2018-12-08, 20:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, som jag har förstått det så har han inte den möjligheten. Han är tydligen helt utlämnad åt Åsa "jättemycket bevisning" Hidings godtycke.
https://www.metro.se/artikel/advokatens-kritik-i-lena-fallet-oacceptabelt

Jättemycket bevisning, det vet du också att det inte är bevis, utan olika beslag, prover osv som är inlämnade för utredning. Vad de hittat har vi inga besked om. Inget av det som är undersökt kan vara konklusivt i dagens läge.

Och det handlar inte om att vara utlämnad åt någons godtycke. I Sverige har vi ett bra och säkert rättssystem, även om det har hänt och säkert händer att det blir fel ibland.

Det är inte lätt att bevisa att någon är skyldig. Det krävs bevis, även om någon erkänner. Finns inte teknisk bevisning, måste man ha en robust utredning med en stark indiciekedja.

Det är naturligtvis fruktansvärt när någon blir oskyldigt dömd, allra helst om det är ett allvarligt brott som mord. I det här fallet har det ännu inte varit en rättegång, vi vet inget om vad man har på mgm sedan tidigare. Du vet inte heller vad de har på honom.

Samtidigt är det också så att en del personer går fria. Inte för att de är oskyldiga, men för att bevisningen inte räcker till. Det är förstås rätt att det är så. Men det har hänt att eftersom det inte räckt till fällande dom, så har personen begått ett nytt mord. Det är också allvarligt.

I detta fall är en person mördad. Mycket tyder på att det är ett relationsmord. I relationsmord finns faktorer hos vissa gärningsmän som är en indikator på att detta inte är en slump att det händer. Det finns en prediktion hos vissa gärningsmän inom denna kategori att de har hög risk att göra ett sådant brott som mordet på LW.

Vi vet inget om gm som mördade LW har några av dessa faktorer. Men vi vet att gm har mördat en gång. Man vill inte att han mördar en gång till.

Den här utredningen kommer inte alls att handla om någons godtycke.
Citera
2018-12-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jättemycket bevisning, det vet du också att det inte är bevis, utan olika beslag, prover osv som är inlämnade för utredning. Vad de hittat har vi inga besked om. Inget av det som är undersökt kan vara konklusivt i dagens läge.

Och det handlar inte om att vara utlämnad åt någons godtycke. I Sverige har vi ett bra och säkert rättssystem, även om det har hänt och säkert händer att det blir fel ibland.

Det är inte lätt att bevisa att någon är skyldig. Det krävs bevis, även om någon erkänner. Finns inte teknisk bevisning, måste man ha en robust utredning med en stark indiciekedja.

Det är naturligtvis fruktansvärt när någon blir oskyldigt dömd, allra helst om det är ett allvarligt brott som mord. I det här fallet har det ännu inte varit en rättegång, vi vet inget om vad man har på mgm sedan tidigare. Du vet inte heller vad de har på honom.

Samtidigt är det också så att en del personer går fria. Inte för att de är oskyldiga, men för att bevisningen inte räcker till. Det är förstås rätt att det är så. Men det har hänt att eftersom det inte räckt till fällande dom, så har personen begått ett nytt mord. Det är också allvarligt.

I detta fall är en person mördad. Mycket tyder på att det är ett relationsmord. I relationsmord finns faktorer hos vissa gärningsmän som är en indikator på att detta inte är en slump att det händer. Det finns en prediktion hos vissa gärningsmän inom denna kategori att de har hög risk att göra ett sådant brott som mordet på LW.

Vi vet inget om gm som mördade LW har några av dessa faktorer. Men vi vet att gm har mördat en gång. Man vill inte att han mördar en gång till.

Den här utredningen kommer inte alls att handla om någons godtycke.

Den kommer troligen att handla om att SD inte kommer att åtalas.

Den kommer att handla om att inget FUP offentliggörs, vilket betyder att
vi inte får reda på hur förundersökningen har bedrivits.

Den kommer att handla om att SD kommer att misstänkas för mord i alla tider om
ingen annan fälls för mordet.
Det är bara att se hur det ser ut i tråden, hur många som inte på något som helst
vis drar sig för att tro att SD är skyldig utan något som helst bevis.
Det är vad jag tror.
Citera
2018-12-08, 21:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Den kommer troligen att handla om att SD inte kommer att åtalas.

