2018-12-08, 11:56
Medlem
Jumalautas avatar
Thailand visserligen men så galet att det ändå måste delas. Själv tycker jag att det är fullkomligt superhäftigt men jag förstår inte vem som ska köpa eller varför.
https://www.residence.se/sg/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1662202830
Citera
2018-12-08, 13:04
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Runar Sörgard säljer av en bit av sin tomt för någon att bygga upp ett nytt hus vid Skurusundet.
Tomtavstyckning är väl inte så märkligt, men jag blir konfunderad över trappan ner till kajen.
Finns byggrätt för ett båthus, men tomten sticker in på en bit av trappan.
Ska man alltså gå in på Runars tomt varje gång man vill ner till sin brygga och sitt båthus?

http://www.ekenstam.com/objekt/villa/skuru-prinsvagen-24-skurusundet/obj28185_1656722248/#bilder

Har Sögaard dåligt med stålar? Förstår inte varför man skulle stycka av på det sättet om man inte behöver pengarna. Ser ut som att det skulle göra hans tomt rätt mycket sämre och ge honom en granne väldigt tajt inpå.

Antar att tanken är att båda husen ska dela på trappan ned... Är nog inte rimligt att bygga en superlång trappa till.
Citera
2018-12-08, 13:07
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Har Sögaard dåligt med stålar? Förstår inte varför man skulle stycka av på det sättet om man inte behöver pengarna. Ser ut som att det skulle göra hans tomt rätt mycket sämre och ge honom en granne väldigt tajt inpå.

Antar att tanken är att båda husen ska dela på trappan ned... Är nog inte rimligt att bygga en superlång trappa till.
Måste vara så.

Håller med. Jättefin tomt idag som helt kommer att förstöras och att dela trappa och brygga känns märkligt. Klampa in på hans tomt varje gång man ska ner?
Nej, det här känns som ett blivande uppslag i Hänt Extra om några år "Runar i granntvist!"
Citera
2018-12-08, 13:22
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Thailand visserligen men så galet att det ändå måste delas. Själv tycker jag att det är fullkomligt superhäftigt men jag förstår inte vem som ska köpa eller varför.
https://www.residence.se/sg/till-salu/objekt/?obj=OBJ28647_1662202830

Den som ritade det där hade nog många spännande substanser i kroppen... men visst är det en bordell? Fast det där operationsbordet såg lite läskigt ut.
Citera
2018-12-08, 13:27
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Den som ritade det där hade nog många spännande substanser i kroppen... men visst är det en bordell? Fast det där operationsbordet såg lite läskigt ut.
Flera arkitekter verkar det som. I någon sorts syra-orgie. Tror inte på bordell, snarare exklusiv miniresort. Man tar väl inte med barnen på bordell?
Citera
2018-12-08, 13:28
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Nej, det här känns som ett blivande uppslag i Hänt Extra om några år "Runar i granntvist!"
Ha! "Skott avlossat genom köksfönstret."
Citera
2018-12-08, 13:39
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Han är väl utblottad men gift rik. 13500000 i utgångsbud kan ju förverkliga en del saker, så varför inte casha in medans man lever?
Citera
2018-12-08, 14:58
Medlem
CarolynHaxs avatar
Jag brukar klaga på trappor till sängloft. Det här var en av de värre, det ser nästan ut som om man ska klättra i bokhyllan.

https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-ostermalm-stockholms-kommun-grevgatan-47-15429916
Citera
2018-12-08, 16:49
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Måste vara så.

Håller med. Jättefin tomt idag som helt kommer att förstöras och att dela trappa och brygga känns märkligt. Klampa in på hans tomt varje gång man ska ner?

Ja, det är en uppenbar risk för grannfejd framöver och den blir nog inte rolig. Överlag är nog det här en avstyckning man gör för att ens barn ska få bygga hus billigare eller liknande, inte för att sälja på öppna marknaden... Väldigt fint läge på huset i övrigt, såg överlag vackert ut. Riktigt tråkigt att sabba det.
Citera
2018-12-08, 19:29
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Jag brukar klaga på trappor till sängloft. Det här var en av de värre, det ser nästan ut som om man ska klättra i bokhyllan.

https://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-1rum-ostermalm-stockholms-kommun-grevgatan-47-15429916

Och varför ingen riktig bild på sängen? och ingen planritning? Jag blir klar misstänksam när inte detta finns.
Citera
2018-12-08, 19:32
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Och varför ingen riktig bild på sängen? och ingen planritning? Jag blir klar misstänksam när inte detta finns.

Jag misstänker att det ofta beror på att det är jävligt mycket trängre än vad man kan förvänta sig ens i den där typen av lägenhet. Har sett en del sovloft med helt sjuk takhöjd, så pass att det är som att krypa in i en tunnel. Skulle aldrig klara att sova så, minst sitthöjd i sängen plus lite extra skulle jag behöva. Skulle överlag inte prioritera läget så pass högt att jag valde den typen av boende, men där är folk olika.
Citera
2018-12-08, 19:40
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22

Planritning finns på mäklarens objektssida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in