2018-12-08, 11:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kommer inte ihåg när Sh Holmes frågade om LW ville med på resan... att hen frågat kommer jag ihåg men inte hur lång tid innan...

Att EGT skrivit exakt tid när Norgeresenärerna hade kontakt med LW låter konstigt, både att hen kan ha tiden exakt och om det skrivits i tråden från hen. Har Du inlägget?

Jag har frågat EGT om det tidigare eftersom etthuspalandet skickat bilddump på 22.49.
Minns att EGT tyckte att det skulle vara svårt för SD att hinna (tidsfönstret för litet) mordet... vilket behöver innebära att det finns något som håller en tidpunkt (klockat den tänkta flyktvägen)....Jaja, vi vet alltför lite för att få ihop det.

EGT 8/7:
"Det var nog jag som skrev den.
Det finns skärmdumpar på chatt 22:49 med någon.
Jag har fått det återberättat att någon i Norgegruppen fick ett meddelande 23:09. Först skrev hen 23:00 och sen 23:09. Min reflektion var just 00 kontra 09, men 0 och 9 ligger bredvid varandra.
En annan bekräftar att hen med läst 23:09, men kom på nu att det kan vara samma text som jag läst....
"

https://www.flashback.org/p64582752#p64582752

Citera
2018-12-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har frågat EGT om det tidigare eftersom etthuspalandet skickat bilddump på 22.49.
Minns att EGT tyckte att det skulle vara svårt för SD att hinna (tidsfönstret för litet) mordet... vilket behöver innebära att det finns något som håller en tidpunkt (klockat den tänkta flyktvägen)....Jaja, vi vet alltför lite för att få ihop det.

EGT 8/7:
"Det var nog jag som skrev den.
Det finns skärmdumpar på chatt 22:49 med någon.
Jag har fått det återberättat att någon i Norgegruppen fick ett meddelande 23:09. Först skrev hen 23:00 och sen 23:09. Min reflektion var just 00 kontra 09, men 0 och 9 ligger bredvid varandra.
En annan bekräftar att hen med läst 23:09, men kom på nu att det kan vara samma text som jag läst....
"

https://www.flashback.org/p64582752#p64582752

OK, tack för Ditt letande...!
Citera
2018-12-08, 11:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Förra söndagen tog sig JH (B*h*ld*rX) till Örebro för att logga S*ft*s cacher. I hans loggtext går att läsa att han tror att hon en dag får upprättelse. Det tror jag med.

Tack!
Så fint skrivet
Först skrivet ur ett allmänt perspektiv, sedan skrivet direkt till LW.

Hon kommer att få upprättelse en dag!
Citera
2018-12-08, 12:09
Medlem
Citat:
Förra söndagen tog sig JH (B*h*ld*rX) till Örebro för att logga S*ft*s cacher. I hans loggtext går att läsa att han tror att hon en dag får upprättelse. Det tror jag med.
Tack till Dig för att Du hittade detta...

Och tack till LW:s geo-kompis som delar med sig av sin sorg! En tår eller två kommer trots att jag inte känner LW!

Tankar går till ALLA inblandade oskyldiga barn som blivit inblandade i detta... och framförallt till LW:s barn som inte får fira jul med sin mamma!
Citera
2018-12-08, 12:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, vi vet inte om hon har något val... rädd?
Hon ville separera (innan mordet) frågan är om det berodde på otrohet eller något annat.
Lite mysko är det att dom fortsätter att umgås efter mordet... hon kan inte vara helt säker på att SD är oskyldig (medskyldig)?
Kanske är det så att hon vill hålla skenet uppe för barnens skull...
Ja, visst är det märkligt att hon inte verkar misstänka sin man överhuvudtaget. Hon har ju precis som oss andra kunnat läsa i tidningarna om svartsjukedramat, de nedblodade kläderna och flykten till USA. Och hon kan ju inte ha missat att han är skäligen misstänkt.
Senast redigerad av Draifos 2018-12-08 kl. 12:12.
Citera
2018-12-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, visst är det märkligt att hon inte verkar misstänka sin man överhuvudtaget. Hon har ju precis som oss andra kunnat läsa i tidningarna om svartsjukedramat, de nedblodade kläderna och flykten till USA. Och hon kan ju inte ha missat att han är skäligen misstänkt.
Jag antar att hon vet mer än vad både Du och vi andra i tråden vet...

Vad vill Du säga med Ditt inlägg?
Citera
2018-12-08, 12:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

De nerblodade kläderna verkar ju för länge sedan tappat sin betydelse (bevisvärde) för utredningen.
Varför fortsätter du att prata om dom?