Den kommer att handla om att inget FUP offentliggörs, vilket betyder att
vi inte får reda på hur förundersökningen har bedrivits.

Den kommer att handla om att SD kommer att misstänkas för mord i alla tider om
ingen annan fälls för mordet.
Det är bara att se hur det ser ut i tråden, hur många som inte på något som helst
vis drar sig för att tro att SD är skyldig utan något som helst bevis.
Det är vad jag tror.

Jag hoppas att du har fel, att rätt person kan gripas och dömas.
Naturligtvis (det finns ingen som tycker något annat) är det fruktansvärt om en oskyldig person förblir misstänkt, utan möjlighet att rentvå sig.

Om är en person skyldig, men "slipper undan" att dömas är det också hemskt. Det är också riskabelt. Personen kan begå nya brott.

Nu har vi ett sådant rättssystem som menar att det ska vara styrkt "styrkt "utom/bortom rimligt tvivel" att gärningen är gjord av den misstänkte för att kunna döma honom för brottet.
Citera
2018-12-08, 22:44
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Att det här med källkritik kanske inte är så dumt ändå:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Källkritik

Hörru Drajjan! Vad vill du med dina länkar till wp? Trötta ut trådläsare?

Det verkar som att du vill att SD ska vara oskyldig eller så har jag kanske blandat ihop dig med Snoris, men vad har DU för bild av SD -
mannen som varit otrogen, blivit anmäld för trakasseri och knogknuggat BO? Tycker du han verkar vara en reko kille när han tydligt skickar budskap till tråden i sina loggar? Min uppfattning är att han är psykiskt störd och saknar empati för BO:s närmaste.
Citera
2018-12-09, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag hoppas att du har fel, att rätt person kan gripas och dömas.
Naturligtvis (det finns ingen som tycker något annat) är det fruktansvärt om en oskyldig person förblir misstänkt, utan möjlighet att rentvå sig.

Om är en person skyldig, men "slipper undan" att dömas är det också hemskt. Det är också riskabelt. Personen kan begå nya brott.

Nu har vi ett sådant rättssystem som menar att det ska vara styrkt "styrkt "utom/bortom rimligt tvivel" att gärningen är gjord av den misstänkte för att kunna döma honom för brottet.

Jo, jag håller med dig, jag hoppas också att jag har fel, men tyvärr det är inte
mycket som tyder på det just nu.

Om SD är oskyldig vet jag inte, men han är odömd, finns ingen bevisning
som räcker till åtal, bara en som jag antar, prestigefylld åklagare som
inte får ihop fallet.

Vårat rättssystem är bra, när det fungerar, vilket det inte alltid gör.
Det visade Snor-Johan tydliga exempel på.
Citera
2018-12-09, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Förra söndagen tog sig JH (B*h*ld*rX) till Örebro för att logga S*ft*s cacher. I hans loggtext går att läsa att han tror att hon en dag får upprättelse. Det tror jag med.

Tack för du delade det.
Så fint skrivit alla tankar till Bo,s barn Vi tror med Bo får upprättelse. Är med ett fint minnesord på Bo,s minnes sida.
Citera
2018-12-09, 10:00
Bannlyst
Från Bo,s minnes sida är fler minnes ord med.

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_service_info.php?order_id=3522451&se t_site_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

Idag för snart sju månader sedan förändrades mitt liv för alltid, älskade Lena 💔😭. Då såg jag en artikel från NA att en kvinna hittats död. Jag hoppades att det inte var du, älskade Lena. Men när jag fick veta det var du💔😭. Mitt liv rasade samman.
Sorgen är enormt stor😭💔. Saknaden är total 💔😭. Du var en så härlig och underbar arbetskollega vän person mamma dotter syster. Lena Jag tänder ett ljus 🕯i dag för dig på 2:a advent älskad och enormt saknade Lena 💔❤.
Mitt liv blir aldrig detsamma igen. Jag blir aldrig densamma igen. Jag är rädd också Lena . Rädd för livet utan dig i det. Hur ska det bli? Jag vet inte och det är det som skrämmer mig, älskade Lena. Jag kämpar mig framåt, steg för steg, en liten bit i sänder. Mitt hjärta är brustet nu💔. Smärtan inom mig är så stark. Tack för de ljusa minnen du gett mig och min familj , älskade Lena i mitt hjärta har du din speciella och särskilda plats, du har ett stort rum där och det är ditt för alltid❤.
Vila i frid älskade Lena vi ses en dag🕊🕯🤶

