2018-12-06, 23:01
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Men ISS faller inte mot jorden pga av denna magiska omloppsbana som ingen kan återskapa?
Jo, det gör det faktiskt.

Den måste styras för att inte falla ner.

Tiangong-1, också en rymdstation, föll ner när man tappade kontrollen.
Senast redigerad av constant 2018-12-06 kl. 23:03.
Citera
2018-12-06, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Du är fullkomligt obegriplig. Vad menar du med allt detta? Hur kan du tro att ni kommer att orsaka kaos med detta dravel?
Jorden kommer att bli platt och det kommer att omkullkasta din moraliska ordning, ett kaos där många kommer att leta efter en ny ordning utbryter. Det finns en herrklubb med detta motto som säkert har ett finger med i spelet.

Citat:
Men en korrigering: Varje gång du flyger kan du se att jorden är ett klot. Nya platser kommer upp ur horisinten framåt samtidigt som platser försvinner under horisonten bakåt.
Korrigering. Man ser ingen kurva, saker kommer upp och saker försvinner. Någon kurva syns inte till.

Citat:
Ett annat bevis som ingen har kunnat säga emot utan att tramsa: En färd runt jordens ekvator är 4008 mil lång. Avståndet från ekvatorn till nordpolen (som är en punkt, inte en cirkel) är 1000 mil. De siffrorna är omöjliga på en platt jord och bevisar alltså att jorden inte är platt.
Du har använt detta argument många gånger och jag har aldrig sagt emot.

Citat:
(Sedan finns typ 100 bevis till som ingen av er har kunnat motbevisa.)
Ditt argument om ekvatorn har ingen av oss plattjordare motbevisat men de andra har vi motbevisat.
Citera
2018-12-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jo, det gör det faktiskt.

Den måste styras för att inte falla ner.

Tiangong-1, också en rymdstation, föll ner när man tappade kontrollen.
Det är inte att återskapa en omloppsbana.
Citera
2018-12-06, 23:11
Medlem
madtops avatar
Citat:
I vanlig ordning är det du som är obegriplig, i fem år har du varit helt obegriplig. Hur fixar du att vara så obegriplig under så lång tid?

Jo, när jordklotet bestämmer sig för att svinga runt solen så går klotet åt motsatt håll relativt till till solen, relativt till Venus och Mars och Jupiter och Saturnus och Vintergatan och galaxen Vintergatan snurrar i och alla de andra miljarder bollarna som snurrar därute. Relativt till allt det där liksom.

Nej jorden går inte åt motsatt håll relativt solen. Jorden befinner sig i en omloppsbana runt solen.
Citera
2018-12-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej jorden går inte åt motsatt håll relativt solen. Jorden befinner sig i en omloppsbana runt solen.
Ja den ändrar håll hela tiden, sluta och vara så obegriplig. Man begriper ju inte vad du säger.
Citera
2018-12-06, 23:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Men ISS faller inte mot jorden pga av denna magiska omloppsbana som ingen kan återskapa?
Jag bara svarade på din fråga:
Citat:
Citat:
Det är inte att återskapa en omloppsbana.
ISS faller om man inte styr den.
Citera
2018-12-06, 23:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jorden kommer att bli platt och det kommer att omkullkasta din moraliska ordning, ett kaos där många kommer att leta efter en ny ordning utbryter.

Din tro på bibeln, uppenbarelseboken och armageddon har inte så stor bäring på jordens form.

Citat:
Korrigering. Man ser ingen kurva, saker kommer upp och saker försvinner. Någon kurva syns inte till.

Prata för dig själv. De flesta oss ser tydligt att det är en kurva.

Citat:
Ditt argument om ekvatorn har ingen av oss plattjordare motbevisat men de andra har vi motbevisat.

Motbevisat? Nej verkligen inte.
Att påstå att polstjärnan är en personlig upplevelse och att tv-satelliter inte finns är inget bevis, det är på sin höjd dåliga ad-hoc.
Citera
2018-12-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Jag bara svarade på din fråga:
ISS faller om man inte styr den.
Ok, jag missförstod dig. Sorry!
Citera
2018-12-06, 23:27
Medlem
Citat:
Din tro på bibeln, uppenbarelseboken och armageddon har inte så stor bäring på jordens form.
Helt riktigt. Den har lika lite bäring på jordens form som din tro scientismen har.

Citat:
Prata för dig själv. De flesta oss ser tydligt att det är en kurva.
Ja, du vill se en kurva.

Citat:
Motbevisat? Nej verkligen inte.
Att påstå att polstjärnan är en personlig upplevelse och att tv-satelliter inte finns är inget bevis, det är på sin höjd dåliga ad-hoc.
Ja, det är påstående. Likaså är dina påståenden om att polstjärnan är fysisk kropp. Jag har sagt att satelliter i rymden är fejk, inte satelliter i övrigt. Du som är NASA fanboy borde ju veta att de dagligen skjuter satelliter i ballonger.
Citera
2018-12-06, 23:32
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja, du vill se en kurva.

Du menar att jag bara tror att jag ser en kurva?
Nja, jag har ju faktiskt även mätningar och observationer att luta mig emot.

Citat:
Jag har sagt att satelliter i rymden är fejk, inte satelliter i övrigt.

Ja det har du. Och att du påstår det är ju knappast ett bevis.

Samtidigt så vet jag, genom egna observationer, att det du påstår är ballonger i själva verket är något ute i rymden som befinner sig 72000 km bort. Jag vet mao att din ballong-tes är felaktig.
Senast redigerad av madtop 2018-12-06 kl. 23:47.
Citera
2018-12-06, 23:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Och hur motsade du mig nu?
Ja du hävdade att ISS var nere på jorden. Jag hävdar att den trotts allt är i rymden.
Citera
2018-12-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ja du hävdade att ISS var nere på jorden. Jag hävdar att den trotts allt är i rymden.
Aha, då förstår jag. Missförstod. Jag menar att ett flygplan i atmosfären knappast är att betrakta som likvärdiga förutsättningar som den s.k. rymden har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in