Citat:
säger inte att tu är ointressant, får slå ett öga på hans fbNej, TU hamnade på Säpo efter mordet men det är inte poängen. Det var bara ett sätt att beskriva vem jag menade. I övrigt får du dra egna slutsatser, jag ser uppenbarligen andra saker än du ser.
TU:s krets i norr är för mig intressant liksom hans "försvinnande" i samband med mordet.
TU:s krets i norr är för mig intressant liksom hans "försvinnande" i samband med mordet.
Citat:
tomater o potäter, håller med om att mh är intressant oavsett titel
MH har flera gånger här i tråden beskrivits som Säpoagent. Återigen - hans titel är inte poängen utan det intressanta är att han försökte värva en GM.
Citat:
guillt by association, för många andra intressanta personer hamnar under hans vinge efter mordet
PGV väcker som du säger frågor men det är mkt svårt att hitta något konkret där tycker jag. Misstänkt ja visst, men man kommer inte vidare i grävandet.
Citat:
den långe blonde... KW :
Bättre då att rota i det konkreta- MH, DK, mannen vid Grand, mannen vid Dekorima, männen i Gamla stan, knarkspanarna, tipset till Ståhl, den långe blonde etc.
Mannen vid grand? glenn Miller?
Männen i gamla stan KW, MH, Glenn Miller och eventuellt en joker men det måste jag fundera på
Citat:
just DK tror jag kan vara svår men han är definitivt ett kort värt att spela. Håller med dig om att han är en av de intressantaste att sätta press på, misstänker starkt att han befann sig i området vid MOP
Där borde det faktiskt vara möjligt att komma framåt. Exempelvis bör PU genast tvinga ur DK vilken grupp han syftade på när han talade med "Johan". Polisen kan säkert göra en deal med DK mot att han öppnar hemliga lådan.
Citat:
KW, MH, Glenn och DK? Eller var det dessa fyra + PGV alternativt CGH som försökte värva pengar och mördare
Och Höllinge/Föllinge måste väl ha förhörts vid det här laget liksom knarkspanarna. Kanske har gett nåt.
Den lilla attentatsgrupp (4 män) som Säpo identifierade redan 86 är fortsatt huvudspåret enligt min bedömning. Nu gäller det att pricka in rätt gubbar. Vilka av de mest misstänkta rörde sig på stan den kvällen? Jag är övertygad om att flera alibin är falska.
Den lilla attentatsgrupp (4 män) som Säpo identifierade redan 86 är fortsatt huvudspåret enligt min bedömning. Nu gäller det att pricka in rätt gubbar. Vilka av de mest misstänkta rörde sig på stan den kvällen? Jag är övertygad om att flera alibin är falska.
Hur likt är sudettyska sweizertyska? Med tanke på MHs bakgrund...
Senast redigerad av KaosSomInkomst 2018-12-09 kl. 07:27.
Senast redigerad av KaosSomInkomst 2018-12-09 kl. 07:27.