Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Så när jag återigen drog ned brallorna på dig och exponerade din plötsliga amnesi så försöker du dig på en avledande manöver? Ditt ovidkommande ”rant” kan inte dölja att jag hade gediget forskningsstöd för min ståndpunkt i vapenfrågan. Medan du inte hade något alls att komma med förutom din skämmiga bilanalogi
.
Det jag har att komma med är sunt förnuft. Minsta barn förstår, att ju fler vapen som finns i samhället, desto större risk att de kommer till användning. Bara det faktum att du förnekar det självklara visar på din desperation. Ännu ett argument för att du härmed är avsatt som NS auktoritet och att jag är redo att ta över. Jag förstår att det är bittert för dig att svälja men ändå under omständigheterna oundvikligt.
Citat:
Statistisk kausalitet är inte det relevanta även om jag förstår att du är överlycklig över att ha tagit dig igenom några terminer på universitetet.
Haha, precis som om du skulle kunna avgöra, vad som är statistiskt relevant. Hur långt är egentligen hybrisen gången? Jag befarar det värsta.
Citat:
För apråpå oförmåga till eget tänkande, plutten. Även om jag avstår ifrån att fråga mer om varför du tog upp bilar som parallell till vapen så handlar det också om effektiviteten av ett förbud. Sånt du kan läsa om i metastudien från RAND Corporation som jag länkade till.
Men vem har diskuterat "effektiviteten av ett förbud"? Jag har överhuvudtaget inte nämnt det. Ännu en gång diskuterar du saker som ligger utanför frågeställningen.
Citat:
Då fortsätter vi på temat eget tänkande samt adderar lite vetenskaplig stringens.
Ja, det är välkommet för att det har hittills varit en bristvara i din argumentation.
Citat:
För du påstod ju faktiskt att Systembolaget hade en återhållande effekt på alkoholkonsumtionen
Ja, finns det någon som argumenterar för motsatsen?
Citat:
Andra variabler som bör finnas med är kulturella, sociala, demografiska och etniska
Jaså, varför då? Är det inte svenska förhållanden som vi är intresserade av? Men låt gå, så min fråga till dig, är om du klarar av att definiera dem som statistiska variabler? För mitt yttersta syfte är att intellektuellt förnedra dig, då jag misstänker att du inte begriper, vad du talar om.
Härmed tar jag inte längre några fångar, utan jag tänker visa dig, att du på ett intellektuellt plan inte är mig likvärdig. Allt jag vill är att förnedra dig.
Citat:
Men låt oss säga så här. Bevisligen var motboken i Sverige och förbudstiden i USA ineffektiva.
Så vad har det med någonting att göra?
Citat:
Jag påstår att Systembolaget bara fyller en funktion som kassako åt staten.
Det är bara din åsikt. Syftet skall vara att minska tillgängligheten.
Citat:
Jag vill bara strö salt i dina sår och förnedra dig genom att påvisa hur dum din bilanalogi är. Naturligtvis förstår du att det åtminstone teoretiskt är lättare att upprätthålla ett bilförbud. Och bevisligen funkar vapenlagstiftningen i Sverige inget vidare när flera miljoner vapen är i händerna på kriminella. Precis som metastudien från RAND Corporation visar.
Jag begriper inte, hur jag ska lyckas att få dig förstå, att jag inte vill ha något bilförbud. Dessutom har jag precis talat om för dig, att det saknar betydelse för det dödliga våldet, huruvida det är ett legalt eller ett illegalt vapen som är skyldigt. Vissa människor är helt enkelt inte funtade för att förstå, och att jag måste acceptera det. Det förringar inte i något avseende min överlägsenhet över dig.
Citat:
Både jag och NMR riktar kritiken mot homolobbyn.
Ännu en gång försöker du att gömma dig bakom NMR.
[quote][När det gäller företeelser som HBTQ-agendan och feminism så vet vi för länge sen vilka som ligger bakom och vad syftet är. Jag tycker personligen att NMR till fullo visat hur man utnyttjar den insikten i sin propaganda./QUOTE]
Har det varit till nytta då? Valresultatet visade att långt ifrån alla var övertygade.