2018-12-09, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Som sagt, du behöver inte berätta något om Møller för mig, jag är inte intresserad.Och vad är fel med transor? Försöker du förolempa mig? Du som är pennevän med Madsen? Du har vad vi här i landet kallar en "ikke injurierende kraft". Fågelkvitter påverkar mig mer enn vad du har att komma med.

Transor är avskum.

Så mycket kvitter jag får imin inkorg, det enda jag kan säga är bry dig inte.

Klart du bryr dig, Møller är ett skämt numera.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han är under utredning. DÄRAV kan du inte skriva att han bryter mot tystnadsplikten.
Du har uppenbart inte läst boken ....

Møller är Omplacerad och under luppen, illa. mycket illa.

Du har heller inte läst boken så sluta antyd att du har. Tack.
Citera
2018-12-09, 16:26
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Transor är avskum.

Så mycket kvitter jag får imin inkorg, det enda jag kan säga är bry dig inte.

Klart du bryr dig, Møller är ett skämt numera.

Haha, men legg av din ordblinda fåne, jag har aldrig skickat nåt pm til dig. Mitt inlegg handlade aldrig om Møller, men om principer runt det att ge ut böcker. Du förstod aldrig det för att din förvirrade "blandhjärna" inte tar in sånt.
Citera
2018-12-09, 18:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag är övertygad om att han skrivit boken av mer än den anledningen M tycks tro; det är ett sätt för honom att bearbeta det han själv har varit med om i.o.m fallet Madsen/Wall. Poliser och åklagare och advokater har också ett känsloliv. De är tagna av det vidriga brottet. Att skriva är ett bra sätt att bearbeta hemska upplevelser.

Ja fast statstjänstemän har tillgång till bra psykologer för att bearbeta saker om de behöver det. Gränsen är hårfin mot att det anses som att man exploaterar BO och brottet.
Citera
2018-12-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja fast statstjänstemän har tillgång till bra psykologer för att bearbeta saker om de behöver det. Gränsen är hårfin mot att det anses som att man exploaterar BO och brottet.

Sanningen är väl närmast att Kim är den som blivit mest exploaterad och intresset på förövaren sedan vuxit fram. Det intressanta, som jag ser, fram emot är hur dom så skickligt lyckades lösa det "perfekta mordet".

Samtidigt som det framgår hur en psykopat/narcissist med sadistiska drag fungerar. Då kan vi lära oss något av denna fruktansvärt gruvliga händelsen.

Icke oförväntat är han av eniga rätter dömd till Livstids Fängelse med stämpeln Farlig. Han kommer skrumpna ihop därinne.

Tack och lov!
Citera
2018-12-09, 19:04
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Jag stöttade dig gällande PM, du läser in bråk som alltid numera. Du behöver inte imponera i tråden, du skickar PM dagligen till mig och självklart kan jag vias upp dem, Det väljer du då du konstant antyder om sju o s v

Jaha alltså en allmän kommentar

Byt forum då ifall du inte ser Madsen i denna tråd,

Sitat
"självklart kan jag vias upp dem" sitat slut

Vad menar du med det här ditt ordblinda mongo? Kan du visa upp dom? Men snälla gör då det.
Fan vilcken loser, du försöker ljuga också.
Angående Møller, mycket duktig människa. Läskunnig och allt. Bra han satte dit din pennevän Madsen.
Citera
2018-12-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sanningen är väl närmast att Kim är den som blivit mest exploaterad och intresset på förövaren sedan vuxit fram. Det intressanta, som jag ser, fram emot är hur dom så skickligt lyckades lösa det "perfekta mordet".

Samtidigt som det framgår hur en psykopat/narcissist med sadistiska drag fungerar. Då kan vi lära oss något av denna fruktansvärt gruvliga händelsen.

Icke oförväntat är han av eniga rätter dömd till Livstids Fängelse med stämpeln Farlig. Han kommer skrumpna ihop därinne.

Tack och lov!

Jag ifrågasätter inte domen utan att en statstjänsteman så att säga skriver populärkultur om ett ärende han varit involverad i. Han är väl också jurist, vill man ha sakkunskap om psykopater eller narcissister fungerar så är det väl vettigare att konsultera en psykiatriker eller måhända beteendevetare.

Att säga att det är "bra att skriva för att bearbeta" det håller inte riktigt för den yrkeskategorin. Du ska klara tunga utredningar, kanske även sådana där du hotas, utan att behöva pladdra till ovidkommande . Men de verkar ha problem med det i Danmark, var det inte förre PET chefen som hade lite väl mycket vind i truten? Det skulle ju kanske vara mindre oetiskt om förtjänsten helt gick till något välgörande ändamål. Donald Rumsfeld ger ju hela förtjänsten av hans memoarer går till en fond som stödjer välgörenhetsorganisationer med inriktning mot militärveteraner. Men hans memoarer är dock ändå genuint av allmänintresse och väsentlig ur demokratisk aspekt.

