2018-12-08, 16:13
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
99,997% av riskerna som män tar är av den typen jag nämnde. Kalkylerade och väl avvägda och du kan räkna in all rally och racing där också.
Visst, du kan göra som en jubelidiot och ta det värsta du kan komma på och låtsas sm att det är representativt för män, men sanningen är att så många är det inte som dör i Darwin-typen av risktagande.
Och du, kvinnor tar också risker som de råkar illa ut för.

Vad är alltså din poäng?
Vill du bevisa "toxisk maskulinitet"?

Gud, så originellt.
Tropen är trött och tråkig, och som jag precis visat, bara en korkad stereotyp för att du inte kommer på något nytt och bättre. Lite som "alla tjejer är horor" till rätt pris.

Vådliga risker är varken kalkylerade eller väl avvägda. Det är dem jag syftar på. Men visst är det väl bra att vissa manliga individer oavsiktligt tar livet av sig i misslyckade stunts, huvudlösa galenskaper, experiment som går snett eller bisarra olyckor? De förbättrar mänsklighetens genpool genom att dö en våldsam död i ung ålder innan de hinner fortplanta sig. Visst förtjänar dessa våghalsar en postum Darwin-utmärkelse, eller hur?

Exempel på mer vanligt förekommande risker av det vådliga och onödiga slaget som obetänksamma män tar: som gangster skjutas ihjäl, köra rattfull, ta en jungfrusil, satsa hela månadslönen på nätpoker, skippa skyddshjälmen i gruvan, inte bälta sig i bilen och tusentals andra riskabla idiotier.

Kalkylerade och väl avvägda risker kan sägas vara en form av minimerade och nödvändiga risker.

Alla människor tar risker. Varje dag. Överallt. Den största risken är att aldrig ta en risk (OBS! länk). Man kan bli överkörd under sin morgonpromenad, halka på en tvål i duschen eller sätta ett fiskben i halsen.

Det är farligt att leva. Man kan faktiskt dö av det.

OT. Jag har redan i mitt inlägg förklarat för dig vad toxisk maskulinitet är för något. Om du glömt bort det så får du fräscha upp ditt minne genom att läsa den här artikeln (länk) som tar upp förklaringar till varför den destruktiva maskuliniteten dödar män och får män att må skit.

Citera
2018-12-08, 16:14
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
En vetenskaplig studie från 2018 (länk) visar att kvinnor överlever svält, sjukdomar och slaveri i högre grad än män. För er lågutbildade FB-snubbar med kass läsförståelse av engelska vetenskapsartiklar finns en lättläst artikel på svenska här (länk).

Nu är det i alla fall bevisat att kvinnor tillhör det starka könet. Stora muskler må vara en stor fördel hos kommandosoldater, men de bränner mycket energi. Inte så lyckat när både epidemier grasserar och hungersnöd råder i krigstider.
Kvinnor är alltså bättre på att roffa åt sig mat och bli våldtagna för att slippa dödas?
Citera
2018-12-08, 16:15
Medlem
Kvinnor som grupp är oerhört mycket bättre på att skapa politiska rörelser.

Exempel: Jämför Feminism med den otroligt löjliga Mens Rights.
Citera
2018-12-08, 16:18
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
Kvinnor är alltså bättre på att roffa åt sig mat och bli våldtagna för att slippa dödas?

Vilken jävla idiotkommentar. Tror du att de lägger sig frivilligt och blir våldtagna?
Finns nånting som heter överlevnadsinstinkt pucko. Den kickar in för alla levande varelser i situationer av hot. De flesta människor som inte är självmordsbenägna gör vad som krävs för att överleva.
Tänk om tänk rätt.
Citera
2018-12-08, 16:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herodion
Kvinnor som grupp är oerhört mycket bättre på att skapa politiska rörelser.

Exempel: Jämför Feminism med den otroligt löjliga Mens Rights.

