Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag tror AFS måste jobba på vilka ord man använder. Alla partier gör det. T.ex. säger moderaterna hellre "valfrihet" än "privatisering".
AFS bör fundera över vilka ord som funkar och vilka de måste undvika.
Ett första ord jag tänkte på är "befolkningsutbyte" . Det är ett rätt vanligt ord på Flashback, samtidigt som det är catchigt , provocerande, tekniskt sett korrekt, går inte att vederlägga, och inte alltför hetsande. Dessutom får SD-politiker inte använda det så AFS blir ensamt om det.
"Återvandring" tror jag är sämre. Det är ingen på Flashback som använder det heller. Alla ord såsom repatriering och dylikt ger negativa associationer. "Sverige åt svenskarna" är dåligt av samma anledning. Det går inte säga till en publik utan att det känns hetsande.
Det var en första, inledande tanke om ord. Finns mer säga.
Ett annat ord jag tänkte på, är "dra in bidrag".
Man hör det ofta, även på Flashback, och det är ett sådant begrepp som inte är hetsande. I 30 år har svenska folket stört sig på att det delas ut bidrag till alla som kommer hit. "Dra in bidrag" är så mycket bättre än att säga "dags att åka hem".
Vi förstår underförstått att drar vi in bidrag så kommer de antingen åka hem, eller åtminstone inte komma hit.

Begreppet är lätt att försvara också och man kan peka på att USA inte ger bidrag till invandrare. De får klara sig själva eller åka hem.
"Det är ingen mänsklig rättighet att leva på bidrag". Kanske ett bra begrepp som sätter saker i perspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nebeltag
Ja, man kan ju hoppas på det.
Även ett litet parti kan ha stort inflytande på det metapolitiska planet. Här är faktiskt F! en bra förebild, fast med motsatta ideologiska förtecken. Samma sak med sjuttiotalets läskiga kommunistiska sekter. De var aldrig särskilt stora men blev ändå kulturellt och ideologiskt normerande på många sätt.
Visserligen har Kasselstrand & co inte lika lätt att få ut sitt budskap som vänstern haft, men man bör flitigt utnyttja alla kanaler som står till buds. Alternativmedia, Twitter, Facebook o.s.v. Företrädare för partiet kan även delta i samhällsdebatten utan att nödvändigtvis ha partihatten på.
Absolut. Det är det som är målet, egentligen.
Att tro att AFS på egen hand ska kunna utvisa 500 000 invandrare inom de närmaste 50 åren är nog naivt.
Mitt drömscenario är att en svensk politiker i ett program på SVT tar upp frågan om IQ-skillnader och ras !!!
Det kan tyckas avlägset, men man kan betänka hur bisarr dagens feminism och homorörelse hade varit för 30 år sedan. Att t.ex. föreslå att homosar skulle gifta sig var otänkbart då, medan det nu är otänkbart att säga att de INTE ska få gifta sig.
Men det kommer kräva hårt arbete om vi ska lyckas. Feminismen hade det lättare för de hade vänsterrörelsen som gav dem luft och de kunde kalla sig goda. Vi ses ju som de onda.