2018-12-07, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hon ville ha bevis för att hon kände att de kommer eskalera

Bandinspelning som NEJ, NEJ, NEJ..Samtyckeslagen trädde i kraft i juli och den kommer till nytta i detta fallet.
Citera
2018-12-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merci69
Bandinspelning som NEJ, NEJ, NEJ..Samtyckeslagen trädde i kraft i juli och den kommer till nytta i detta fallet.

Jo. men sen har vi den andra inspelningen eller ja densamma fast förtydligande ljud, där hon säger "kan du ta av mig denna tröjan" två gånger, o de kommer ligga henne i fatet

tror på 2 år i tingsrätt, sen tyvärr sänkt i hovrätt
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2018-12-07 kl. 19:50.
Citera
2018-12-07, 20:00
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Utgången i målet är långt ifrån självklar. Olika tolkningar av ljudupptagningen finns. Var de ute och rökte en eller två gånger? BO säger att hon stötte i torkställningen medan https://onedrive.live.com/?authkey=%21AC0m3l8Qt%5FYgl8Q&cid=A10985459B493DEC &id=A10985459B493DEC%21228&parId=A10985459B493DEC% 21104&o=OneUp gick tillbaks till sovrummet medan MGM säger att det hände i rummet och att torkställningen står där.

Det finns gott om möjligheter till vad som egentligen hände. BO-s surf på skadestånd, porr och önskan att ha trekant används förstås emot henne. Dessutom lite skiftande uppgifter om vad som hände om man jämför första förhöret med kompletterande. Det kan förstås vara naturligt om man upplevt en situation som varit traumatiserande. Minnet fungerar inte helt och det är lätt att blanda ihop saker. Det kan vara så att BO ångrat det hon gjort och dragit i nödbromsen efter händelserna. Hon ger intrycket av att hon skulle klara av det.

Frågan är verkligen om det räcker för fällande dom. Finns det rimligt tvivel till att det ska ha varit våldtäkt?

Ja, det finns två transkriptioner av inspelningen i FUP och de skiljer sig oroväckande mycket åt. Det verkar mer eller mindre röra sig om en gissningslek av vad som sägs på bandet. Tycker försvaret har en poäng i sin begäran att låta utomstående expertis förbättra ljudet.
Citera
2018-12-07, 20:01
Medlem
Citat:
Känner inte till BO så väl, förutom att jag sett bilder att hon först va lite kraftig o på andra bilder jävligt smal. men hur hon va när de gällde bak o matlagning ingen aning
Menade inte specifikt BO utan att MA söker flera medarbetare i september på ditt Instagramkonto och de ska vara mella 20-25 år!
Citera
2018-12-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Menade inte specifikt BO utan att MA söker flera medarbetare i september på ditt Instagramkonto och de ska vara mella 20-25 år!

Ja jag håller med dig, vet inte va hon går på. Men man borde ju gå på erfarenhet o kunskap

Sen kanske BO just är jävligt duktig, då spelar ju inte ålder någon roll
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2018-12-07 kl. 20:06.
Citera
2018-12-07, 20:06
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laban4
Efter att ha läst FUP har jag svårt att tro att GS blir fälld för våldtäkt. På sin höjd oaktsamhet.
Klart är att BO hade minimal promille, medan GS hade kraftig promillehalt. Om han testades runt 06 och hade det han hade, borde han varit kraftigt berusad sex timmar innan när allt skall ha skett.

Med tanke på BO:s sökhistorik är jag övertygad om att trekant planerats, eller att det varit på tal. BO fegar ur då hon inte är tillräckligt påverkad av alkohol för att ta steget fullt ut. GS p andra sidan ör redigt berusad och kör på i tron att hon är med på det hela.
GS har ju tagit upp frågan om trekant med MA tidigare.
Har också läst FUP men har av någon anledning missat GS promillehalt. I vilken del och sida kan man läsa om det?
Citera
2018-12-07, 20:07
Medlem
MassiveBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Så att faceslappa någon betyder jag vill knulla nu för tiden.

Har inte sagt så är. Däremot så känns det spontant lite konstigt tillsammans med skratt, vilket försvaret kommer att använda sig av.
Citera
2018-12-07, 20:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
I en sådan här situation med "goda vänner" i närheten och en viss pinsamhet kopplad till rädsla försöker man skämta bort det som händer.

Det är ändå förvånande att BO ljuger såpass friskt, särskilt med tanke på att hon valde att spela in våldtäkten. Kan BO ha borstet från möjligheten till att förbättra ljudet?
Citera
2018-12-07, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är ändå förvånande att BO ljuger såpass friskt, särskilt med tanke på att hon valde att spela in våldtäkten. Kan BO ha borstet från möjligheten till att förbättra ljudet?

Va ljuger hon om?
Citera
2018-12-07, 20:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Va ljuger hon om?

Första förhöret var något mer graverande, men från det lyckas jag inte kopiera, så nedanstående blir ur ett senare förhör.

Citat ur förhör:

”Då när vi kommer in så säger han ska du ha på dig alla de här kläderna?
Sedan bara drar han av mig alla kläderna. Han drar av mig byxorna så att trosorna åker med.
Han klär liksom av mig, jag klär inte av mig själv.

Det är som om han har bestämt sig för att här ska jag vara naken. Jag kände mig som en trasdocka. Det känns som att jag är ett litet barn och att han var min pappa som klär av mig.”

Citat ljudinspelning:

”08:57 Kan du inte klä av mig som jag e nu?
08:58 GS Va?
08:59 Kan du inte klä av mig som jag e nu?
09:01 GS Men jag gör ju det.
09:03 *Skratt*
10:13 Kan du ta av mig den här tröjan?
10:15 GS Det är en jättetjock tröja.
10:11 GS Jag ska bara säga god natt”

En viss divergens är det nog ändå?
Citera
2018-12-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Ja, och när MA söker medarbetare till Thielska måste töserna vara max 25 år. Herregud, är inte det åldersdiskriminering? Eller är det små sockerpullor till Glenn mån tro? Hursomhelst så om hade jag hade drivit kafé i kulturtanternas högborg skulle jag anställt en stadig dam på 60+ som kan baka både klänetter och mandelmusslor ...

Ja Monika tycker ju att hennes snälla make som dyrkar marken hon går på är såååå skojig när han som arbetsgivare brukar fråga personalen - jaha vilka har fått ligga i natt räck upp handen....Det är ju lämpligt och moget.
Citera
2018-12-07, 20:30
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Glädjande nog hade jag fel i att vara skeptisk till det. Alla i svenskt rättsväsende är ännu inte genomruttna. Men för att bättre förstå vad som hände hade man behövt höra inspelningen också. Men transkriberingen är förstås av stort värde också.
Då transkriberingarna är släppta ocensurerade går det säkert att få ut inspelningen också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in