Hur anser du att man skulle hanterat dessa fynd från början?
Naturligtvis måste alla fynd som verkar intressanta kollas upp. Om de inte visar på något som kan ha något bevisvärde, tas de naturligtvis ut ur utredningen.
Citera
2018-12-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Förutsatt att uppgifterna om att LW var inblandad, med löften om återförening, också i upplösningen i UWs andra äktenskap så har vi 3 st kraschade äktenskap med Lena Wesström som gemensam nämnare.

Uppenbart är att hon inte lyckades prenumerera utan föredrog lösnummer från andra prenumeranter. Varför hon sin tro till trots skilde sig och enl, uppgift gick emellan Mollan och UW och tävlingsinriktat gick emellan SD och HD kan man bara spekulera om men en sak är säker som konkurrerande äktenskaps- krascherska skaffar man sig hämndlystna ovänner.

Eftersom könsdriften under flera år varit starkare än moralen att bryta det sexuella förhållandet med den väns man hon vigt är det väl inte osannolikt den lystna moralen gjorde att den sannare troende UW lämnade henne.

Det är inte svårt se framför sig hur män blev till burkar och UW satt ensam hemma med barnen.

Undertill ett par inlägg som berör vad som kan väckt det våldsamma hat som bringade henne om livet .
-----------
Osamaj|65368607]
Legat runt kanske är att ta i men uppenbart, enligt vittnen i tråden, har hon medvetet gått in i ett par "relationer" med män som hon vet varit "upptagna" .
--------------
NoCashAsh|65367364]
Med tanke på hennes relativt aktiva "prasslande" till höger och vänster, kan den utlösande faktorn varit den att hon blivit gravid med någon av herrarna i hagen som omtalats. Och att en abort ej kommer på fråga med tanke på hennes tro/kyrkliga övertygelser? "
---------------
NoCashAsh inlägg är kortat
Det är synd om män som inte har någon egen vilja... vem vill vara gift med en sådan???
Citera
2018-12-08, 13:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Kommer inte ihåg när Sh Holmes frågade om LW ville med på resan... att hen frågat kommer jag ihåg men inte hur lång tid innan...

Att EGT skrivit exakt tid när Norgeresenärerna hade kontakt med LW låter konstigt, både att hen kan ha tiden exakt och om det skrivits i tråden från hen. Har Du inlägget?

Sh.Holmes skrev att han frågade på söndag kväll, d.v.s. dagen innan mordet, så han visste nog inget om JH och Norgeresan innan dess.
Citera
2018-12-08, 13:08
Medlem
Honan6s avatar
Varför HD vill fortsätta umgås med sina barns pappa kan ju bero på en hel del anledningar:
- han är barnens pappa
- de har gemensamma intressen
- gemensamma vänner
- mångårig relation - svårt att bryta
- hon är övertygad om att han är oskyldig

Eller att hon:
- vill stötta honom för barnens skull
- ser några slags fördelar att fortsätta vara gift om/när han låses in
- har stöttat med falska uppgifter
- har hjälpt till att städa efteråt
- är anstiftare
- är medskyldig
- är den skyldige
- är rädd och hotad

Bara hon kan svara på vad som är sant i ovan spekulationer, men det verkar (i mina ögon) som att paret har hållhake på varandra.
Senast redigerad av Honan6 2018-12-08 kl. 13:20. Anledning: Tillägg - glömde en viktig möjlighet och blev påmind av en annan ts
Citera
2018-12-08, 13:16
Medlem
Citat:
Varför HD vill fortsätta umgås med sina barns pappa kan ju bero på en hel del anledningar:
- han är barnens pappa
- de har gemensamma intressen
- gemensamma vänner
- mångårig relation - svårt att bryta
- hon är övertygad om att han är oskyldig

Eller att hon:
- vill stötta honom för barnens skull
- ser några slags fördelar att fortsätta vara gift om/när han låses in
- har stöttat med falska uppgifter
- har hjälpt till att städa efteråt
- är anstiftare
- är medskyldig
- är den skyldige

Bara hon kan svara på vad som är sant i ovan spekulationer, men det verkar (i mina ögon) som att paret har hållhake på varandra.
- är rädd (hotad)
Citera
2018-12-08, 13:19
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Tack till Dig för att Du hittade detta...

Och tack till LW:s geo-kompis som delar med sig av sin sorg! En tår eller två kommer trots att jag inte känner LW!

Tankar går till ALLA inblandade oskyldiga barn som blivit inblandade i detta... och framförallt till LW:s barn som inte får fira jul med sin mamma!

Jag blev också väldigt rörd när jag läste hans rader. Vi som inte ens kände LW blir starkt berörda och man kan bara ana frustrationen hennes närmsta upplever i sorgen och inte minst för att GM är fri - kanske väldigt nära...

I spoilern har jag lagt in en copy past av JH:s loggtext - den tål att upprepas - för LW:s skull.
Senast redigerad av Honan6 2018-12-08 kl. 13:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in