har varit en politiker (statsråd med åtalsimmunitet) och halvmedioker advokat, styrelsealibi hos pensionsskojarna i Allra m. m. Hurtig är heller inte statstjänsteman, som advokat kan det måhända vara nödd och tvunget att förfäkta mindre sannolika, kanske rent av bisarra saker om det kan tala till klientens fördel.
Intressant med "en mer ren bild" än den av "färgad media". Det är väl ändå ofta så att medias färger ofta är tillhandahållna av polis-och åklagarsidan likväl? Numera har man väl skärpt förundersökningssekretessen i och för sig sedan styck- och Palmemordet men på den tiden kunde poliser tjäna ganska bra med tipspengar.
Att en företeelse är vida känt över hela världen är inget kvalitetsbetyg överhuvudtaget. Det finns massor av rent negativa företeelser som är negativa även om de är "världskända".
Jag syns så at att från det allmännas sida ska det renaste finnas i förundersökningsprotokoll och domen som baseras på huvudförhandlingen. Har man missat att få med något där, eller bedömt något som ovidkommande, behöver man inte dryfta det i efterhand.
Men herregud - statstjänsteman?!
Nu är du verkligen ute och cyklar om du suktar efter munkavle inom vissa yrkeskårer.
Jag nämnde Dahl, Isager-Nielsen som chefer inom dansk mordrotel - Kurt Kragh har hon även gett ut bok ihop med.
Otaliga FBI-agenter har skrivit om rättsfall som är betydligt mer kända över världen än det här.
Du för en pseudomoral som haltar nåt anskrämligt.
Så media får info från polis och inte spekulerar eller förvränger ord?
Vanligt folk ska beställa FUP som renaste källa. Herre gud - det finns ingen att tillgå inom Danmark!
Nog för du kan ha vettiga argument men det här är då bland det sämsta jag läst.
När det kommer till juridik har Hurtig som advokat försökt att fria NB på bekostnad av hans bror.
Nåt som satkärringen innan försökt insinuera i två instanser innan. NBs bror är således friad ända upp till HD, avslag ansökan, och ska det snackas moral och vad som är lämpligt är det högst relevant jämförelse.
Att fortsätta mala som advokat i media är otroligt smaklöst, i klass med skeva alternativteroretiker som tuggar i trådarna här. Att kritisera en Fu är en sak, att misstänkliggöra en person är nåt helt annat.