För övrigt var inte mordet på Kim Wall något perfekt mord. Han var körd så snart hans lögn om att han satt henne i land påvisades av att han inte gick i land på tiden han sade och kroppsdelar började flyta upp iland. Men det är helt möjligt att kritisera utgivningen av boken på etiska grunder utan att man nödvändigt vill fria Madsen som du verkar vilja påskina.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-12-09 kl. 19:18.
Citera
2018-12-09, 19:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Møller är Omplacerad och under luppen, illa. mycket illa.
Du har heller inte läst boken så sluta antyd att du har. Tack.
Nej, du. Det är på samma sätt som vid en rättegång - oskyldig tills annat talar för skuld.
Men att du melodramatiskt förfasar dig förvånar inte, du gullar ju med Madsen.

Jag har aldrig läst boken - ej heller gjort sken av det heller. Finns ett helt inlägg som hänvisar till media vad det rör sig om:
DET HAR INGENTING MED UBÅTSFALLET ATT GÖRA.

...Kort därefter skriver du samma sak som en pinsam copy cat och börjar sen mala om paragrafer.
Citera
2018-12-09, 19:23
Medlem
Citat:
Jag ifrågasätter inte domen utan att en statstjänsteman så att säga skriver populärkultur om ett ärende han varit involverad i. Han är väl också jurist, vill man ha sakkunskap om psykopater eller narcissister fungerar så är det väl vettigare att konsultera en psykiatriker eller måhända beteendevetare.
Att säga att det är "bra att skriva för att bearbeta" det håller inte riktigt för den yrkeskategorin. Du ska klara tunga utredningar, kanske även sådana där du hotas, utan att behöva pladdra till ovidkommande . Men de verkar ha problem med det i Danmark, var det inte förre PET chefen som hade lite väl mycket vind i truten? Det skulle ju kanske vara mindre oetiskt om förtjänsten helt gick till något välgörande ändamål. Donald Rumsfeld ger ju hela förtjänsten av hans memoarer går till en fond som stödjer välgörenhetsorganisationer med inriktning mot militärveteraner. Men hans memoarer är dock ändå genuint av allmänintresse och väsentlig ur demokratisk aspekt.

Jag betecknar det INTE som du så nedsättande, utan att läst boken, benämner populärkultur, snarast som en dokumentär skildring av de fall som varit mest genomgripande ur sitt perspektiv som Chef för grova brott.
Citera
2018-12-09, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:

För övrigt var inte mordet på Kim Wall något perfekt mord. Han var körd så snart hans lögn om att han satt henne i land påvisades av att han inte gick i land på tiden han sade och kroppsdelar började flyta upp iland. Men det är helt möjligt att kritisera utgivningen av boken på etiska grunder utan att man nödvändigt vill fria Madsen som du verkar vilja påskina.
Är det boken du vill kritisera? Eller rent allmänt diskutera författare inom true crime?

Omplacering och anmälan har inte med aktuellt rättsfall att göra.

Det är där skon klämmer från början då Merwinna jättegärna förfasar sig i frågan och till och med påstår att han begått brott mot tystnadsplikt.
Senast redigerad av develi 2018-12-09 kl. 19:33.
Citera
2018-12-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag betecknar det INTE som du så nedsättande, utan att läst boken, benämner populärkultur, snarast som en dokumentär skildring av de fall som varit mest genomgripande ur sitt perspektiv som Chef för grova brott.

Ja fast den är knappast av karaktär att den skulle tillföra något på vare sig psykolog- eller juristprogrammet. Alltså är det väl fråga om populärkultur. Deckare säljer som smör i solsken och här är ett färskt styckmord.
Citera
2018-12-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ja fast den är knappast av karaktär att den skulle tillföra något på vare sig psykolog- eller juristprogrammet. Alltså är det väl fråga om populärkultur. Deckare säljer som smör i solsken och här är ett färskt styckmord.

Har beställt den som Julklapp till mig själv! Den handlar snarast om Kriminologi/Dokumentär gissar jag. Jag får väl avvakta till jag läst den innan jag recenserar den.
Citera
2018-12-09, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det boken du vill kritisera? Eller rent allmänt diskutera författare inom true crime?

Omplacering och anmälan inte har med aktuellt rättsfall att göra.

Det är där skon klämmer från början då Merwinna jättegärna förfasar sig i frågan och till och med påstår att han begått brott mot tystnadsplikt.

Det fetade: ingendera. Jag kritiserar inte författare i allmänhet inom "true crime". Jag kritiserar att en statstjänsteman som handlagt ett ärende skriver en bok om detta på ett sätt som kan ses som exploativt. Kreti och pleti får exploatera vad de vill hur de vill. Denna författare har med fallet att göra. Skillnad om han i egenskap av jurist dryftat någon specifik juridisk svårighet i fallet.

Vad Merwinna anser eller på vilka grunder hen intar sin hållning i frågan är ointressant för min del. Min inställning har jag oavsett om inget skrivs utöver vad som framkommit under rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in