Skulle säga att kvinnor är listiga. Betydligt listigare än män överlag.
Det kan vara både en positiv egenskap och negativ egenskap beroende på hur den används. Men för individen i fråga som använder listen får det ändå ses som positivt.
Citera
2018-12-08, 16:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vådliga risker är varken kalkylerade eller väl avvägda. Det är dem jag syftar på. Men visst är det väl bra att vissa manliga individer oavsiktligt tar livet av sig i misslyckade stunts, huvudlösa galenskaper, experiment som går snett eller bisarra olyckor? De förbättrar mänsklighetens genpool genom att dö en våldsam död i ung ålder innan de hinner fortplanta sig. Visst förtjänar dessa våghalsar en postum Darwin-utmärkelse, eller hur?

Exempel på mer vanligt förekommande risker av det vådliga och onödiga slaget som obetänksamma män tar: som gangster skjutas ihjäl, köra rattfull, ta en jungfrusil, satsa hela månadslönen på nätpoker, skippa skyddshjälmen i gruvan, inte bälta sig i bilen och tusentals andra riskabla idiotier.

Kalkylerade och väl avvägda risker kan sägas vara en form av minimerade och nödvändiga risker.

Alla människor tar risker. Varje dag. Överallt. Den största risken är att aldrig ta en risk (OBS! länk). Man kan bli överkörd under sin morgonpromenad, halka på en tvål i duschen eller sätta ett fiskben i halsen.

Det är farligt att leva. Man kan faktiskt dö av det.

OT. Jag har redan i mitt inlägg förklarat för dig vad toxisk maskulinitet är för något. Om du glömt bort det så får du fräscha upp ditt minne genom att läsa den här artikeln (länk) som tar upp förklaringar till varför den destruktiva maskuliniteten dödar män och får män att må skit.

Du är för intellektuellt bankrutt för att det ska gå att föra vettiga diskussioner med dig.
När du ska styrka dina påståenden räknar du upp en handfull exempel som både kvinnor och män gör ungefär lika ofta.
Du kan faktiskt korta ner hela din "rant" till att det är 100 sannolikhet att vi dör och i genomsnitt lever kvinnor 3-5 år längre än män.

Din länk tänker jag inte ens läsa. Den lär varken tillföra ditt argument vikt eller vara av annan jämförbar nytt för diskussionen. Det har jag lärt mig av att ha läst dina länkar förr.

En sak till, när du klipper och klistrar in saker som du gör. Kan du åtminstone hålla reda på att du inte säger först en sak och sen precis det motsatta på slutet?

Du avslutar nämligen med att maskulinitet är så fragilt.
Snacka om att ha målat in sig i ett hörn med superlåga förenklingar.

Du är mentalt bankrutt.
Gick det stänga av dina inlägg för evigt, så vore du en prime kandidat för det.
Du har aldrig bidragit positivt med nånting. Aldrig.
Citera
2018-12-08, 17:01
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Skulle säga att kvinnor är listiga. Betydligt listigare än män överlag.
Det kan vara både en positiv egenskap och negativ egenskap beroende på hur den används. Men för individen i fråga som använder listen får det ändå ses som positivt.
Vilket innebär att kvinnor suger på rättvisa och moral.
Citera
2018-12-08, 17:05
Medlem
poxers avatar
Citat:
Vilken jävla idiotkommentar. Tror du att de lägger sig frivilligt och blir våldtagna?
Finns nånting som heter överlevnadsinstinkt pucko. Den kickar in för alla levande varelser i situationer av hot. De flesta människor som inte är självmordsbenägna gör vad som krävs för att överleva.
Tänk om tänk rätt.
Man vet aldrig. Kvinnor gillar att bli erövrade.
Citera
2018-12-08, 17:19
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer

Den slutsatsen plockade du ur studien?
Citera
2018-12-08, 17:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vilket innebär att kvinnor suger på rättvisa och moral.

Ja, det gör dock män i lika hög utsträckning.
Citera
2018-12-08, 17:33
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Den slutsatsen plockade du ur studien?
Nej, det har historian redan lärt oss.
Citera
2018-12-08, 17:36
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ja, det gör dock män i lika hög utsträckning.
Och? + falsifiera det, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in