Våra tårar tar aldrig slut vår smärta är hemsk 😨

O ondskan ska aldrig segra karma kommer alltid för den:dom som mördade dig och som skändande skänar dig 😢ingen kommer undan ingen!!
Anna med familj 2018-12-09
Citera
2018-12-09, 10:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_service_info.php?order_id=3522451&se t_site_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

Idag för snart sju månader sedan förändrades mitt liv för alltid, älskade Lena 💔😭. Då såg jag en artikel från NA att en kvinna hittats död. Jag hoppades att det inte var du, älskade Lena. Men när jag fick veta det var du💔😭. Mitt liv rasade samman.
Sorgen är enormt stor😭💔. Saknaden är total 💔😭. Du var en så härlig och underbar arbetskollega vän person mamma dotter syster. Lena Jag tänder ett ljus 🕯i dag för dig på 2:a advent älskad och enormt saknade Lena 💔❤.
Mitt liv blir aldrig detsamma igen. Jag blir aldrig densamma igen. Jag är rädd också Lena . Rädd för livet utan dig i det. Hur ska det bli? Jag vet inte och det är det som skrämmer mig, älskade Lena. Jag kämpar mig framåt, steg för steg, en liten bit i sänder. Mitt hjärta är brustet nu💔. Smärtan inom mig är så stark. Tack för de ljusa minnen du gett mig och min familj , älskade Lena i mitt hjärta har du din speciella och särskilda plats, du har ett stort rum där och det är ditt för alltid❤.

O ondskan ska aldrig segra karma kommer alltid för den:dom som mördade dig och som skändande skänar dig 😢ingen kommer undan ingen!!

Det kryper in under huden dessa minnesord....

Jag tror att Lena var en person som spred värme och glädje runt sig, att hon var en fin och hjälpsam person.

Det är ett fruktansvärt brott och sanningen kommer en dag fram.
Citera
2018-12-09, 11:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85

Anna verkar tro att fler än en person är inblandad i mordet. Undrar varför..
Citera
2018-12-09, 12:08
Medlem
Honan6s avatar
Någon som sett Soffloggaren SD idag? Förvånande har han inte varit inne på sitt geokonto ännu. Kanske är tung i huvudet eller övar på att hålla sig ifrån sin besatthet? Han har hunnit ökat antalet Finds med 73, men har ingen synlig loggning irl sen 28 nov då han FTF:ade en Myst med sin bästis JG den trogne följeslagaren.
Påfyllningen av de 73 Findsen måste ha smygits in och blivit daterade bakåt i tiden.

Om SD inte tittar in på sin geosida snart, så kan man börja inbilla sig att han är i obalans.
Runt midnatt rapporteras i NA om att en man i 40-årsåldern har anhållits på Väster efter att ha hotat en kvinna med ett tillhygge. Det är den enda notisen på polisens sida som det inte står ålderspann på GM och i vilket område brottet sker.

Senast redigerad av Honan6 2018-12-09 kl. 12:25.
Citera
2018-12-09, 13:41
Medlem
Citat:
Nja, problemet är väl just att han inte har den möjligheten. Han är tydligen helt utlämnad åt Åsa "jättemycket bevisning" Hidings godtycke.
https://www.metro.se/artikel/advokatens-kritik-i-lena-fallet-oacceptabelt

Varför tror du då att Förundersökningen envetet pågår?

Då en brottsundersökning alltid leds av en Åklagare är alla brottsmisstänkta
i samma läge fram till ett åtal kan väckas.
Senast redigerad av Remark 2018-12-09 kl. 13:46.
Citera
2018-12-09, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför tror du då att Förundersökningen envetet pågår?

Då en brottsundersökning alltid leds av en Åklagare är alla brottsmisstänkta
i samma läge fram till ett åtal kan väckas.

Då mord numer aldrig preskriberas så lär väl FU, på papperet iaf, fortgå i oändlighet. Och envetenhetsgraden kanske ändå inte längre är så påtaglig; självklart måste polis/åkl säga att de jobbar hårt på att lösa fallet när media frågar.
Hur det sedan verkligen förhåller sig kan ju vara en annan sak.

Brottsundersökningar leds inte alltid av en åkl. Sedan vet du nog inte själv vad du menar med att alla brottsmisstänkta är 'i samma läge fram till ett åtal kan väckas'.🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in